Tar gärna min story om när jag slutade röka , Året var 1980 Jag var sedan ett år gift samt min dåvarande fru skulle snart nedkomma med en litet gossebarn . Jag själv rökte sedan ett antal år ca 15-20gg om dagen , detta samtidigt som jag tränade stenhårt , löpträning samt hopprep , samt många timmar i veckan boxning , till detta var även Kendo ett stort intresse ..
Vansinnigt att träna samt röka sade många , jo visst fnär det det , men inte så lätt att sluta . Jag fann n morgon en artikel i morgonblaskan om barns betydligt sämre utgångsläge hälsomässigt om de växte upp i rökiga hem . Ok jag bestämde mig . Aldrig mer skulle jag ta ett bloss , detta höll jag ej , men de gånger jag fuskade så var det när det var party (oftast sommar) träningen gick bra mycket bättre , jag var nästan aldrig förkyld längre . mm bara positiva saker hände i och med detta beslut . Nu idag 35 år senare har jag aldrig tagit upp detta skit igen , det är absolut en av de svåraste laster att göra sig av med .. en god sak var att rökat och krökat lite grann hörde ihop , så summan av detta var att jag aldrig efter detta har druckit mig berusad , jag dricker bara så pass att jag full kontroll på läget dvs att vad gör och vad jag utsätts för i fråga om frestelser .. Jo kanske är jag en tråkig gnällig sur gubbe , men de som känner mig anser inte det utan snare att jag är en som gillar att ha koll på läget ..
Det bästa jag gjort var att sluta röka , det är tufft som fan , men bara du själv bestämmer över jut DIN kropp och bara en hälsa att sköta om.........................Så tänker jag om alkohol och rökning ,,,,,,