Pensionär i Thailand. Varför har du valt att bosätta dig där du bor nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fattiga kvinnor behöver pengar och rika faranger får vara få sin vakt. Det är nog en grundregel att vara försiktig i början. Några blir blåsta men jag tror de flesta lever lyckliga. Jag tror att det gäller att vara lite människokännare i början.

Men sedan kan man inte leva ett eget liv om man har en kvinna, då måste man dela med sig. Men nu har jag sluppit det där med att dela ut pengar till övriga släkten. Men jag tror jag skulle säga nej då jag är djävulskt snål. Exempelvis jag sa att ungarna de får aldrig låna fordonen. Och det har fungerat.

Inte heller jag skulle låna ut MC till Thaibarn, ej heller något annat fordon till Thai , generellt med få undantag så kör de skiten ur allt ,sen ställer undan det bara .. Nej nej inte min frus pappa eller bröder kommer det nu att eka här , men generellt med få undantag så är de totalt likgiltiga för vad saker har kostat , därför skulle jag aldrig köpa en beg bil eller MC efter en Thai om jag inte känner densamme väldigt väl ...;)

Och jag tror inte alls att de flesta blir lyckliga med sin Thaikvinna , de som blir det hör till undantaget , människokännedom , hur skall det funka med kvinnor från en helt väsenskild kultur :)

Inte heller jag skulle låna ut MC till Thaibarn, ej heller något annat fordon till Thai , generellt med få undantag så kör de skiten ur allt ,sen ställer undan det bara .. Nej nej inte min frus pappa eller bröder kommer det nu att eka här , men generellt med få undantag så är de totalt likgiltiga för vad saker har kostat , därför skulle jag aldrig köpa en beg bil eller MC efter en Thai om jag inte känner densamme väldigt väl ...;)

Och jag tror inte alls att de flesta blir lyckliga med sin Thaikvinna , de som blir det hör till undantaget , människokännedom , hur skall det funka med kvinnor från en helt väsenskild kultur :)

Vilken otrolig tur att man tillhör undantagen då. :)

• Like
Reactions: sss
Vilken otrolig tur att man tillhör undantagen då. :)
:thumbsup::) Någon måste ju göra det också Berra , en liten procent som inte känner sig utnyttjad , aknon om det är så .. Jag blir inte heller utnyttjad av min fru , hon är bra , men en bror samt hennes barn skulle gärna ta allt jag äger om möjligheten fanns , Fö en bra familj.........

Jag avundas inte dig Phonta jag förstår att något fruktansvärt måste ha hänt dig under din tid i Thailand.

Nä , inte alls under min tid i Thailand utan under den tiden min frus barn var i Sverige , i Thailand har jag det bara bra samt under det första året uppe i Isaan , det som gjorde att jag flyttade hit ner var helt enkelt att jag fick lappsjuka samt att jag inte ville vara födkrok åt just hennes barn ,barn är en sak , men tonårsungar som bara ser det som att morsan är gift med en ATM har jag inget till övers för , om dom respekterat mig som dom gjorde från början så hade allt sett annorlunda ut idag , Är man en rättvis och bra styvpappa så skall man bemötas med respekt och inte med eviga lögner
samt "fingerpekande" , Men kan väl säga att Svenkboende Thai samt skolans Thailärare och även SOC har en hel del
ansvar för att barnen snabbt återpassades till Thailand , nu har den äldsta förstått vad hon gick miste om ,utbildning i Sverige samt senare ett bra liv med ett bra jobb i Thailand , nu jobbar hon på fabrik med pojkvännen för 9000 thbt/månaden och inte en Thbt från mig eller frugan ..

@Phonta Får man fråga hur gammla barnen var när du kom in i bilden och från vilken ålder de bodde i Sverige samt hur gammla de var när ni flyttade tillbaka.

Visst får du det .... De var 12 och 14 när de flyttade till Sverige , då hade min frus Svärföräldrar som vanligt varit de som tagit hand om dem i Thailand , innan dess hade jag bara träffat dem under semester här nere , som sagt första året gick bra i Sverige , andra året började storkäftade Thailärare och Thailändska elevassistenter intrigera mot min fru som ville att flickorna skulle komma hem efter skolan och inte springa ute halva natten , när SOC och polis blev indragna med förhör och anklagelser tog jag kontakt med en god vän som är advokat , han rätade ut en del frågetecken som gjorde att polisen ansåg det vara befogat med en anmälan mot Thailäraren samt dennes kompanjon (elevassistent ) barnen ljög om allt ,ivrigt påhejade av dessa SOC fit.... som sitter säkert i stolen eftersom de är tjänstemän utan personligt ansvar ,dvs de kan göra som de vill . Och en man som är gift med en Thaikvinna är i deras ögon per automatik en alkis och pedofil .tills han bevisat motsatsen . Efter mycket om och men framkom anledningen till detta . Thailärare var intresserad att skilja flickorna från sin mamma och få agera familjehem till barnen , detta skulle då månatligen inbringat ca. 20,000 svkr /barn till denna kvinna och hennes man som hade en taskig ekonomi samt satt i ett stort hus i Hemmesta /Värmdö.. Detta framkom efter undersökningar som inte var helt rumsrena , samt kunde även verifieras av den yngre av flickorna som i ett ogenomtänkt uttalande sade att "hon vill att vi skall bo hos henne och hennes man " jag ville även göra en anmälan om "falsk tillvitelse mot Thailäraren med "kumpan", men min hustru ville inte ha mer bråk med dessa ,men jag gjorde en polisanmälan mot soc ,men fick svaret av SOC chefen att de handlat i god tro ... De ansåg sedan att allt var ur värden och flickorna kunde flytta in med mamman och mig igen , "Aldrig innanför mina dörrar med dessa Thaibarn igen sade jag" , de skall hem sade min fru , de fortsatte nämligen då med att göra allt skit soc hade slagit i dem under tiden i akutboendet , de bestämmer själva när de vill komma hem på natten , mamma kan inget göra , inte ta i dem och snacka utan då skulle de ringa till soc och mamma i fängelset mm . barnen upplystes i mammas närvaro att de kunde knu... med vem fn som helst då den ena var fyllda femton .. Fyra biljetter till Thailand inköptes , två var tur och retur . Den ena fortsatte sitt vilda leverne i Thaibyn ,blev sen bortskickad till sin riktiga Pappa , och det blev ju bra , idag just fyllda sjutton år , gravid och gift med en 23 åring ... OJ oj ...Thailand Thailand

Senast redigerad av en moderator:
Tack för att du delar med dig av ditt öde Phonta. Fruktansvärt tragiskt och roten till det hela är säkerligen att ungarna kom till Sverige så pass sent. Det fanns tydligen ingen återvändo. Våra barn var 6 och 9, det gör nog en stor skillnad.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp