A
anonymous
Gäst
Jag sköt inte ditt inlägg i sank, det var bara en kommentar om att du precis som jag vet ju att man ser inte så mycket hur ett land är genom att besökt ett ställe par gånger, du brukar ju påpeka det när det gäller turistande SvenskarSe där Jonas, så varför skjuta mitt inlägg i sank då? Ganska fjantigt tycker jag. I Subic Bay så såg jag inge skjutvapen alls, jag såg leende trevliga engelskspråkiga människor med goa billiga priser, mycket billigare än Thailand faktiskt... Vägarna var schyssta.....och badplatserna jag var på där var kanon...
Så såg det ut där.... Så igen då, undvik Manilla, men undvik inte resten av landet, i alla fall inte om man skall lyssna på de som varit där.... Sen är det ju skillnad på folk och folk, liksom det är i Thailand.
Se bara på alla Pattaya-gubbsen som hatar allting nästintill, och bara spyr galla över allting och alla i Thailand.... Kanske är detsamma med de sjömän som du känner Jonas, kanske samma kategori av människor fast på Philippinerna då.....

Ja Manila säger alla att är det värsta, pratar jag med Filippinarna ombord så verkar landsbygden vara rätt lik landsbygden i Thailand när det gäller sättet att leva och ta hand om sina familjer.
Ombord så går Filippinarnas lön in på fruarnas eller någon annan familjemedlems konto, allt för familjen.
Fast det känns osäkrare, Några Filippinare ombord berättar att dom sover med en pistol jämte sig för säkerhets skull, detta bekräftade ju @Berralund att även flera som han stött på säger och dom han var på besök hos där nere gjorde.
Ene Norrmannen har fått vapenlicens med rätt att ha pistol i bilen för sin säkerhet, dom bor på landsbygden.
Fast som du säger det är ju andrahandsinfo men det är ju det man får här med, nåt måste man ju tro på dom kan ju inte bara hitta på och ha liknande historier.
1 Filippinsk Bosun som bodde nere i muslimområdena sa att han går inte utanför dörren utan ett maskingevär över axeln men den delen varnar ju även Svenska UD att man skall undvika som utlänning.
Sen finns det säkert överdrifter men brukar finnas en gnutta sanning i det när det är så många som säger samma sak även Expat som filippinare själva.