SEK --> THB valutakurser (samlingstråd)

Ja snart får vi "bara" 3,40 Thbht för en Svensk krona...och fortsätter säkert ytterligare ner när Sverige kör med minusränta för att få fart på ekonomin och exporten. Och Ingves står inte främmande för ytterligare sänkning.....
Finns inget att exportera mer än utslitna koranfodral och världsmarknadstpriset på såna är som alla vet mycket lågt.

Ja vi har ju sålt ut och flyttat ut allt finns väl inte så mycket att exportera från Sverige

Ja vi har ju sålt ut och flyttat ut allt finns väl inte så mycket att exportera från Sverige

Nja det där är väl en sanning med modifikation. Det finns fortfarande några företag som går bra, ett exempel är Alfa-Laval. Har för mig att jag läste om att dom fick en stor order förra veckan. Dom tillverkar inte bara värmeväxlare till fartyg. :)

Nja det där är väl en sanning med modifikation. Det finns fortfarande några företag som går bra, ett exempel är Alfa-Laval. Har för mig att jag läste om att dom fick en stor order förra veckan. Dom tillverkar inte bara värmeväxlare till fartyg. :)

Köpte dom inte Frank Mohn?
Då är dom relativt stora i oljeindustrin (som iofs krymper)

Sverige befinner sig i det post-industriella samhället sa Palme med ett leende strax innan han blev skjuten. Jag är oskyldig eftersom jag befann mig i Indien. Gate officiers meddelade mig nyheten skadeglatt 03:30 svensk tid.

Man vill att kronan ska följa Euron därav sänkningen.
Euron tappar ju hela tiden mot dollarn så kronan lär tappa mer mot bahten framöver om det inte helt plötsligt blir fart på inflationen.

Och thailand påminnert om argentina 199jagkommer inte ihåg. Vanligt folk åkte till NY och shoppade och ATM maskinerna spottage ut, inte Peso utan Yankey dollar. Det stundar vargatider. Förresten finss det en fantastisk bild på en illa grinande Yngves efter senaste diskontosänkningen- Jag hade en kommentar som aldrig kom fram : Du ska böja dig framåt och be dom använda vaselin så gör det inte så förbaskat ont-

Senast redigerad av en moderator:
Vi är snart där @Ubon det var nog ingen som trodde mig när jag skrev detta den 7 Januari.

Idag är en SEK 3,74 THB

Jag har inte glömt vad Du skrev, möjligt Du får rätt, själv trodde jag inte det skulle gå så illa,

Thailändska staten måste få in pengar till statskassan, allt ska finansieras, man skar ner elprom
från dom fattigaste, man talar om att höja skatten på nya bilar, motsvarigheten till riksbanken
talar om en sänkning av låneräntor, 1/2 -2 % en miss i sippimissi, listan kan göras lång...

Får Du rätt. så ok, grattis

Vi har en tråd som heter svenska kronan faller blytungt , samtidigt sänker Riksbanken reporäntan ytterligare , enligt Bengt Dennis pga kronan sista tiden har stärks , klart är att Sverige håller på att monteras ner , en snar katastrof väntar på de som dels lever i Sverige samt även de som har sin inkomst pension av Sverige ...
Sveriges politiker leker just nu jultomte med Svenska skattebetalares slantar .. Sverige är hela värdens samvete och skall ta alla kostnader ..

Vore intressant om någon kunde återskapa tråden om dagligen uppdaterad Thaibath mot kronan , kanske är det en del jobb bakom och inget som kan köras per automatik , men om det går för sig vore jag mycket tacksam ...

Tillbaka
Topp