Polisen ska börja ta blodprov på förare som misstänks för rattfylleri.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Polisen ska börja ta blodprov på misstänkta rattfyllerister vid dom stora helgerna.

Hoppas dom inte tar blodprov på poliserna först bara för då blir det ju inga kvar som kan kolla övriga trafikanter.

1545764140472.jpeg

Drivers face blood tests for alcohol - The Nation

Mvh isan lover

Borde väl räcka med vanligt utandningsprov ? Kanske annat de vill kolla!...

Hej

Så kan det ju vara, men utandningsproven verkar inte ha fungerat så bra, känner många som har varit tvärsäkra på att åka dit men som har klarat sig galant, det verkar ju inte så förtroendeingivande.

Vet inte vilken kvalitet deras utrustning har och vilken utbildning polisen på gatan har på dom.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Har samma tillförlitlighet som här i Sverige, Så ingen som kommer undan med ett sådant prov om de går över gränserna …..

Skall snuten sticka folk på gatan ??? :eek: Tveksam till att detta kommer att hålla normala smittskyddskrav OJoj :mad:

Handhavandet av Drägerapparaterna som vi och den svenska polisen har kräver ingen större intelligens. Se till att den är kalibrerad och tryck på en knapp i princip. Till och med jag klarar ju av det. :)

Hej

Märkligt är det i vart fall att folk som har varit säkra på att åka dit har klarat blåstesterna, på något vis måste det ju gå snett.

Mvh isan lover

Hur som helst är det bra att fylleriet uppmärsammas alltmer. Ett stort kliv i rätt riktning!

Hej

Ja det är väl det som kallas utveckling, men av någon anledning hsr jag inte så stora förhoppningar om att detta kommer att lyckas så bra heller, trots alla nya åtgärder med utökade kontroller på storhelger, alkotester, beslagtagande av fordon m.m har ju antalet döda och antalet olyckor bara fortsatt öka.

Mvh isan lover

Men apparaten räknar ju om själv, inget man behöver göra manuellt. Läste denna artikel då jag googlade, ganska intressant.

Alkotest

Hej

Det märkliga är att det ändå verkar bli fel på något sätt, känner folk som har gått direkt ifrån baren och blåst, helt säkra på stt förlora körkortet, det ser bra ut och trevlig resa blir resultstet ibland.

Mvh isan lover

Låter otroligt detta, men jag vet att under mina resor till Thailand under 36 års tid att jag aldrig behövt blåsa när jag blivit stoppad för kontroll. Stor skillnad mot Sverige, blir du stoppad så automatiskt alkotest.

Låter otroligt detta, men jag vet att under mina resor till Thailand under 36 års tid att jag aldrig behövt blåsa när jag blivit stoppad för kontroll. Stor skillnad mot Sverige, blir du stoppad så automatiskt alkotest.

Hej

Själv har jag aldrig blåst i Thailand heller, en bot på 33 års resor är facit hittills och det är den enda gången (i Hua Hin) jag har blivit stoppad för att polisen har velat göra något annat än samtala, bjuda på whiskey eller något liknande.

Men 200 baht I böter på en person på 33 års resor måste väl ändå anses vara ok, med tanke på att jag nästan aldrig bär hjälm (bara om det regnar) och gärna tar en öl.

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag aldrig blåst i Thailand heller, en bot på 33 års resor är facit hittills och det är den enda gången (i Hua Hin) jag har blivit stoppad för att polisen har velat göra något annat än samtala, bjuda på whiskey eller något liknande.

Men 200 baht I böter på en person på 33 års resor måste väl ändå anses vara ok, med tanke på att jag nästan aldrig bär hjälm (bara om det regnar) och gärna tar en öl.

Mvh isan lover
Jag blev bötfälld en gång -83, körde moppe från Pattaya till Chonburi, på den tiden behövdes ingen hjälm, däremot körkort, och jag blev bötfälld med 100 B, frågade varför men det enda han sa var att om jag inte betalar här och nu så kommer det kosta 500B längre fram. Jag gav honom hundringen, och fick en cigarett som tack trots att jag inte röker, kul minne, men då visste jag ju inte att han skulle träffa sin mear noi lite senare.555

Liknande trådar

Tillbaka
Topp