Fotboll och skola i Thailand

Jag vart nog inte korkad mest skoltrött och irriterad.
Hamna ju i OBS.
Kommer ihåg Eng provet på glosor, jag gjorde alla polarens översättningar, han inte med mina egna och fick utskällning.
Samma i matte, mattelärarn, gör bara bra på ett prov jonas så får du en 4 i betyg, vi vet ju att du kan.
Jag gick på den matten och satte alla rätt.
Men jag var som sagt ett obs barn, körde hellre motor cross, boxades och levde ett annat liv.
Jo man hamnar ju inte i OBS klassen för att man är korkad, tvärtom. Energi och tankeskärpa kan finnas gott om.
Men, intresset, det är en annan sak.
Vi är alla så olika och vill olika saker.

Jag var nog ingen vanartig elev i skolan, var nog en av de snällare i klassen. Sämsta ämnen var tveklöst gympa, teckning samt slöjd. Usel på att jobba med händerna m a o. Det var andra tider på 60- och 70 talen, inget Internet och två eller högst tre kanaler på TV inkl Danmark.

Idag får man knappt 16-åringen att lyfta upp röven från stolen och lämna datorn, stänger man av SIM-kortet är livet slut och han förvandlas till en zombie. Vill knappast gå ut, än mindre nu när det är distansundervisning som gäller. Det enda positiva är att han inte hänger ute och hamnar i dåligt sällskap, ser hellre att han kommer hem med en flickvän.

Men det är väl jag som är en gammal stofil men frugan håller helt med.

Jag var nog ingen vanartig elev i skolan, var nog en av de snällare i klassen. Sämsta ämnen var tveklöst gympa, teckning samt slöjd. Usel på att jobba med händerna m a o. Det var andra tider på 60- och 70 talen, inget Internet och två eller högst tre kanaler på TV inkl Danmark.

Idag får man knappt 16-åringen att lyfta upp röven från stolen och lämna datorn, stänger man av SIM-kortet är livet slut och han förvandlas till en zombie. Vill knappast gå ut, än mindre nu när det är distansundervisning som gäller. Det enda positiva är att han inte hänger ute och hamnar i dåligt sällskap, ser hellre att han kommer hem med en flickvän.

Där är äldste sonen bra, han saknar skolan och vill inte ha lov.
Men hemma så har han blivit datornörd och jag måste puscha, ut för fan och cykla, fixa vänner.
Kör ju fotbollen så han inte bara sitter på arslet.

Jag var väl tvärtom, vi bodde ju i vad som kan kallas komunens problemsamhälle.
Och stor del av oss elever hade större kunskap om att tjuvkoppla en Opel än ett mattetal.

Jag var väl tvärtom, vi bodde ju i vad som kan kallas komunens problemsamhälle.
Och stor del av oss elever hade större kunskap om att tjuvkoppla en Opel än ett mattetal.
Men det gick ju bra för dig trots det, mycket tack vare din förmåga vad gäller matte. Där fick jag kämpa rejält.

Vad jag inte förstår idag är att föräldrarna inte va striktare.
Men farsan visste inte, morsan är död nu men döljde allt för farsan.
Jag snodde bilar vid 14 år, gjorde inbrott och misshandlade.
Jag var en tokig tonnåring.
Nu vet jag och håller full koll på ungarna.
Ingen höll koll på mig....

Hon dog när jag var 16 då farsan fatta hur tokig jag var han satt och grät i köket, då jag fick ett uppvaknande och börja jobba.
Såg att jag förstörde för andra.
Och sen 16 år har jag haft arbete och gjort rätt för mig.

Liknande trådar

C
Svar
0
Visningar
1 K
C
L
Svar
0
Visningar
646