PanPan
Forumveteran
Du är i fel tråd, eran diskussionsdel har ni ju fått i politikdelen, den läser och skriver jag inte i.Ojdå..jag trodde detta var ett diskussionsforum.
Då får jag be om ursäkta om jag la mig i..om du nu tog så illa vid dig.
Skål![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du är i fel tråd, eran diskussionsdel har ni ju fått i politikdelen, den läser och skriver jag inte i.Ojdå..jag trodde detta var ett diskussionsforum.
Då får jag be om ursäkta om jag la mig i..om du nu tog så illa vid dig.
Skål![]()
Du är i fel tråd, eran diskussionsdel har ni ju fått i politikdelen, den läser och skriver jag inte i.
Jag länkade en ekonomi artikel.[/HEADING][/HEADING]
[HEADING=3][HEADING=3]PanPan
![]()
Bolagen flyr Kina – ekonomin hotas
Det ser svårt ut för Kina att komma på fötter ekonomiskt när allt fler utländska bolag nu lämnar landet. Nettoutflödet slår redan nya rekord. Kinas
www.dagensps.se![]()
Herre gud människa.
Det var väl du själv som drog igång det hela genom en kritisk artikel om Kina.
Och den hakade ju naturligtvis Andy’s på och du fortsatte sedan diskussionen.
Så att skylla mig för att dra in politik i tråden är ju lite märkligt.
Det är väl bara att strunta i att titta på youtube klippen eller be moddarna ta bort dom om det nu retar dig så in i helvete.
Nu var det ju jag som gjorde ett inlägg och när du har fått ett par öl innanför västen så ska det naturligtvis käftas som du kallar det för.Jag länkade en ekonomi artikel.
Herregud människa ni har gjort det till politik.
Kina är kommunism, deras politik är kommunism.
Utveckling av företag är ekonomi.
Nej och kommer antagligen aldrig kolla på dom.Nu var det ju jag som gjorde ett inlägg och när du har fått ett par öl innanför västen så ska det naturligtvis käftas som du kallar det för.
Var ser du någon politik i de två youtube klippen jag postade?
Du har ju inte ens tittat på dom.
Jag tycker jag har försökt undvikit käfta, förklarat min ståndpunkt och behöver ingen diskussion.Nu var det ju jag som gjorde ett inlägg och när du har fått ett par öl innanför västen så ska det naturligtvis käftas som du kallar det för.
Var ser du någon politik i de två youtube klippen jag postade?
Du har ju inte ens tittat på dom.
Jag ser fortfarande inte något politiskt i de två youtube klippen jag postade och jag kan inte heller se att jag har citerat något inlägg från dig när du börjar beskylla mig för att bland in politik utan du gör bara ett antagande att jag vill blanda in politik utan att ens ha tittat på klippen.Jag tycker jag har försökt undvikit käfta, förklarat min ståndpunkt och behöver ingen diskussion.
Jag anser inte att jag käftat utan svarat på frågor som inte är ovanligt när jag skriver.
Jag har svarat och har inget intresse i att gå i djup politisk diskussion, hade jag velat hade jag bara bevisat att du är den barnrumpa och ammatör debatterare du är.
Men jag är inte med i politiktråden för en enda anledning.
Skapar osämja och folk kallar en ditt och datt och är jävligt otrevliga.

Hade du köpt Ada för 10 dagar sen hade du väl gjort +10 miljonerJag gjorde 500k + på mina placeringar på två dagar när Trump vann valet
Nu har det gått tillbaka lite.
Jag gör inget med mina placeringar. Låter min förvaltare sköta allt. Har ju aldrig haft intresse och tror verkligen att dom gör ett bättre jobb än vad jag själv någonsin skulle klara av. Jag har endast gett direktiv gällande risk nivå mm.Hade du köpt Ada för 10 dagar sen hade du väl gjort +10 miljonerför mig du skrev det du hade placerat.
Ja min är liten men jobbar på den, mycket gick ju åt när man var hemma och arbetslös under pandemin.Jag gör inget med mina placeringar. Låter min förvaltare sköta allt. Har ju aldrig haft intresse och tror verkligen att dom gör ett bättre jobb än vad jag själv någonsin skulle klara av. Jag har endast gett direktiv gällande risk nivå mm.
Vi satte upp ett tydligt mål för mina placeringar under fem år. Nu är det tre år kvar och vi ligger bättre till än målet just nu men som sagt tre år kvar.
Ja portföljen är stor, åtminstone i mina mått mätt som är en sketen arbetare och jobbat ihop varenda krona jag har.
Ja hade jag haft intresset av placeringar så hade jag satsat en del på det men är så sjukt ointresserad.Ja min är liten men jobbar på den, mycket gick ju åt när man var hemma och arbetslös under pandemin.
Mina fonder och aktier är upp 78,64% nu sen jag började spara i Sverige i November förra året.
Men är ju lite i pengar men förvaltat själv så tycker jag gjort en bra % uppgång som lekman.
Kanske kan bli nåt nån dag men med 2 bilköp och 1 husköp sen November förra året och renovering har det inte blivit mycket satt i sparande.
Regler på vara aktiv själv?Ja hade jag haft intresset av placeringar så hade jag satsat en del på det men är så sjukt ointresserad.
Gällande min portfölj från företags försäljningen så får jag ju inte vara aktiv i placeringen. Många regler kring detta och jag vill inte ramla på målsnöret.