Skåne borde vara självständigt

Pepsi

Forumveteran
Skåne borde vara självständigt... :D Folk över Hallandsåsen tillhör inte det sydliga fina landskapet..

Kanske visum tvång för inresa norr ifrån?? Eller som i Thailand.. Inte få äga mark i Skåne... ;);)
Kom som turist... Njut av det fina... Max 30 dagars visum. Sedan tillbaka till Norrland igen. ( Allt över Hallandsåsen är Norrland för en skåning). :D:D:D:D:D:D

Vad har detta med Thailand att gör
Och vad har ishockey med Thailand att göra??? Kanske för att det finns en hel del svenskar i Thailand som fortfarande har lite rötter kvar i Sverige... Och vill diskutera lite olika saker... Jag gillar att en eldsjäl som Krille som delar med sig av hockey till alla som bor i Thailand. Likväl som många andra trådar som inte till 100 % är Thai relaterade..
:wai::wai::wai::wai:

Ja, tänk ljuva dröm om vi blev av med Skåne.
Nu är det ju sällan drömmar slår in ;):(
Har en vän i Oskarshamn ( Smålänning = farang) som brukar påminna mig.. Det lär finnas en förening som heter "Gräv bort skåne".. :) Jag tror Trumpen har en bra lösning... Ett stort staket längs Skånes norra gräns.. :D
Som skall bekostas av Småland... :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: 5555555

Ja, tänk ljuva dröm om vi blev av med Skåne.
Nu är det ju sällan drömmar slår in ;):(

hehe..., jag tror inte någon skulle vilja det då i princip hela svenska ekonomin hålls upp av sveriges kornbod + mycket annat. Resten av Sverige skulle bli ett fattighus:D:D

hehe..., jag tror inte någon skulle vilja det då i princip hela svenska ekonomin hålls upp av sveriges kornbod + mycket annat. Resten av Sverige skulle bli ett fattighus:D:D
Ja Lyco!! Skåne är "Sveriges" guldgruva... Vad producerar man för mat i Stockholm?? ;) Inget !!!
Var kommer den mesta maten i från i Sverige? Jo!! Skåne...
Vad gör en 08 när han tjänat mycket pengar? Jo!!! Köper ett hus i Skåne... Och känner sig kulturell..
Typ Ulf Lundell som sitter i Skåne nu och flummar på gamla dagar.. En 08:a.... Öppna landskap mm bullshit...
Hur mycket öppna landskap finns det i Stockholm? ;)

Var det inte Skåne som det gällde, vad har en stadsdel med detta att göra, växer det bara hyacinter där du bor och fåglarna flyger genom rosa moln;)
Är allt norr om Hallansåsen Norrland för en skåning,
så är denna stadsdel samma som Skåne för en norrlänning ;):)

Är allt norr om Hallansåsen Norrland för en skåning,
så är denna stadsdel samma som Skåne för en norrlänning ;):)

Det där var förr @kurant, idag är Skåne invaderat av Stockholmare, danskar och tyskar, så det är inte mycket skåningar kvar snart, själv är jag ju västgöte och det är bara de mest inbitna skåningarna som @Pepsi och några till som håller kvar vid den geografiska synen:D:D

Njaa, är det inte Norrland med all skog, malm och vattenkraft som är Sveriges ekonomiska bas.

Och gränsen till Norrland går inte vid Hallandsåsen :mad: Den går vid Slussen i Kungliga Huvudstaden ;) Kände en gång i tiden en inbiten Södermalmsbo som hävdade att gränsen till Skåne gick vid Skanstull :cool:, i så fall är jag också skåning nu :eek: Träffade en mas som sa att Dalälven är södra gränsen till fjollträsk, finns många lokalpatriotiska gränsdragningar :confused:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp