Jobb i Thailand

Hyfsat kvalificerat jobb... enligt önskemålen om utbildning/kunskap.

Det är Nille som hade Thailandsforum som driver GeckoDoIt. Lönen är väl antagligen enligt branschstandard.

Nä, bättre jobba telemarketing ;)
Eller förresten... bättre inte jobba alls :wai:
Dom skriver 40-70 så i bästa fall ger dom väl 50 som ingångslön.
Kanske branchstd som Thai men som falang med den typen av kompetens, hmm..
Men en del falanger är ju villiga att "betala" för att få bo här. Tillbringat 14 dagar i Phuket och lämnar sen gladeligen Svedala för att bli löneslav i Bkk utan pension eller försäkring. Välkommen till paradiset.

Dom skriver 40-70 så i bästa fall ger dom väl 50 som ingångslön.
Kanske branchstd som Thai men som falang med den typen av kompetens, hmm..
Men en del falanger är ju villiga att "betala" för att få bo här. Tillbringat 14 dagar i Phuket och lämnar sen gladeligen Svedala för att bli löneslav i Bkk utan pension eller försäkring. Välkommen till paradiset.
Det är ju ingångslönen (Possibilities for personal and salary growth).
Som nyutexmanierad 25 åring kanske det kan vara kul par år här nere skaffa sig erfarenhet och kanske hitta annat med.

Eller så kan det vara perfekt för en pensionär eller förtidspensionär som redan bor här nere att dryga ut kassan med ;)
Är man pensionär eller förtidspensionär så har man säkert erfarenhet och kan komma på 70.000 baht och det är inte illa att dryga ut pensionen med det varje månad.

Lönen är ju skitdålig

Håller fullständigt med. För 20 år sen då företaget anställde unga tekniker fick dom 45,000 THB/mån. Denna lön som erbjuds en manager är oanständigt låg. Som kuriosa kan jag nämna att när jag fick lokalanställda positionen i BKK för drygt 3 år sen, fick jag 325,000 THB/mån + allowances.

Håller fullständigt med. För 20 år sen då företaget anställde unga tekniker fick dom 45,000 THB/mån. Denna lön som erbjuds en manager är oanständigt låg. Som kuriosa kan jag nämna att när jag fick lokalanställda positionen i BKK för drygt 3 år sen, fick jag 325,000 THB/mån + allowances.

Det finns säkerligen en väldigt stor spektra på olika löner även i Thailand.
Har ju själv varit lönesättande chef och kan säga att man betalar förstås inte mera än vad som krävs annars begår man en självmord.
Har en vän som är arbetsmarknadschef i hela länet här och hon har lite över 40 000 bath.
Så om någon betalar trehundrapapp vad det nu än må vara så är det ju en fantastisk nyhet. :p

Eller så kan det vara perfekt för en pensionär eller förtidspensionär som redan bor här nere att dryga ut kassan med ;)
Är man pensionär eller förtidspensionär så har man säkert erfarenhet och kan komma på 70.000 baht och det är inte illa att dryga ut pensionen med det varje månad.
Låter som om du glömmer bort att man ska sitta på ett kontor i Bkk hela dagarna och jobba, rena drömtillvaron..

Är men Svensk med dyl kompetens så löser man betydligt bättre extraknäck.

Låter som om du glömmer bort att man ska sitta på ett kontor i Bkk hela dagarna och jobba, rena drömtillvaron..

Är men Svensk med dyl kompetens så löser man betydligt bättre extraknäck.
Ok jag trodde det var typ ett hemmakontors jobb, där man kunde ligga på stranden med en laptop ;)

Lönen är ju skitdålig

Nja, säg inte det. För mig vore det inget vidare, betalar inte ens halva dotterns skolavgift. För väldigt många svenskar och andra västerlänningar så är dock 40-70,000 THB/månad i Bangkok som en hägring efter månader av ökenvandring.

Gecko har varit med ett tag och Niclas är gammal i gemet; han vet mycket väl att det spelar ingen roll om han säger 40,000 eller 150,000. Han får hundra ansökningar i varje fall men han får fortfarande ingen riktigt duktig, för det skulle han behöva gå upp i över 400,000 per månad.

Niclas är också smart och ställer en massa önskemål som ska uppnås för att få 70,000 samtidigt som han bjuder in alla 22-åriga telefonförsäljare genom att säga att den tidigare snubben inte hade någon erfarenhet.

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
3 K
Thaimartin
T
T
Svar
25
Visningar