Rätt och fel Skola använde decibelmätare för att kunna straffa dom som sjöng nationalsången för lågt.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Thammasat Khlongluang Wittayakom School i Pathum Thani har använt sig av en decibelmätare för att kunna straffa dom elever som skolan ansåg sjöng nationalsängen för lågt, för att anses godkänd måste eleverna nå upp till 85 decibel, gjorde dom inte det tvingades dom sjunga nationalsången flera gånger.

1578879775796.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Thammasat Khlongluang Wittayakom School i Pathum Thani har använt sig av en decibelmätare för att kunna straffa dom elever som skolan ansåg sjöng nationalsängen för lågt, för att anses godkänd måste eleverna nå upp till 85 decibel, gjorde dom inte det tvingades dom sjunga nationalsången flera gånger.

1578879775796.jpeg

Mvh isan lover
Höja decibelnivån. motsatsen gäller i Sverige. här används decibelmätare för att ange när arbetet skall brytas.

Du gamla, du fria
1.
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

2.
Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
3.
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

4.
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.

Eleverna verkar kompensera detta när de har lunchrast eller utomhusaktiviteter, vilket jävla liv det är då.

Experttips: Undvik hotel eller guesthouses som ligger bredvid en skola. :)

Eleverna verkar kompensera detta när de har lunchrast eller utomhusaktiviteter, vilket jävla liv det är då.

Experttips: Undvik hotel eller guesthouses som ligger bredvid en skola. :)
Hej

Barn låter väl när dom leker i alla länder, själv tycker jag att det är normalt, ljud på dagtid får man nog lära sig att stå ut med.

Mvh isan lover

Hej

Barn låter väl när dom leker i alla länder, själv tycker jag att det är normalt, ljud på dagtid får man nog lära sig att stå ut med.

Mvh isan lover

Önskar att alla delade din uppfattning i frågan. Jag förstår mig inte på vuxna som har problem med att barn leker och låter lite. Inom rimliga gränser givetvis men oftast tycker jag att folk överreagerar på barns lek och ljudnivå.

Hej

1578879775796.jpeg

Mvh isan lover
Hur kan de mäta decibellen hos varje elev, hade varje elev en mätare framför munnen?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
0
Visningar
2 K