Kära forummedlemmar, behöver ert stöd

Då har jag svaret,Tack !!
Gör ju inget av detta,utom att jag bara sitter på Biken så fort jag har möjlighet.
Var lite besviken på Pattaya Bike week inget att titta på, var fanns alla snygga hojar?+
Det är absolut förståndigt att du inte följer mina råd, så länge du bara mår bra så är det mycket bättre att vara smal än alldeles för tjock. Lycka till med en hälsosam viktuppgång.

Inte lätt detta men det kommer säkert gå bra. Har inte rört en cigg men det var nära igår.

Tar gärna min story om när jag slutade röka , Året var 1980 Jag var sedan ett år gift samt min dåvarande fru skulle snart nedkomma med en litet gossebarn . Jag själv rökte sedan ett antal år ca 15-20gg om dagen , detta samtidigt som jag tränade stenhårt , löpträning samt hopprep , samt många timmar i veckan boxning , till detta var även Kendo ett stort intresse ..
Vansinnigt att träna samt röka sade många , jo visst fnär det det , men inte så lätt att sluta . Jag fann n morgon en artikel i morgonblaskan om barns betydligt sämre utgångsläge hälsomässigt om de växte upp i rökiga hem . Ok jag bestämde mig . Aldrig mer skulle jag ta ett bloss , detta höll jag ej , men de gånger jag fuskade så var det när det var party (oftast sommar) träningen gick bra mycket bättre , jag var nästan aldrig förkyld längre . mm bara positiva saker hände i och med detta beslut . Nu idag 35 år senare har jag aldrig tagit upp detta skit igen , det är absolut en av de svåraste laster att göra sig av med .. en god sak var att rökat och krökat lite grann hörde ihop , så summan av detta var att jag aldrig efter detta har druckit mig berusad , jag dricker bara så pass att jag full kontroll på läget dvs att vad gör och vad jag utsätts för i fråga om frestelser .. Jo kanske är jag en tråkig gnällig sur gubbe , men de som känner mig anser inte det utan snare att jag är en som gillar att ha koll på läget ..
Det bästa jag gjort var att sluta röka , det är tufft som fan , men bara du själv bestämmer över jut DIN kropp och bara en hälsa att sköta om.........................Så tänker jag om alkohol och rökning ,,,,,,

Viktigt när man slutar röka är att inte ge upp bara för att man får ett återfall på en fest el dyl. Jag feströkte i flera år efter jag slutade, men höll mig till 2-3 cig max på en fest som jag bommade eller köpte för ett par kr. Men dan efter va det icke rökning igen och köpte aldrig ett paket. Jag upplevde att det tog nästan 10 år innan suget va helt borta och nu är jag så anti man kan bli. En positiv effekt som Phonta också nämner är att man är mycket mer sällan förkyld när man inte röker längre.
Finns väl eg inget mer korkat än rökning för att om man ska njuta av det måste man vara beroende.

Har inte rökt en cigg sedan 1991-10-01..... Jag använde mig av den geniala metoden att tugga Nicorette. Kände aldrig någonsin något enda sug igen efter nikotinet. Det där med att man var van vid att ta armen/handen och sätta den till munnen, och ha en cigg där.... Försvann helt det också omedelbart.

Tuggade sedan fram till 2006 när jag flyttade till Thailand. Jag slutade sedan 2007 med nicoretten, och allt har varit frid och fröjd. Men aldrig hade jag trott innan, att jag skulle få en sådan enkel "resa" med att sluta röka. Och detta tack vare Nicoretten...

Så Pjodd om du inte ännu har kommit tillrätta med rökningen, så köp nicorette, det finns sådant att köpa här i Thailand på apoteken faktiskt....

Lycka till...

Liknande trådar

C
Svar
164
Visningar
10 K
Anonym
A
A
Svar
7