Söker jobb i thailand

O

Oscar123

Gäst
Hej!

jag ska åka ner till thailand nu i november och stanna där så länge jag kan liksom men så tillslut kommer pengarna ta slut och man måste hitta ett jobb , så tänkte jag mest höra här om någon har kontakter där eller vet jobb liksom så man kan få arbetstillstånd och visum för.

Så jag undrar om någon känner/vet någon som kanske har behov av en extra anställd eller bara ett jobb överhuvudtaget? Spelar ingen större roll vad det är! Är en driven, glad och trevlig person på 23 år .

Tack på förhand

Grundregeln är att jobb som kan utföras av thailändare får inte utlänningar jobba med.
Möjligheter att få WP går nog bara att få om du redan fått en anställning av ett internationellt företag, själv kan du nog knappast söka WP och sen skaffa jobb.
Jobb där det är störst chans är där dina specialkunskaper gör dig unik och det är i första hand det svenska språket.
Sök som assistent hos svenska dykcenter.
Kan du thailändska samt bra engelska så finns stor chans på internationella hotellkedjor.

Vad är din utbildning?
Berätta mer om dig själv och allt du kan.
Jag är utbildad bilmekaniker , sen har jag jobbat lite som flyttman och trädgårdskötare osv.
men tänkte testa något annat därför kan jag liksom ta vad som finns om man säger så.
jag är liksom inte rädd för att testa nya saker snarare att jag tycker det är roligt och intressant. :)

Grundregeln är att jobb som kan utföras av thailändare får inte utlänningar jobba med.
Möjligheter att få WP går nog bara att få om du redan fått en anställning av ett internationellt företag, själv kan du nog knappast söka WP och sen skaffa jobb.
Jobb där det är störst chans är där dina specialkunskaper gör dig unik och det är i första hand det svenska språket.
Sök som assistent hos svenska dykcenter.
Kan du thailändska samt bra engelska så finns stor chans på internationella hotellkedjor.
Okej jag kan inte thailändska men kan bra engelska, men ja något sånt jobb hade varit bra ju men vet inte riktigt hur man får tag i dem osv därför jag skrev här och tänkte om någon har kontakter etc :)

Som sagt svårt om man ska få ett lagligt jobb och ingen specialkunskap. Kanske engelskan fungerar som tillfällig engelsklärare, men vill minnas att även det blivit svårare ....

Du kan ju jobba ideellt också ... kan vara lättare. Tror inte man behöver WP då!

Är inte det samma sak att "jobba ideellt " gratis och vara volontär? i så fall funkar det inte utan visum....

Om du vill arbeta som volontär i Thailand, måste du ansöka om volontärsvisum. Med ett Volontärsvisum Non-immigrant Visa "Volonteer"

och varför skulle man "jobba" gratis?

Senast redigerad av en moderator:
Lagligt kommer det inte fungera att stanna och arbeta med din utbildning. Jobba svart kan gå om du har rätt kontakter, men risk att bli blåst finns givetsvis.
Utan kontakter bör du tänka dig för innan du åker. Sparat reservkapital är ett måste, då det saknas skyddsnät här i Thailand. Mycket få saker är gratis...

Även visum/uppehållstillstånd kommer att kosta, då visarun krävs regelbundet. Första inresa med turistvisum och en förlängning på IM ger 90 dagar, sen blir det att resa ut till ett grannland. Efter några sådana svängar kan man bli nekad inresa.

Att hitta jobb olagligt och svart är det numera så hårda regler och kontroller att ingen vågar ha någon anställd utan riktiga papper.
En sån arbetsgivare straffas hårt.

Är inte det samma sak att "jobba ideellt " gratis och vara volontär? i så fall funkar det inte utan visum....

Om du vill arbeta som volontär i Thailand, måste du ansöka om volontärsvisum. Med ett Volontärsvisum Non-immigrant Visa "Volonteer"

och varför skulle man "jobba" gratis?

Säkert lättare än WP i varje fall.

TS ville inte bara ju ha något att göra. Så stanna kvar i Sverige och tjäna i hop slantar. När det blir långtråkigt, jobba som volontär.

Alltså jag kommer inte ihåg vad de heter just nu. Men det finns något svenskt/ nordiskt telefon helpdesk eller marketing företag i Bangkok. Om någon på forumet kommer ihåg vad de heter kan det vara en hjälp.
ja det hade varit bra något sånt jobb , för är rätt trött på det vanliga livet här så att säga vill gärna dra dit ner på en mycket längre tid så att säga

Lagligt kommer det inte fungera att stanna och arbeta med din utbildning. Jobba svart kan gå om du har rätt kontakter, men risk att bli blåst finns givetsvis.
Utan kontakter bör du tänka dig för innan du åker. Sparat reservkapital är ett måste, då det saknas skyddsnät här i Thailand. Mycket få saker är gratis...
nä men det hade varit bra om man hitta något företag där man kunde liksom jobba lagligt och med visum så man kan jobba några år kanske osv och flytta dit liksom :)

Liknande trådar

T
Svar
25
Visningar
12 K
Anonym
A
B
Svar
3
Visningar