Red Bull arvingen går fri för att ha kört över och dödat en polis med sin Ferrari.

 
Hej

Som sagt risken att köra på någon ute bland risfälten är nog nästan obefintlig, men även det omöjliga inträffar ju ibland, ute på landet är dock ekonomiska uppgörelser ihop med inblandade parter och bychef vanligast både vid olyckor och tvister, inte ens om polisen kopplas in är det givet att det blir något rättsfall, det kan mycket väl sluta med att parterna gör upp i godo med varandra i det fallet också.

Mvh isan lover
Låter som korruption är helt ok ute i byn men inte istan. Och speciellt inte om den som gör fel är miljardär
 
Låter som korruption är helt ok ute i byn men inte istan. Och speciellt inte om den som gör fel är miljardär
Uppen bart vet du inte mycket ang att köra på fyllan , alla som har varit på en fest, kör sin motorcycle, när de skall hem, om man druckit fem öl eller två kör man,
Så fungerar det, fins ju inga taxi bilar,
Så alla kör på fyllan, även jag.
Så är det så fungerar det, Bara löjligt att hoppa på IL
 
Uppen bart vet du inte mycket ang att köra på fyllan , alla som har varit på en fest, kör sin motorcycle, när de skall hem, om man druckit fem öl eller två kör man,
Så fungerar det, fins ju inga taxi bilar,
Så alla kör på fyllan, även jag.
Så är det så fungerar det, Bara löjligt att hoppa på IL

Fyllskallarna får väl fixa en bil eller tong tong med vagn och en fyllechafför, motorfordon ska helt enkelt inte framföras i berusat tillstånd, möjligtvis om de arbetar på åkrarna.

Du klagade på att jag har svensk flagga och nu skriver du att du kör på fyllan, vilket tycker du är allvarligast?
 
Senast ändrad:
Fyllskallarna får väl fixa en bil eller tong tong med vagn och en fyllechafför, motorfordon ska helt enkelt inte framföras i berusat tillstånd, möjligtvis om de arbetar på åkrarna.

Du klagade på att jag har svensk flagga och nu skriver du att du kör på fyllan, vilket tycker du är allvarligast?
Det är samtidigt lite roligt att det är ungefär samma personer som tyckte att det var så hemskt att jag inte tillåter fylla på arbetsplatsen utan bara ger en chans.
Jag tolkade iaf protesterna som det ansågs det var ok att vara på fyllan där också. Eller i vart fall att det inte sågs så allvarligt.
Jag hoppas innerligt att jag vantolkade.
 
Visst är det så, man häpnar över den dubbelmoral som råder kring korruption hos vissa medlemmar på detta forum.

Det, om inte uppmuntras så i alla fall försvaras fyllekörning också........

Man häpnar.

Hej

Det kan ju bero på att en del ser en viss skillnad mot att sniffa kokain och hög som ett hus köra över en poliman med sin Porsche, fordonet beräknas ha haft en fart av drygt 170 km och polismannen släpades med under bilen i 200 m, många av oss ser nog detta som ett särskilt våldsamt och vårdslöst fall.

Att jämföra det med att köra moppe efter att ha tagit några öl på små grusvägar bland risfälten i obygden känns lite som att jämföra äpplen och päron.

Mvh isan lover
 
Låter som korruption är helt ok ute i byn men inte istan. Och speciellt inte om den som gör fel är miljardär
Hej

Det är ok enligt Thailändsk lag att göra upp i godo mellan inblandade parter, det är väldigt vanligt och kanske främst på landsbygden.

Det kan vara alla möjliga ärenden ifrån våldtäkter, äktenskapsbrott, skilsmässor, marktvister, stölder, olyckor m.m, det kan i princip handla om vad som helst.

Mvh isan lover
 
Hej

Det kan ju bero på att en del ser en viss skillnad mot att sniffa kokain och hög som ett hus köra över en poliman med sin Porsche, fordonet beräknas ha haft en fart av drygt 170 km och polismannen släpades med under bilen i 200 m, många av oss ser nog detta som ett särskilt våldsamt och vårdslöst fall.

Att jämföra det med att köra moppe efter att ha tagit några öl på små grusvägar bland risfälten i obygden känns lite som att jämföra äpplen och päron.

Mvh isan lover
Tagit några öl 5555555, dra den om rödluvan också dubbelmoralens mästare.
 
Hej

Det kan ju bero på att en del ser en viss skillnad mot att sniffa kokain och hög som ett hus köra över en poliman med sin Porsche, fordonet beräknas ha haft en fart av drygt 170 km och polismannen släpades med under bilen i 200 m, många av oss ser nog detta som ett särskilt våldsamt och vårdslöst fall.

Att jämföra det med att köra moppe efter att ha tagit några öl på små grusvägar bland risfälten i obygden känns lite som att jämföra äpplen och päron.

Mvh isan lover
Kanske det har att göra med att du medvetet ställer upp en skillnad. Typ är det lika farligt att krocka med en elefant i 50km/t som en fjäril i den hastigheten.

Om du i stället ställer upp det i relevans då även thai skotrar är dödliga när de kör på någon.
Är det skillnad på att köra ihjäl någon med skoter, porsche, volvo, eller traktor, på grund man var så berusad av rusmedel att man inte kunde bedömma situation rätt.
Jag tror de flesta skulle svara att att det inte är någon skillnad alls.
Att det ett lika stort nej för trafik oavsett narkotiska preparat som alkohol.
Död på grund av rus är lika död oavsett hur du ser det.
 
Hej

Det kan ju bero på att en del ser en viss skillnad mot att sniffa kokain och hög som ett hus köra över en poliman med sin Porsche, fordonet beräknas ha haft en fart av drygt 170 km och polismannen släpades med under bilen i 200 m, många av oss ser nog detta som ett särskilt våldsamt och vårdslöst fall.

Att jämföra det med att köra moppe efter att ha tagit några öl på små grusvägar bland risfälten i obygden känns lite som att jämföra äpplen och päron.

Mvh isan lover

Nu kör ju folk på alla möjliga vägar på fyllan även i obygden (har sett det ett antal gånger) och inte bara på små grusvägar i anslutning till risfälten och ofta ligger väl de små risfältsvägarna i anslutning till en större väg, i alla fall där jag bor.

Vad är skillnaden på att köra ihjäl någon med kokain i kroppen och hög hastighet eller att köra ihjäl någon efter några öl i kroppen och med låg hastighet? Köra med droger eller alkohol i kropp är bara så djävla idiotiskt.
 
Nu kör ju folk på alla möjliga vägar på fyllan även i obygden (har sett det ett antal gånger) och inte bara på små grusvägar i anslutning till risfälten och ofta ligger väl de små risfältsvägarna i anslutning till en större väg, i alla fall där jag bor.

Vad är skillnaden på att köra ihjäl någon med kokain i kroppen och hög hastighet eller att köra ihjäl någon efter några öl i kroppen och med låg hastighet? Köra med droger eller alkohol i kropp är bara så djävla idiotiskt.

Hej

Att andra människor kör fulla överallt i Thailand håller jag helt med dig om, men jag svarade på en direkt fråga hur jag gör och därav mitt svar att jag inte kör överhuvudtaget på större trafikerade vägar eller i städer efter att jag har tagit några öl eller groggar, då håller jag mig på dom små grusvägarna bland risfält och gummiodlingar.

Att det dör många på dom Thailändska vägarna vet vi ju alla, där är alkohol och droger en av flera faktorer, själv har jag ännu aldrig varit inblandad i någon olycka i Thailand där jag har kört, skulle jag börja köra omkull eller köra på folk efter några öl så hade jag naturligtvis slutat köra.

Mvh isan lover
 
Kanske det har att göra med att du medvetet ställer upp en skillnad. Typ är det lika farligt att krocka med en elefant i 50km/t som en fjäril i den hastigheten.

Om du i stället ställer upp det i relevans då även thai skotrar är dödliga när de kör på någon.
Är det skillnad på att köra ihjäl någon med skoter, porsche, volvo, eller traktor, på grund man var så berusad av rusmedel att man inte kunde bedömma situation rätt.
Jag tror de flesta skulle svara att att det inte är någon skillnad alls.
Att det ett lika stort nej för trafik oavsett narkotiska preparat som alkohol.
Död på grund av rus är lika död oavsett hur du ser det.

Hej

Jag vet ju inte hur du kör men själv har jag ännu inte lyckats få till någon olycka i Thailand på 35 års vintervistelser där oavsett om jag har tagit någon öl eller ingen alls.

För mig är det integrerat byliv som gäller och det på alla plan, jag skiljer mig inte nämnvärt ifrån andra bybor på något vis när vi är i byn, jag tar sexen dit jag kommer och lämnar mina Svenska värderingar hemma, att använda sig av dom i Thailand skulle bara framställa mig som konstig och annorlunda, genom att bo. äta, klä mig, arbeta, prata och uppföra mig på samma sätt som övriga så känner jag mig accepterad, när folk kallar mig Tamada som ju betyder vanlig så blir jag glad.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag vet ju inte hur du kör men själv har jag ännu inte lyckats få till någon olycka i Thailand på 35 års vintervistelser där oavsett om jag har tagit någon öl eller ingen alls.

För mig är det integrerat byliv som gäller och det på alla plan, jag skiljer mig inte nämnvärt ifrån andra bybor på något vis när vi är i byn, jag tar sexen dit jag kommer och lämnar mina Svenska värderingar hemma, att använda sig av dom i Thailand skulle bara framställa mig som konstig och annorlunda, genom att bo. äta, klä mig, arbeta, prata och uppföra mig på samma sätt som övriga så känner jag mig accepterad, när folk kallar mig Tamada som ju betyder vanlig så blir jag glad.

Mvh isan lover
Så då följde han ju bara Thailändsk sed att köra påverkad, så helt ok i dina ögon, han hade nog heller inte kört ihjäl någon innan.
Han kanske resonerade som dig.
Kokain gör en ju inte direkt berusad som alkohol, så en kokainpåverkad har nog klart mycket bättre kontroll än en onyckter.
 
Hej

Att andra människor kör fulla överallt i Thailand håller jag helt med dig om, men jag svarade på en direkt fråga hur jag gör och därav mitt svar att jag inte kör överhuvudtaget på större trafikerade vägar eller i städer efter att jag har tagit några öl eller groggar, då håller jag mig på dom små grusvägarna bland risfält och gummiodlingar.

Att det dör många på dom Thailändska vägarna vet vi ju alla, där är alkohol och droger en av flera faktorer, själv har jag ännu aldrig varit inblandad i någon olycka i Thailand där jag har kört, skulle jag börja köra omkull eller köra på folk efter några öl så hade jag naturligtvis slutat köra.

Mvh isan lover

Så om du kör på någon på fyllan tänker du sluta?

Jo så låter pundarna också, ska sluta när det går illa men just nu har de kontroll.
 
Hej

Jag vet ju inte hur du kör men själv har jag ännu inte lyckats få till någon olycka i Thailand på 35 års vintervistelser där oavsett om jag har tagit någon öl eller ingen alls.

För mig är det integrerat byliv som gäller och det på alla plan, jag skiljer mig inte nämnvärt ifrån andra bybor på något vis när vi är i byn, jag tar sexen dit jag kommer och lämnar mina Svenska värderingar hemma, att använda sig av dom i Thailand skulle bara framställa mig som konstig och annorlunda, genom att bo. äta, klä mig, arbeta, prata och uppföra mig på samma sätt som övriga så känner jag mig accepterad, när folk kallar mig Tamada som ju betyder vanlig så blir jag glad.

Mvh isan lover
Jag har varit med om mindre olyckor men inte varit vållande.
Men de saker du räknar upp är helt irrelevanta och jag ser det bara som en ren ursäkt för att fortsätta dricka. Liknande som även narkomaner resonerar.

Det handlar inte om man hittills kört prickfritt eller inte. Hamnar du väl i olyckan och du var vållande för du var berusad är skadan skedd oavsett hur bra du klarat dig före.
Nej man behöver inte sänka sig när man vet men kommer i en miljö där andra inte förstår.
Att jag normalt sett inte dricker vet alla här och respekterar fullt ut, jag är knappast ensam om det.
Ett fordon är ett potentiellt mordvapen och det är en förares skyldighet tillse att han kan köra den efter bästa förmåga.
Att säga som du, jag kör så länge jag inte råkar ut för något, anser jag vara både omoget och fruktansvärt oansvarigt.
Det du säger i praktiken med fina ord, är att så länge du ännu inte dödat någon tar du gärna chansen att det händer och slutar först när det hänt.
 
Jag har varit med om mindre olyckor men inte varit vållande.
Men de saker du räknar upp är helt irrelevanta och jag ser det bara som en ren ursäkt för att fortsätta dricka. Liknande som även narkomaner resonerar.

Det handlar inte om man hittills kört prickfritt eller inte. Hamnar du väl i olyckan och du var vållande för du var berusad är skadan skedd oavsett hur bra du klarat dig före.
Nej man behöver inte sänka sig när man vet men kommer i en miljö där andra inte förstår.
Att jag normalt sett inte dricker vet alla här och respekterar fullt ut, jag är knappast ensam om det.
Ett fordon är ett potentiellt mordvapen och det är en förares skyldighet tillse att han kan köra den efter bästa förmåga.
Att säga som du, jag kör så länge jag inte råkar ut för något, anser jag vara både omoget och fruktansvärt oansvarigt.
Det du säger i praktiken med fina ord, är att så länge du ännu inte dödat någon tar du gärna chansen att det händer och slutar först när det hänt.

Den dagen mutar han sig ur situationen och den stackars bybon får klara sig med en tusenbahtare. Får skylla sig själv som står i vägen för den integrerade farangens bekvämligheter. Sen kommer klagosången om hur dyrt det är med sjukvård och hur de stackars byborna blir blåsta av staten och får deras liv förstörda när de inte har råd med sjukvård när någon berusad gubbe kör på dem.

Det kommer i alla fall inte vara IL´s fel utan det är bybon och staten som delar det ansvaret. Även rika Bangkokbor har nog del i skulden.
 
Så då följde han ju bara Thailändsk sed att köra påverkad, så helt ok i dina ögon, han hade nog heller inte kört ihjäl någon innan.
Han kanske resonerade som dig.
Kokain gör en ju inte direkt berusad som alkohol, så en kokainpåverkad har nog klart mycket bättre kontroll än en onyckter.

Hej

Nu utläser du något som jag inte alls har påstått eller ställer mig bakom.

Mvh isan lover
 
Jag har varit med om mindre olyckor men inte varit vållande.
Men de saker du räknar upp är helt irrelevanta och jag ser det bara som en ren ursäkt för att fortsätta dricka. Liknande som även narkomaner resonerar.

Det handlar inte om man hittills kört prickfritt eller inte. Hamnar du väl i olyckan och du var vållande för du var berusad är skadan skedd oavsett hur bra du klarat dig före.
Nej man behöver inte sänka sig när man vet men kommer i en miljö där andra inte förstår.
Att jag normalt sett inte dricker vet alla här och respekterar fullt ut, jag är knappast ensam om det.
Ett fordon är ett potentiellt mordvapen och det är en förares skyldighet tillse att han kan köra den efter bästa förmåga.
Att säga som du, jag kör så länge jag inte råkar ut för något, anser jag vara både omoget och fruktansvärt oansvarigt.
Det du säger i praktiken med fina ord, är att så länge du ännu inte dödat någon tar du gärna chansen att det händer och slutar först när det hänt.

Hej

Du lever ditt liv och jag mitt, jag har försyåelse för att du inte tar två öl och kör moppe om du tror att det kommer att innebära döden för någon annan eller dig själv, då gör du i mina ögon ett klokt val.

Mvh isan lover
 
Hej

Du lever ditt liv och jag mitt, jag har försyåelse för att du inte tar två öl och kör moppe om du tror att det kommer att innebära döden för någon annan eller dig själv, då gör du i mina ögon ett klokt val.

Mvh isan lover
Självklart, men du skall inte inbilla dig att jag kommer lobotomera mig för din skull och inte kritisera när du själv berättar hur omoget du beter dig.
Du har rätt till din åsikt, den säger jag ingenting om. Men det du inte har någon som helst rätt till, är att ha den oemotsagd när du yttrar den.
Framför du publikt så omogna handlingar som du gör, då får du finna dig i att du får kommentarer på det som du inte gillar.
Det är få som dunkar dig i ryggen för de åsikter och brist på ansvar du framför här.
Jag tror att även den person som du kanske i framtiden skadar eller dödar, möjligen kanske har en kommentar han skulle vilja lägga in här om han kunde.
 
Senast ändrad:
Det är ändå lite humor att starta en tråd och beklaga sig över att någon kört påverkad, orsakat en trafikolycka där någon mister livet, muta sig ur situationen och flytt ansvar för att sedan använda den tråden till att propagera för fyllekörning och mutor.

Hyckleriet är svårslaget.
 
 
 
Tillbaka
Topp