Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hamstring alltså.Enligt uppgifter så skall man nu endast få tanka för max 500 bath i Thailand , samt inte i extrabehållare, Skall iväg i kväll och se om jag kan fylla fult i båda bilarna![]()
www.nationthailand.com
Tankade bilen full (bensin 91) för några timmar sedan. På den PTT stationen i Ban Chang var dieseln slut stod det på en skylt.Enligt uppgifter så skall man nu endast få tanka för max 500 bath i Thailand , samt inte i extrabehållare, Skall iväg i kväll och se om jag kan fylla fult i båda bilarna![]()
Samma här, men hittade en mack, så alla fordon fulltankadeTankade bilen full (bensin 91) för några timmar sedan. På den PTT stationen i Ban Chang var dieseln slut stod det på en skylt.
Så det är hamstring att tanka fullt, nåt helt nytt för mig, och säkert för många andraHamstring alltså.
Det är just det man vill undvika genom en sådan här begränsning.
Du maxade 500 baht per fordon?Så det är hamstring att tanka fullt, nåt helt nytt för mig, och säkert för många andra
Ingen mack i Issan som följer detta vad jag sett, Fyllde 400 bath i Super saloonen samt 650 bath i pickupen, Sen fyllde jag en helsikes massa dunkar , precis som övriga Thaisen gör nuDu maxade 500 baht per fordon?
Det är enligt uppgift ovan av TS ransonering på bränsle pga kriget.
Tror fö. att det blir tufft med diesel ett tag men bensin kommer det nog att finnas ett tag tillKring HH är det 500 thb per gång som gäller, men det är bara att köra till nästa och tanka ytterligare för 500 thb eller tillbaka till samma mack.Om det stämmer låter det mest som en tillfällig åtgärd för att undvika hamstring. Jag kan förstå att de vill stoppa folk från att fylla extra dunkar, men 500 baht per bil känns ganska lite.
Det blir intressant att höra hur det fungerar i praktiken på stationerna.
Jag har fått rapporter om att i Si Bun Rueangområdet har dieseln varit slut i flera dagar. Antalet bilar minskar på vägarna.Kring HH är det 500 thb per gång som gäller, men det är bara att köra till nästa och tanka ytterligare för 500 thb eller tillbaka till samma mack.
Slanga ur tanken till dunkar hemma.
Skulle tro att ju längre från bränsledepåer ju sämre blir leveranserna.Jag har fått rapporter om att i Si Bun Rueangområdet har dieseln varit slut i flera dagar. Antalet bilar minskar på vägarna.
Bolund jublar (eller åtminstone hans thailändska motsvarighet). Äntligen räddas miljön tack vare TrumpenJag har fått rapporter om att i Si Bun Rueangområdet har dieseln varit slut i flera dagar. Antalet bilar minskar på vägarna.

Fyllde tank och dunk igår utan problem på en och samma mack 2360 BahtOm det stämmer låter det mest som en tillfällig åtgärd för att undvika hamstring. Jag kan förstå att de vill stoppa folk från att fylla extra dunkar, men 500 baht per bil känns ganska lite.
Det blir intressant att höra hur det fungerar i praktiken på stationerna.