A
Anonym
Gäst
PS.
Det var för kommentaren i den andra tråden..
Det var för kommentaren i den andra tråden..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tjena Gazton korka upp en bira och kolla på matchen i stället"Gazton " sa:Fy fan..
"Rolf " sa:Tjena Gazton korka upp en bira och kolla på matchen i stället![]()
"Per Olav " sa:Två funderingar...
2.
Om man nu kan säga något om en persons personlighet med astrologi, borde det ju vara möjligt att utläsa vilket stjärntecken man hur utifrån ens personlighet. Jag tror att jag har skrivit tillräckligt mycket här på forumet att man borde kunna ha ett hum om min personlighet. Så frågan är om någon kan berätta vilket stjärntecken jag är?
p1 har jag brytt mig om."Per Olav " sa:Två funderingar...
1.
Hur kan stjärnbilder berätta något om framtiden? I framtiden ser ju inte stjärnbilderna ut som dom gör i dag..
(Stjärnhimlen är i rörelse och stjärnornas inbördes avstånd och ljusstyrka ändras hela tiden)
2.
Om man nu kan säga något om en persons personlighet med astrologi, borde det ju vara möjligt att utläsa vilket stjärntecken man hur utifrån ens personlighet. Jag tror att jag har skrivit tillräckligt mycket här på forumet att man borde kunna ha ett hum om min personlighet. Så frågan är om någon kan berätta vilket stjärntecken jag är?
"Kycklingen " sa:Om jag ska vara helt ärlig så har jag trott lite på det där med horoskpo, inte överdrivet men just bara lite, men efter dessa nya uppgifter så är jag som ni andra just nu tror absolut inte ett skit. Jag känner mej istället lurad.![]()
Jag trodde INTE på astrologi över huvud taget då jag bara hade kollat västerlänska,"Kycklingen " sa:Ändrat mej lite sen sist.
Jag hörde från en säker källa att jag som är född i ex vis tvillingarnas tecken är tvilling fortfarande. Den som föds nu får det "nya" stjärntecknet. Nu är jag nöjd igen.
Lunkan: Vad tror du mest på våra stjärntecken eller dom kinesiska?
"Lunkan " sa:Jag trodde INTE på astrologi över huvud taget då jag bara hade kollat västerlänska,
men det stämde på alla jag känner närmare, då jag kollade en bok, som visade KOMBINATIONERNA av västerlänska och kinesiska.
"Lunkan " sa:p1 har jag brytt mig om.
p2. 90 (?) % procent av kommunikation är kroppsspråk, och det syns ju inte mycket av på texter
Dessutom har ju alla människor lite olika sidor, och man vet ju inte vilken del av personligheten som man fått se mest av på forumet.
Dessutom så vet man ju inte om en text är egna tankar.
Kvinnor brukar vara mycket bättre än män på att läsa av kroppsspråk. Därför blir det ofta arga diskussioner i parförhållanden om vad som sagts, eftersom de olika könen har olika definition på vad som räknas till "sagts".
Män brukar mena vad som sas med ORD
medan många kvinnor då säger att "det sa du inte alls", för de går efter vad som sas med kroppsspåket...
Kanske har det betydelse för att en mycket större andel av kvinnor är intresserade av astrologi.
Då jag "gissar" personers stjärntecken då man träffas, brukar jag (nästan) bara gå efter kroppsspråk och utseendetecken.
---
Lustigt gällande stjärntecken:
För ett par veckor sedan chattade jag lite med en thaitjej, som sa att hon var skorpion. Det hände flera gånger att jag tyckte det var underliga uttalanden av en Skorpion, och hon tyckte inte att mina beskrivningar av typiskt Skorpion stämde in på henne. Inte så konstigt, för senare kom det fram att hon hade dålig koll på vad hon var. Hon var Skytt, och då stämde plötsligt det, som inte hade stämt då vi fortfarande trodde hon var Skorpion![]()
"Per Olav " sa:Löjligt!
Skulle alltså några planeter och deras solar placering i rymden kunna påverka:
1. Hur jag är som människa?
2. Hur min framtid skall bli?
Ledsen men det är bara hokus pokus och har inget som helst värde.
Man kan inte på något sätt eller vis bestämma vilket stjärntecken någon tillhör antingen man ser dom eller bara ser vad man har skrivit.
Lunkan skriver att "Dessutom så vet man ju inte om en text är egna tankar." och det tycker jag är ett något märkligt påstående. Hur kan man skriva en text utan att tänka?
För mig är det en omöjlighet under förutsättning av att man har egna tankar och inte skriver av någon annans texter.
Lunkan, bruker du skriva texter som inte är dina egna tankar? (Det diagnostiseras i regel som schizofreni i de flesta fall!)
"insayt " sa:Är du säker på att dina tankar är dina egna? Per-Olav :
Jag refererar inte nu till astrologi, men att det skulle enbart vara dina egna tankar, är inte troligt. Vi alla är influerade av vår uppväxt, omgivning, kultur och de omkring oss, allt detta bildar till slut din uppfattning om hur du upplever livet utanför dina ögon.
En klok man sa en gång, "du måste sluta dina ögon för att kunna se och stänga dina öron för att kunna höra". Det är väldigt svårt med insikt, man skall ha insikt inte åsikt och det som har byggt upp allas våra tankar och tänkande är just inte våra egna tankar, utan många gånger allt vi blivit påverkade av.
En åsikt t ex är en trygghetsfaktor, alla andra tycker så, så då kan jag också tycka det för då kan man hänvisa till ett kollektivt ansvar om det inte skulle stämma eller gå fel, en insikt däremot är endast din egen och man får stå för den, en åsikt ser jag som schizofreni.
En vis Lama sa en gång till sin adept när adepten var frågvis och tjatig, så att Laman blev lite trött på honom.
- Vad finns mellan två tankar, frågade han adepten (tror det var Rinpoche, är inte säker)
- Adepten tänkte en stund och sa - ett mellanrum
- Bra helt rätt sa Laman, ta och utvidga det mellanrummet då!
Kanske där hittar man sina egna tankar!
Mvh Peter![]()