Red Bull arvingen går fri för att ha kört över och dödat en polis med sin Ferrari.

Nu klev Du i koskiten, visa nu på var jag har skrivit "skitland"....seså leta på nu.
Nej men Gottland skrev Detta korumperade skitland blir aldrig battre Och du sa på det Kan inte annat än hålla med, Thailand har bäddat för sig själva, Efter som du håller med så måste ju du med tycka att dt är ett skitland

Inte för att jag förstår vart Du vill komma med ditt kränkande inlägg, ett inlägg som stinker, som Du själv bort placerat i soptunnan, innan postningen, om Du läst vad Jag skrivit tidigare, så finns det bara en anledning till att jag stannar/besöker Thailand, och den anledningen är att min fru bor i Thailand, och jag har varit övertydlig i tidigare inlägg, att jag är inte främmande för att lämna Thailand till förmån för annat land, och jag kan även komma till slutsatsen, när jag läser ditt korta inlägg, att Du tycker att det är ok med, korruption, mutor, bestickning, en falsk demokrati, där fingrarna har fastnat i syltburken, ett rättssystem som är under all kritik, godtyckliga domar, jakt på opponenter, och Du fick ett gillande av @Skip, så det torde innebära att han tycker som Du....

Fick ett gillande av mig också då det är en legitim fråga när folk upprepar vilket skitland de bor i.
Har hört liknande tidigare, folk som konstant gnäller på vilket sketland/sketjobb de har men få orkar lyfta på arslet och göra något som förändrar skiten.
Klarar inte din fru lämna Thailand tillsammans med dig så ni kan leva ihop i något paradisland?
Hade jag tyckt att jag levt i värsta skitlandet så hade jag flyttat eller gjort något som förändrar min inställning för att må bättre. Har man heller inga kids härnere så kan man ju undra vad som stoppar.
Men jag vet också att livet härnere, precis som på alla ställen, går upp och ner. Ibland suger allt och alla och det är ok, men slutar inte dessa perioderna relativt fort så är det dags för lite action och inte bara forumglappande.

/ SatanG

Fick ett gillande av mig också då det är en legitim fråga när folk upprepar vilket skitland de bor i.
Har hört liknande tidigare, folk som konstant gnäller på vilket sketland/sketjobb de har men få orkar lyfta på arslet och göra något som förändrar skiten.
Klarar inte din fru lämna Thailand tillsammans med dig så ni kan leva ihop i något paradisland?
Hade jag tyckt att jag levt i värsta skitlandet så hade jag flyttat eller gjort något som förändrar min inställning för att må bättre. Har man heller inga kids härnere så kan man ju undra vad som stoppar.
Men jag vet också att livet härnere, precis som på alla ställen, går upp och ner. Ibland suger allt och alla och det är ok, men slutar inte dessa perioderna relativt fort så är det dags för lite action och inte bara forumglappande.

/ SatanG
Sen kanske man behöver som i mitt fall dra hem till Sverige ett eller ett par år för att inse att fördärvet nu gått än mer åt vänster än det var då jag flyttade ner 2013, Nu vet jag hur jag uppskattar värmen , maten och folket där i min frus hemland. Kände även jag som Ubon, men då drog jag, i mitt fall hem till ett förändrat samhälle, ett samhälle jag inte kan acceptera.
Så ett tips till Ubon är, sitt inte där och må dåligt utan ta steget att flytta om du inte trivs
Men akta dig för Sverige, har du inte varit här på länge så lär du bli väldigt ledsen

Och ändå bor ni där??

Hej

Det kan ju finnas flera skäl till att man bor i ett land som man anser har stora brister, fungerar dåligt och kanske t.o.m betraktar som ett skitland, för dom flesta handlar det säkerligen om att man har funnit kärleken där.

För egen del hade vi också en plan på att flytta dit en gång, frugan köpte mark, vi byggde målmedvetet upp en jordbruksverksamhet med målet att Thailand skulle bära sina egna kostnader, tänker då på markköp, byggande och köp av maskiner o.s.v, samt försörja oss under våra 3 månaders vistelser i Thailand och gav mig en vettig sysselsättning, det målet nådde vi.

I det positiva läge som rådde på slutet av 90-talet och fram till 2006 såg jag egentligen inget slut på hur långt utvecklingen kunde har gått, allt gick i ett rasande tempo, man kände knappt igen sig ute i byarna om man jämförde med 10 år tidigare, folk fick det mycket bättre, det var den längsta och mest demokratiska perioden i landets historia.

Men det som fick oss att börja tveka var militärkuppen 2006 som förändrade allt, men då hade man fortfarande hopp om att landet skulle komma på rätt spår igen så fort fria och demokratiska val tilläts igen och så blev det naturligtvis, men lyckan blev kortvarig för 2014 slog ju militären till med en ny kupp igen, nu förlorade vi och många andra allt hopp om en positiv utveckling.

Under dom här perioderna av militärstyre ändrades förhållandena för jordbruket rejält, priserna på grödorna rasade, folk på landet blev fattigare, i det här läget började frugan sälja av farmer, först såldes hon sitt hus söder om Hua Hin, sen såldes en av farmerna, något år senare ytterligare såldes ytterligare en farm och nu förra året såldes den största på närmare 70 rai, så nu har hon bara två farmer kvar, det är 15 rai nära byn som hon ärvde av sin far, samt en bit på en halvö som är på 12 rai, samt den senaste Investeringen på 2 rai mark i direkt anslutning till byn, den kommer hon att sälja som tomter för hus längre fram.

Så vi är sedan 2014 i en avvecklingsfas, det kommer nog att sluta med att hon bara har huset i byn och dom 15 rai som hon ärvde av din far kvar, lite tråkigt men i mina ögon en helt logiskt utveckling med tanke på utvecklingen.

Men vi tycker båda fortfarande om Thailand, gillar människorna där och bylivet, vi kommer säkerligen att fortsätta tillbringa vintrarna i byn så länge kroppen orkar, men lider samtidigt med befolkningen och hoppas att dom någon gång i framtiden återfår sin frihet och själva tillåts välja en väg in i framtiden som gynnar majoriteten.

Mvh isan lover

Sen kanske man behöver som i mitt fall dra hem till Sverige ett eller ett par år för att inse att fördärvet nu gått än mer åt vänster än det var då jag flyttade ner 2013, Nu vet jag hur jag uppskattar värmen , maten och folket där i min frus hemland. Kände även jag som Ubon, men då drog jag, i mitt fall hem till ett förändrat samhälle, ett samhälle jag inte kan acceptera.
Så ett tips till Ubon är, sitt inte där och må dåligt utan ta steget att flytta om du inte trivs
Men akta dig för Sverige, har du inte varit här på länge så lär du bli väldigt ledsen

Håller med dig, känner man så är det rätt val att röra på sig.
Det är ju inte så att jag sitter och flabbar läppen av mig 24 timmar om dygnet men jag tror inte det finns något perfekt land.
Sverige gav jag upp 2015 men har fått en liten liten återsving pga äldre föräldrar och det finns vissa fördelar, allt är inte kasst om man räknar in familjen och vissa förmåner. Men som vi ser det sitter vi bäst där vi sitter, förändrar det sig inte alltför drastiskt på ett negativt sätt så hänger vi nog kvar ett tag till.
Just nu är jag extra glad för att vi är här, fru & kids tillsammans, många många som sitter mycket sämre till både inom och utanför landet, tyvärr.

/ SatanG

Red Bull witness drank with other biker before his death: police.
In the latest development in the case of Red Bull scion Vorayuth “Boss” Yoovidhya, police in Chiang Mai now say the key defence witness who died Thursday in a motorcycle accident was seen drinking with the other motorcyclist involved before the incident. Officers say they used CCTV video to trace the route of the 2 motorcyclists to a karaoke bar. Investigators questioned the bar owner and staff and learned that the witness, 40 year old Jaruchart Mardthong, and the other motorist, 50 year old Somchai Dawino, drank separately at the bar before the incident.

Håller med dig, känner man så är det rätt val att röra på sig.
Det är ju inte så att jag sitter och flabbar läppen av mig 24 timmar om dygnet men jag tror inte det finns något perfekt land.
Sverige gav jag upp 2015 men har fått en liten liten återsving pga äldre föräldrar och det finns vissa fördelar, allt är inte kasst om man räknar in familjen och vissa förmåner. Men som vi ser det sitter vi bäst där vi sitter, förändrar det sig inte alltför drastiskt på ett negativt sätt så hänger vi nog kvar ett tag till.
Just nu är jag extra glad för att vi är här, fru & kids tillsammans, många många som sitter mycket sämre till både inom och utanför landet, tyvärr.

/ SatanG
Känner att par islänningar, enda "poplemet som dom har i sitt land det är alkoholen, så tycker dom i alla fall! Dom tycker att allt annars e bra på ön!

Inte för att jag förstår vart Du vill komma med ditt kränkande inlägg, ett inlägg som stinker, som Du själv bort placerat i soptunnan, innan postningen, om Du läst vad Jag skrivit tidigare, så finns det bara en anledning till att jag stannar/besöker Thailand, och den anledningen är att min fru bor i Thailand, och jag har varit övertydlig i tidigare inlägg, att jag är inte främmande för att lämna Thailand till förmån för annat land, och jag kan även komma till slutsatsen, när jag läser ditt korta inlägg, att Du tycker att det är ok med, korruption, mutor, bestickning, en falsk demokrati, där fingrarna har fastnat i syltburken, ett rättssystem som är under all kritik, godtyckliga domar, jakt på opponenter, och Du fick ett gillande av @Skip, så det torde innebära att han tycker som Du....
Visst är det märkligt med individer som valt ett land, och sedan sitter å spyr elände över landet man bor befinner sig i. Hoppas bara man slipper läsa om återvändande till skitlandet, då blir det dumstrut på.

Tillbaka
Topp