Tycker det ser bra ut men taggen
$auto_trans_content = 'konnM bpaiM najjS maaM';, som jag ser det kommer den bara att just generera den taggen inget resultat i webbläsaren för du har inte angett namn på funktionen.
Problemet är att du har inte döpt funktionen till ett namn, du har bara arrayer, om vi skall ha din funktion så skapa ett namn för funktionen, föreslår "tone" som i dina arrayer.
function myFunction = "tone"
$tone_start_tag="<sup style=\"vertical-align:super;font-weight: bold;color: blue;text-transform: uppercase;\">";
$tone_end_tag="</sup>";
$auto_trans_content = '';
$auto_trans_content = 'tone';
$tones = array("L" => "Low",
"M" => "Middle",
"H" => "High",
"S" => "Rising",
"F" => "Falling", );
foreach( $tones as $tone => $value ){
$auto_trans_content = str_replace($tone, $tone_start_tag.$tone.$tone_end_tag, $auto_trans_content);
}
Du har en funktion men inget namn och det måste vi ha i PhP
har jag rätt eller cyklar jag?
Ursäkta en dum fråga från PEPSI..
Men kan ovanstående programmering innebära att det blir lättare att transkribera thai text på thaisnack?
Eller vad är syftet?
Som det fungerar nu .. måste man vara ingenjör för att transkribera en thai text ju...
Kanske som jag har föreslagit innan.. användarvänligt..!!!
Varför tror ni ingen mer än de mest inbitna skriver inlägg gällande thai och språkets transkription...
DET ÄR FÖR JOBBIGT HELT ENKELT !!!
Skriva en text + ton = klart.... inte mer...
Idag är det rent hopplöst att skriva en thai text med transkription..
Skapa EN knapp för respektive , M, H, S, F .. Hur svårt kan det vara..??
Jag tackar ödmjukast för Lycos och Suriyas vilja och engagemang...
Utan dem hade det inte funnits mycket thai språk på Thai snack..
Det lilla, jag bidrager med är en skit i havet mot vad de tillför TS...
Jag har läst måååånga inlägg om thaispråket här som borde censureras... på grund av att de som gjort inläggen inte har en susning om språket... De bara vilse leder läsaren.. Inga svenska grammatiska kunskaper.. Inga Thai språk kunskaper... Ingen thai grammatik ...En massa copy från andra forum mm...
Därför har jag efterfrågat vid inlägg:
Skriv texten på thai
På Svenska
Transkriptionen
Förklaring av meningen eller orden betyder på Svenska och transkription..
Kanske en länk med om det är lite mer komplicerat..
PEPSI