Vad krävs för att resa till thailand efter nyår?

farang90

Nykomling
Tja, tänkte resa till Thailand ett par veckor nu strax efter nyår, har någon koll på om det är OK?

Som jag förstått det så måste jag ordna visum innan och ett godkänt PCR test.
Är det de enda som krävs? Jag läste en artikel online om att alla inte beviljas inresa, att man måste ha jobb/familj där nere, är det fortsatt det som gäller?

Någon som rest eller skall resa dit denna vecka?

Tacksam för alla svar!

Men covidförsäkring är inte dyr här nere.

Detta skrev Du om tidigare, inte dyrt, minns inte riktigt, har för mig att det rörde sig om några 1000 bath, för några månader, men min tanke är att ta med allt för att kunna åka, om TS nu kommer iväg, själv ser jag det som att jag tog rätt beslut att övervintra i Sverige, under rådande omständigheter..................Gott Nytt på Dig.

Detta skrev Du om tidigare, inte dyrt, minns inte riktigt, har för mig att det rörde sig om några 1000 bath, för några månader, men min tanke är att ta med allt för att kunna åka, om TS nu kommer iväg, själv ser jag det som att jag tog rätt beslut att övervintra i Sverige, under rådande omständigheter..................Gott Nytt på Dig.
Hade du aldrig åkt hem utan stannat hade du inte behövt oroa dig då tecknande av eller förnyelse av försäkring vart inget krav när man är i landet.
Dock täcknar jag 3 månader till om det skenar iväg, min vanliga försäkring täcker dock corona med, dock inte 100.000 USD.

Hade du aldrig åkt hem utan stannat hade du inte behövt oroa dig då tecknande av eller förnyelse av försäkring vart inget krav när man är i landet.
Dock täcknar jag 3 månader till om det skenar iväg, min vanliga försäkring täcker dock corona med, dock inte 100.000 USD.

Vi får vänta in ett eventuellt svar från Konsulatet, och visst hade jag kunnat stanna, men det blev ändock 3 månader extra tid, och samtidigt så har jag en del åtaganden i Sverige, och hitintills så är det rätt beslut att övervintra, enligt vad jag tycker just nu...snöat, men vi ligger på ett par plusgrader, så får väl hoppas på att även detta töar bort, jag har skottat trappen 1 gång, så något överdrivet slitage på snöskyffeln är det inte.

Vad innebär en covid försäkring? Vad går den på?

En försäkring som Thai-myndigheterna inlemmat i kravet för utlänningar som besöker Thailand, bottnar väl antagligen i att vissa utlänningar har låtit bli att betala sjuvårdsnotan, en nota som Thailand har fått stå för....en försäkring för covid som ska täcka upp till 100.000 US-dollar.

Vad den kostar idag, vet jag inte, det får Du förhandla om och fråga försäkringsbolaget

Senast ändrad:
Vad innebär en covid försäkring? Vad går den på?
Det beror på vilket visum du ska ansöka. Olika visum har olika försäkringskrav.
Men Luma har en som uppfyller alla krav på samtliga visum. Den kostar ca 8000 baht för 90 dagar. Du får inte vara äldre än 74 år dock.

Det beror på vilket visum du ska ansöka. Olika visum har olika försäkringskrav.
Men Luma har en som uppfyller alla krav på samtliga visum. Den kostar ca 8000 baht för 90 dagar. Du får inte vara äldre än 74 år dock.
Kravet är att du skall ha en försäkring som täcker 100k USD covid-19 nu när du söker COE.
När du söker COE skall kopia på försäkring, karantänhotellsbokning och flygbiljett visas upp, detta måste ordnas innan.

Kravet är att du skall ha en försäkring som täcker 100k USD covid-19 nu när du söker COE.
När du söker COE skall kopia på försäkring, karantänhotellsbokning och flygbiljett visas upp, detta måste ordnas innan.
Ja, om du ansöker om family...
Andra regler för de andra.

Ja, om du ansöker om family...
Andra regler för de andra.
Nope inte när det kommer till söka COE.
Handlar inte om visumansökan, det är inget försäkringskrav på familjevisum.
Det är försäkringskrav på alla som söker COE dock och det måste man vilket visum man än har, och det kravet är 100k USD cober för covid-19 som står i försäkringen att det täcker just det.
Sen kan andra visum möjligt ha andra krav.
Men för COE, gäller det jag skrev.

Så ligger det till.
Då du inte vet vad han ska ha för visum så kanske tolkar han det fel och bara väljer en covid försäkring fast han ansöker om ett annat visum. Vilket ej är så bra.

Screenshot_20201230_132325_com.facebook.katana.jpg

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A

Tillbaka
Topp