I Pattaya attackerade en Pit Bull sin sovande ägare och skadade denne svårt.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Diskussioner om Pit Bulls är farliga eller ej förekommer ju och här är ännu ett fall som gör att man blir fundersam, en 56 årig hundägare i Pattaya överfölls av sin egen Pit Bull när han sov, hunden bet honom i nacken och flera andra ställen, mannen hade flera bitskador och blödde rejält, hunden attackerade alla som kom i närheten och det tog en halvtimma innan personal kom till platsen och kunde söva hunden. Mannen hade haft hunden sedan den var tre månader gammal och nu var den nästan 2 år, han hade döpt hunden till Giant.

1618545938556.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Själv gillar jag ju hundar och nästan alla andra djur också för den delen, men just dom s.k ”mördarhundarna” har jag lite svårt för, även om dom är glada och på bra humör så vet man ju vad dom är kapabla till, dessutom finns det väl ingen annan hundras som har orsakat barn och vuxna så mycket skador, själv tror jag inte att det är en slump.

Mvh isan lover

Hej

Läste precis att ägaren till Giant som attackerades när han sov har avlidit p.g.a dom skador hans hund orsakade honom, mycket tragiskt.

UPDATE: Owner attacked by pit bull dies of injuries | Thaiger

PHOTO: A pit bull attacked and killed his owner (not this pit bull pictured.

Mvh isan lover

Hej

Läste precis att ägaren till Giant som attackerades när han sov har avlidit p.g.a dom skador hans hund orsakade honom, mycket tragiskt.

UPDATE: Owner attacked by pit bull dies of injuries | Thaiger

PHOTO: A pit bull attacked and killed his owner (not this pit bull pictured.

Mvh isan lover
Om man bara kollar bilden ser jycken kanske glad ut men i ögonen en annan .
Det kan faktiskt inte var normalt att ha och föda upp en sådant monster.
För en privatperson finns det ett koppel jyckar som är bra mycket bättre, undrar varför vissa envisas med att det är deras rättighet att dessa är dem de ska ha?

Om man bara kollar bilden ser jycken kanske glad ut men i ögonen en annan .
Det kan faktiskt inte var normalt att ha och föda upp en sådant monster.
För en privatperson finns det ett koppel jyckar som är bra mycket bättre, undrar varför vissa envisas med att det är deras rättighet att dessa är dem de ska ha?
För att ha den här typen av hundar krävs en verkligt hög grad av ledaregenskaper av ägaren. Man måste hela tiden få hunden att acceptera att man är ledaren och klarar man inte det så blir hunden farlig. Hunden måste sättas på plats varje gång den visar tecken på att ifrågasätta ens ledarförmåga.
Klarar man inte det så skall man börja fundera över sitt val.

För att ha den här typen av hundar krävs en verkligt hög grad av ledaregenskaper av ägaren. Man måste hela tiden få hunden att acceptera att man är ledaren och klarar man inte det så blir hunden farlig. Hunden måste sättas på plats varje gång den visar tecken på att ifrågasätta ens ledarförmåga.
Klarar man inte det så skall man börja fundera över sitt val.

Hej

Sen är det väl en sak om ägaren har dom ledaregenskaper som krävs och klarar av hunden, men vad kan hända när ägaren inte är med och andra människor ex.vis barn stöter på hunden, dessa kanske inte har ägarens egenskaper och visar dom då tvärtom rädsla så kanske det utlöser en attack.

Mvh isan lover

Hej

Den Pit Bull som dödade sin ägare närvarade vid begravningen tillsammans med sin nya ägare för att be om ursäkt och visa respekt för sin tidigare ägare, låter som ett dåligt skämt men är tydligen sant.

Mvh isan lover

Hej

Den Pit Bull som dödade sin ägare närvarade vid begravningen tillsammans med sin nya ägare för att be om ursäkt och visa respekt för sin tidigare ägare, låter som ett dåligt skämt men är tydligen sant.

Mvh isan lover
Sjukt rakt igenom!
Men om man tänker efter är människan rätt eftersatt emellanåt ...
Vid en närmare eftertanke är vi nog för många på denna planet just nu!

Beror nog många gånger på ägarna med vissa som köper pitbull köper ett vapen, vissa en hund.
Ene polaren tror jag hade Sveriges största pitbull 80kg, över höften på mig när den stod på alla 4, inavlad, syskonparad för att få storleken, ett jävla monster som skulle skjutits på plats och inte pga hunden utan husses uppfostran, han borde fått ett straff med.
Andre polaren har en pitbull mest väluppfostrade hund jag sett, bra stamtavla som säljer, finns inget hot och leker med barn som vuxna.

En pitbull måste du fostra rätt i början, jag har lite erfarenhet av pitbull och valpar och sett skillnaden på dom som gjort rätt och fel.
Det är en kanonfin hund men inte för alla, du måste va duktig hundkännare och veta vad du gör och hur den skall fostras, annars blir det ett vapen.

Hej

Sen är det väl en sak om ägaren har dom ledaregenskaper som krävs och klarar av hunden, men vad kan hända när ägaren inte är med och andra människor ex.vis barn stöter på hunden, dessa kanske inte har ägarens egenskaper och visar dom då tvärtom rädsla så kanske det utlöser en attack.

Mvh isan lover
Ägaren låg ju och 'vilade' medans han blev mer eller mindre uppäten av monstret. Döda odjuret snarast möjligt!

Ägaren låg ju och 'vilade' medans han blev mer eller mindre uppäten av monstret. Döda odjuret snarast möjligt!
Ja absolut, det är faktiskt chockerande att den fortfarande lever. En sådan hund är inte frisk och en tickande bomb, det är nog bara en tidsfråga innan det händer igen. Jag skulle definitivt inte våga vara i närheten av en sådan best. Och det säger jag som i grunden är en stor hundälskare. Så för allas säkerhet måste monstret avlivas humant snarast.

Ja absolut, det är faktiskt chockerande att den fortfarande lever. En sådan hund är inte frisk och en tickande bomb, det är nog bara en tidsfråga innan det händer igen. Jag skulle definitivt inte våga vara i närheten av en sådan best. Och det säger jag som i grunden är en stor hundälskare. Så för allas säkerhet måste monstret avlivas humant snarast.
Hej

Själv ser jag det också som mer eller mindre självklart att hunden kommer att döda igen, känner själv inte till någon hund som bara har attackerat människor en gång, antingen biter dom inte folk alls eller så händer det gång på gång tills dom avlivas.

Mvh isan lover

Beror nog många gånger på ägarna med vissa som köper pitbull köper ett vapen, vissa en hund.
Ene polaren tror jag hade Sveriges största pitbull 80kg, över höften på mig när den stod på alla 4, inavlad, syskonparad för att få storleken, ett jävla monster som skulle skjutits på plats och inte pga hunden utan husses uppfostran, han borde fått ett straff med.
Andre polaren har en pitbull mest väluppfostrade hund jag sett, bra stamtavla som säljer, finns inget hot och leker med barn som vuxna.

En pitbull måste du fostra rätt i början, jag har lite erfarenhet av pitbull och valpar och sett skillnaden på dom som gjort rätt och fel.
Det är en kanonfin hund men inte för alla, du måste va duktig hundkännare och veta vad du gör och hur den skall fostras, annars blir det ett vapen.
Den kommentaren tyder på att du gärna skulle se en form av licens för ägande av vissa hundtyper.
Kanske ett krav på utbildning är att ligga nära på gränsen.
Någon form av gallring skulle nog minska på såna här nyheter.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp