Skåne, OP och diverse andra goda drycker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Långeman

Forumveteran
"Skåne " sa:
Ok! skulle det vara annorlunda mot någon annanstans i världen. En bit av ett ställe i Thailand och du slår på stora trumman. Vad vill du egentligen ha sagt eller du bara kände för att klippa och klistra in ett rätt intetsägande inlägg från en vilt främmande människa. Varför du ska köpa i Thailand: där jag bor inget liv lugnt och skönt trevliga grannar lika intetsägande som ditt inlägg men vad gör det nu fick jag sagt något sen att det bara var bla bla bla spelar ingen roll.

Heja SKÅNE men jag gillar OP Andersson bättre, men här har du nog träffat spiken.

"Berralund " sa:
Inget fel på OP men Skåne är och förblir bäst. ;)

Jag utgår ifrån att bson menar rent generellt, självfallet måste man kontrollera grannskapet och omgivningarna innan ett eventuellt köp. Hos oss är tupparna och någon gläfsande byracka det mest störande, står man inte utmed det kan man lika gärna stanna kvar i Sverige.

Vet du Berra, vad det är för skillnad på OP och Skåne????

"Berralund " sa:
Nu är det längesen jag drack snaps, men OP har kraftigare kryddning än Skåne som är mildare. Allt är en smaksak, själv föredrar jag Skåne.

Alla kryddor är samma i båda, förutom att i den goda O P Andersson, så finns dessutom den goda kryddan kummin.

"Berralund " sa:
Inte så mycket kummin men mera dill. Saeb som man säger i Isaan.

Men ändock kummin i Skåne med.
Jag och thailändska ord är lika med noll.
Där jag håller till så funkar ju engelskan
hur bra som helst
Men givetvis vore det kul att kunna några fler ord/fraser på thai.
:)

"Långeman " sa:
Tror du får googla lite5555

Då är ända skillnaden på Skåne och Op att Op är gjord på ekologiska råvaror och kryddor som nån annan skrev......
Jag kan kolla på Google för det är kul att veta.

"Neman " sa:
Det jag kunde få fram är att Op har inslag av fatsmak men det har inte Skåne.
Är det rätt Långeman annars får du gärna tala om skillnaden Långeman.
:)

Jag har fått för mig pga. en info jag fått att OP har kummin men inte Skåne,annars same same.

Berralund påstår detta
Är kummin i Skåne också men i mindre mängd än i Op.

Nu får du reda ut vem som har rätt, eller båda har fel.

Nej den utredningen får du minsann sköta själv...Nog om Skåne och Op för mig nu
Långeman.

"Berralund " sa:
Ett tips, läs om dryckerna på Systembolagets hemsida. Där står det mesta om smaker etc.

555
Är precis det jag har gjort Berralund....
redan innan jag svarade första gången.
Borde väl Långeman kunna göra också men det är bara mig du uppmanar att göra det......Var inte jag som kom med en OT fråga i denna tråden från början!!
Eller tycker du jag har fel i det påståendet Berralund?

"Neman " sa:
555
Är precis det jag har gjort Berralund....
redan innan jag svarade första gången.
Borde väl Långeman kunna göra också men det är bara mig du uppmanar att göra det......Var inte jag som kom med en OT fråga i denna tråden från början!!
Eller tycker du jag har fel i det påståendet Berralund?

Nja det var mest Långeman jag tänkte på, du kan ju själv besöka Bolaget och inhandla smakprover. ;)

Fri sprit till folket och bredare trottoarer så man kan krypa hem, för de som inte hittar hem, filt och kudde var 100:de meter...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Jo-Be " sa:
Fri sprit till folket och bredare trottoarer så man kan krypa hem, för de som inte hittar hem, filt och kudde var 100:de meter...
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

555
Instämmer helt Allra helst för dricksande faranger i Thailand Slipper jag betala boende....kan jag hälla i mig lite till. :)
555

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp