Söker jobb i Thailand

T

thailand123

Gäst
Hej!

Har varit i Thailand i 5år i rad nu. Är så trött på mitt liv i Sverige med ett jobb som jag misstrivs mycket på. Har länge funderat på att flytta ner ett par år och arbeta med något som man kan få arbetstillstånd och visum med.

Är 21år och arbetar som snickarlärling har inte så länge kvar till mitt yrkesbevis. Så vill åtminstone bli klar med det. Men efter det så vill jag göra en chansning på att åka ner och fixa något!

Så jag undrar om någon känner/vet någon som kanske har behov av en extra anställd? Spelar ingen större roll vad det är! Är en driven, glad och trevlig person så ett call center eller liknande skrämmer inte heller mig direkt!

Tack på förhand

Det är inte lätt att hitta något som är tillåtet att arbeta med i Thailand. Har du inte funderat på att arbeta 6 månader om året i Sverige och ta det lugnt 6 månader i Thailand istället?

Arbeten som yrken som är förbjudna att bedriva som utlänning

Annex attached to the Royal Decree
Prescribing works relating to occupation and profession in which an alien is prohibited to engage B.E 2522
1 Manual work
2 Work in agriculture, animal husbandry, forestry or fishery excluding specialized work in each particular branch or farm supervision
3 Bricklaying, carpentry or other construction works
4 Wood carving
5 Driving mechanically propelled carried or driving non-mechanically-propelled vehicle, excluding International aircraft piloting
6 Shop attendance
7 Auction
8 Supervising, auditing or giving service in accountancy excluding internal auditing on occasions
9 Cutting or polishing jewelry
10 Haircutting, hairdressing or beuty treatment
11 Cloth weaving by hand
12 Weaving of mate or making products from reeds, rattan, hemp, straw or bamboo pellicle
13 Making of Sa paper by hand
14 Lacquer ware making
15 Making of Thai musical instrument
16 Niello ware making
17 Making of products from gold, silver or gold-copper alloy
18 Bronze ware making
19 Making of Thai dolls