18 miljarder baht i stöd till gummiodlarna.

Hej

Själv ser jag inte Bangkok Post som en köpt källa utan som ett ljus i mörkret, dom har hotats med nedstängning åtskilliga gånger efter kuppen 2014 men har ändå vågat stå upp och hålla en ganska kritisk inställning till juntan, det ska dom ha all heder av.

Som sagt du får gärna tycka att allt som inte utmålar kuppande generaler till ”vita riddare” är lögn, mig stör det inte, ser fram emot den dag du kan påvisa att det inte fanns en dold agenda med upproren i Bangkok 2014 och att målet med den var att bereda väg för en militärkupp, men jag har inga större förhoppningar om att du kommer att lyckas.

Mvh isan lover

Jag har inte sagt att Bangkok post är en köpt källa, Tarit-DSI som du hänvisar till är däremot det.
När Bangkok post skriver något som inte passar din "sanning" litar du ju aldrig på dom, konstigt :)

/ SatanG

Ja och det är väl därför han kallas den nyttiga idioten, men lite smart får man ju säga att han fick ju uppenbart en del svenskar att donera pengar, för den kupp som skulle komma.
Denna kupp började man säkert planera redan 2011, ock man hittade idioten som skulle bana vägen, för SatanG vita riddare

Hej

Visst är helt uppenbart så, Suthep gick ju själv dumt nog ut med detta i media efter kuppen 2014, han berättade då att han tillsammans med General Prayuth och några till hade planerat nästa kupp redan 2011, Prayuth själv förnekade sedan inte oväntat detta, men Suthep har ännu inte fällts för alla dom brott han låg bakom och organiserade under 2014, enligt åklagare var brotten av de kalibern att det skulle kunna rendera dödsstraff alternativt livstid, men han har inte behövt sitta av en dag ännu, han går runt och skrattar åt rättvisan och han har väl t.o.m startat ett parti nu inför det kommande valet, han går fortfarande går fri och hans exploatering av nationalparker i SuratThani provins inte heller har berörts trots att många andra har blivit utkörda ur nationalparkerna och fått sina resorter och annat rivna, så han har helt klart beskyddare på rätt plats just nu.

Polisrapporter och åklagarens utredningar publiceras aldrig i Bangkok Post eller i annan media. Det förstör själva bevisningen innan ett åtal och dom har fallit.

Nu har du i massor av inlägg hänvisningar till just polisrapporter...
Vilket svammel... trovärdigt blir det inte att hänvisa till polisen och åklagarens utredningar...

Hej

Nej dom enda trovärdiga i den här historien är nog Suthep och dom kuppande generalerna.

Alla andra ljuger.

Mvh isan lover

Jag har inte sagt att Bangkok post är en köpt källa, Tarit-DSI som du hänvisar till är däremot det.
När Bangkok post skriver något som inte passar din "sanning" litar du ju aldrig på dom, konstigt :)

/ SatanG

Hej

Stämmer inte alls Bangkok Post har jag stort förtroende för vad dom än skriver om gällande Thailand, men The Nation ser jag mer som FOX News i USA, rena skämtet.

Mvh isan lover

Hej

Stämmer inte alls Bangkok Post har jag stort förtroende för vad dom än skriver om gällande Thailand, men The Nation ser jag mer som FOX News i USA, rena skämtet.

Mvh isan lover

Och var i diskussionen har jag nämnt The Nation, jag läser den inte ens online så kan inte uttrycka mig närmare om den.

/ SatanG

Hej

Nej det var bara ett klarläggande i ämnet ifrån min sida, jag ville bara tydliggöra var jag står i frågor om Thailänds media.

Mvh isan lover

Kan du inte samtidigt klargöra lite om din källa DSI, stämmer det inte att namn på deras lista var på personer som inte ens var i livet vid den påstådda sponsringen? Samma person har väl också åkt dit på "unusual wealth"/korruption och med största sannolikhet betald av Thaksin?
Såna källor litar du på?
Här får du lite hjälp: Former DSI strongman Tarit Pengdith now dismissed from civil service for alleged corruption |

Du tjafsar om klockor för 25 mille men hänvisar till hjältar som stulit 15 gånger mer, typiskt dig.

/ SatanG

[

Även du ljuger om dina polisrapporter och åklagarens utredningar som källor.

Förresten vem avlönade popcorn-mannen?
Vem jobbade han åt?

Hej

När han greps uppgav sig tillhöra dom s.k säkerhetsvakterna och sa sig få 1500 baht om dagen, men om han vidhöll detta i domstolen vet jag inte.

Ja alla utom Suthep och generalerna ljuger givetvis, det blir lättare att försvara våld, mord, vandalisering och ockupationer av statliga byggnader, att med våld hindra att val kan hållas och militärkupper om man har den inställningen.

Mvh isan lover

Kan du inte samtidigt klargöra lite om din källa DSI, stämmer det inte att namn på deras lista var på personer som inte ens var i livet vid den påstådda sponsringen? Samma person har väl också åkt dit på "unusual wealth"/korruption och med största sannolikhet betald av Thaksin?
Såna källor litar du på?
Här får du lite hjälp: Former DSI strongman Tarit Pengdith now dismissed from civil service for alleged corruption |

Du tjafsar om klockor för 25 mille men hänvisar till hjältar som stulit 15 gånger mer, typiskt dig.

/ SatanG

Hej

Än en gång, det är inte mina källor utan Bangkok Posts.

Att du tar upp att motståndare till juntan och diktaturen anklagas för korruption och fälls av juntan för detta som ett bevis på att militären är oskyldiga offer som har svartmålats av onda människor, att anklagas och fällas av en militärjunta är väl snarare ett bevis på att man har skött sitt jobb och inte heller dragit dig för att sätta dit militärer som har begått övergrepp på civila och agerat korrupt.

Det finns väl nästan inte en enda domare, polischef eller medlem i Senat, EC eller annan myndighet som inte har anklagats eller bytts ut efter kuppen, det är klart att juntan vill ha sina egna förtrogna på alla viktiga poster, det är ju en förutsättning och garant för att deras egen korruption inte utreds t.ex vid militära inköp.

Tur att det finns ärliga Generaler som tar hand om ett land när folk röstar fel och inte begriper sitt eget bästa.
Mvh isan lover

Hej

Än en gång, det är inte mina källor utan Bangkok Posts.

Att du tar upp att motståndare till juntan och diktaturen anklagas för korruption och fälls av juntan för detta som ett bevis på att militären är oskyldiga offer som har svartmålats av onda människor, att anklagas och fällas av en militärjunta är väl snarare ett bevis på att man har skött sitt jobb och inte heller dragit dig för att sätta dit militärer som har begått övergrepp på civila och agerat korrupt.

Det finns väl nästan inte en enda domare, polischef eller medlem i Senat, EC eller annan myndighet som inte har anklagats eller bytts ut efter kuppen, det är klart att juntan vill ha sina egna förtrogna på alla viktiga poster, det är ju en förutsättning och garant för att deras egen korruption inte utreds t.ex vid militära inköp.

Tur att det finns ärliga Generaler som tar hand om ett land när folk röstar fel och inte begriper sitt eget bästa.
Mvh isan lover

Ok, så du tycker DSI-Tarit har skött sitt jobb, bä bä vita lamm :)
Ja tycker man hans jobb var att springa takkys ärenden så har han väl skött sitt jobb, han fick ju uppenbarligen bra betalt för det också.
Goa hjältar du har :)

/ SatanG

Ok, så du tycker DSI-Tarit har skött sitt jobb, bä bä vita lamm :)
Ja tycker man hans jobb var att springa takkys ärenden så har han väl skött sitt jobb, han fick ju uppenbarligen bra betalt för det också.
Goa hjältar du har :)

/ SatanG

Hej

Ja jag instämmer i Amnestys, HRW och FN beröm för att han som den förste någonsin i Thailändsk historia som åtalade militären för övervåld mot civila när sjuksköterskor, taxichaufförer, volontärer, barn och åldringar sköts av prickskyttar, dessutom lyckades DSI under hans ledning även peka ut och ställa till svars den militära enhet som sköt rakt i ryggen flyende demonstranter.

Men självklart avsattes och åtalades han direkt efter kuppen av militärjuntan, dom ogillade nog skarpt hans arbete för att ställa ansvariga militärer inför rätta.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag instämmer i Amnestys, HRW och FN beröm för att han som den förste någonsin i Thailändsk historia som åtalade militären för övervåld mot civila när sjuksköterskor, taxichaufförer, volontärer, barn och åldringar sköts av prickskyttar, dessutom lyckades DSI under hans ledning även peka ut och ställa till svars den militära enhet som sköt rakt i ryggen flyende demonstranter.

Men självklart avsattes och åtalades han direkt efter kuppen av militärjuntan, dom ogillade nog skarpt hans arbete för att ställa ansvariga militärer inför rätta.

Mvh isan lover

Ja dom måste verkligen ha ogillat honom starkt, straffet blev ju 5000 i böter och 3 månaders villkorligt. Inte illa utdelning för alla miljoner han stulit av folkets pengar när han gått i emigrantens ledband :)

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar
53