Skuldsättningen bland landets bönder ökar.

Dumma elaka Yingluck som helt plötsligt höll inne på betalningarna för riset.
Tur att nuvarande styret hade empati med bönderna och såg till att de fick det Yingluck och brorsan var skyldig
Kan ju vara värt en klocka (eller 25) :)

/ SatanG

Hej

Ett orealistiskt högt bidrag är ingen lösning på lång sikt, själv skulle jag vilja se en mer rättvis fördelning mellan odlare, uppköpare och exportörer i kombination med hållbara stöd och satsningar för jordbruket på en nivå som andra länder har.

Mvh isan lover

Så kan det vara , men har faktiskt bara sett en full människa i denna by ,, kanske hela byn är ett undantag , Igår var det begravningsparty med en nhelv musikafton , ingen alkohol alls fanns på den festen 300 gäster

Är du säker på att de vet att de bor i Issan?
Annars kanske de faller under "undantaget som bekräftar regeln".
Har aldrig heller sett svärfar eller svärmor förtära en droppe, inte heller morbror och moster, svåger har druckit par öl någon gång men han dricker väldigt sällan och måttligt.
Min ex-svärfar här nere var helnyckterist medans ex-svärmor va nästintill helalkoholist ;)
Svåger nummer 2 (frugans bror) dricker laokhao som många andra isaan killar, fast har nog minskat en hel del där med sen han blev farsa, när dom bodde hos oss 3-4 månader såg jag han full en gång, resten jobba han.

Har aldrig heller sett svärfar eller svärmor förtära en droppe, inte heller morbror och moster, svåger har druckit par öl någon gång men han dricker väldigt sällan och måttligt.
Min ex-svärfar här nere var helnyckterist medans ex-svärmor va nästintill helalkoholist ;)
Svåger nummer 2 (frugans bror) dricker laokhao som många andra isaan killar, fast har nog minskat en hel del där med sen han blev farsa, när dom bodde hos oss 3-4 månader såg jag han full en gång, resten jobba han.

Jag vågar nog påstå att det egentligen är en minoritet som dricker men de märks mycket tydligt.

Tillbaka
Topp