Ett retirement OA ett års innebär att du måste anmäla din adress var 90e dag , har du inte varit på Migrationen på 8 år ?? Ett Non immigrant O skall du ha som bas när diu söker för ex. ett OA retirement ettårs , det kan nu för tiden ordnas direkt när du söker OA , du kan mao köpa ett Non immmigrant O på Migrationen , få den stämpeln samt sen fylla i för ett ettårs retirement OA ,, med precis de krav som Långeman säger ..
Ett retirement som skulle fungera i 8 år utan att rapportera var 90dag verkar osannolikt .
Du måste ju veta vad du har för stämpel i passet , vad kostar detta dig årligen ?? vore högst intressant att veta vad du har för speciellt UT ,,
Kanske har du investerat 10 millar i nåt företag eller dyligt ??
Som svar på din fråga , Ett retirement innebär att du är fyllda 50år ,att du uppfyller de krav på inkomst som gäller ,800,000 thbtpå Thaikonto minst tre månader innan ansökan (kan skilja något från mig till mig) Alternativt ,pension på minimum 65,000 thbt mån efter skatt . Då har du ett UT som berättigar dig att uppehålla dig i landet ett år , du måste dock anmäla din adress var 90e dag på mig , annars som Långeman skriver böter baserat på antal dagar overstay . Du kan även ha ett Married retirement , men djäkligt krångligt med familjefoton mm dock endast krav på halva beloppet för uppehälle under UT tiden