SV: Varifrån kommer du?? Till vart åker du??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
tror fan att Phuket vinner i längden (Oh!! att du bjöd på den goe),
de snor ju alla dina pengar i raketfart, det måste du erkänna, vill du
vara barhoppare,så är det väl oändligt mycket billigare i Pattaya/Jomtien
eller???
T.om barbrudarna är väl mycket billigare däruppe va....
Inte ofta jag kan retas med dig "Live" så att att säga, så då bjuder jag lite extra på frisparkarna ;)

JAG har ju åtminstonde besökt både Pattaya/Jomtien och Phuket, har du? ;)

Pengar är inte allt här i världen, trevliga upplevelse kan inte mätas i pengar.
Nej Legolas, de snor inte mina pengar i Phuket. jag har bra koll och goda vänner som tar hand om mig där :)

Ja, nåt måste det ju va eftersom många av er har klumpat ihop sej uppe i det högra hörnet av landet. Har gjort en liten karta där jag prickat i er. Är damerna bättre där uppe? Eller ska ni skapa en ny svensk bygd :)

"Rolf " sa:
Ja, nåt måste det ju va eftersom många av er har klumpat ihop sej uppe i det högra hörnet av landet. Har gjort en liten karta där jag prickat i er. Är damerna bättre där uppe? Eller ska ni skapa en ny svensk bygd :)

Snålhet tillsammans med kåthet bedrar ofta vishet...

"Gazton " sa:
Snålhet tillsammans med kåthet bedrar ofta vishet...

Häpp häpp, hur tänkte du nu? :police:

Maten är mycket dyrare än Chiang Mai, boendet är dyrare än Chiang Mai. Jag känner inget folk där som jag gör i Chiang Mai.
Men vill ändå testa nya plateser så dom 3 sista resorna har det blivit Pattaya.

Jag vet att det var inte mej du tänkte på när du skrev. ;)

"Kycklingen " sa:
Häpp häpp, hur tänkte du nu? :police:

Maten är mycket dyrare än Chiang Mai, boendet är dyrare än Chiang Mai. Jag känner inget folk där som jag gör i Chiang Mai.
Men vill ändå testa nya plateser så dom 3 sista resorna har det blivit Pattaya.

Pattaya är för losers och snåljoppar. ;)

Håller me di där legolas Pattaya har en bra mycke bättre pris bild o ja slipper att möta hela sverige där va mycke i phuket förut men de va många år sen

glimten66

Ursäckta då för fan! Men att uttala sig om Phuket som du, trots att du aldrig satt din fot där.. det gör att jag ställer mig på tå och protesterar o det vildaste! att jämföra Pattaya/Joomtien med Phuket? Det kan man bara göra om man spenderat lite tid där.

Ps. Detta var mest riktat åt Legolas.

Jag ser inget fel i att åka till Phuket. Att träffa en massa svenskar gör väl inget vi som är sååååå trevliga när vi är på semester.
Det finns så många trevliga ställen där om man bemödar sej att leta lite. Att det kostar några spänn extra drabbar väl ingen fattig? :-\
Finns säkert lika många söta damer där som längtar............efter tex. en svensk hårdrockare :nod:

Alltså, jag har inga större problem med att träffa på svenskar när jag är i Thailand.
Det får man nog räkna med i olika omfattning, i alla fall om man turistar i närheten av någon strand.

Enligt mina egna iakttagelser de senaste fem-tio åren, så umgås jag faktiskt hellre med en svenska turister än "nyrika" ryska dito.

"Gazton " sa:
Ursäckta då för fan! Men att uttala sig om Phuket som du, trots att du aldrig satt din fot där.. det gör att jag ställer mig på tå och protesterar o det vildaste! att jämföra Pattaya/Joomtien med Phuket? Det kan man bara göra om man spenderat lite tid där.

Ps. Detta var mest riktat åt Legolas.

Jag har bara vart i Phuket en gång för längesen, bodde centralt på Bangla road. Gillade det.
Men utav gammal vana så blev det Chiang Mai igen. Nu det sista så har det blivit Pattaya utav ren bekvämlighet, det är enkelt att ta sej dit från Bangkok.
Jag "känner" en som bor i Phuket permanent, så jag kommer att vilja åka dit minst en gång till för att se hur det ser ut idag mot när jag var där och att jag vill gärna träffa den jag "känner.

"zMacen " sa:
Alltså, jag har inga större problem med att träffa på svenskar när jag är i Thailand.
Det får man nog räkna med i olika omfattning, i alla fall om man turistar i närheten av någon strand.

Enligt mina egna iakttagelser de senaste fem-tio åren, så umgås jag faktiskt hellre med en svenska turister än "nyrika" ryska dito.

ja ryssarna de e riktiga dårar de dom e värre än engelsmänen tamme fasen

När jag är i Thailand så kliver jag av tåget här:

Uthumphon Phisai.jpg

Svar på första frågan,,,,,Jag kommer ifrån Mamma och Pappa,,,,
Andra frågan:Det beror på vilken årstid det är så alltifrån Chiang mai/rai ned till Krabi-Koh samui beroende på vad vi känner för i dagsläget och hur väderbilden ser ut.

Det är så fantastiskt billigt att transportera sig själv över landet så vi försöker att hitta nya ställen hela tiden för att senare i ålderdommen kunna säga att:Här passar det oss och här gör de inte det.

Jag instämmer 100% med föregående talare att Pattaya har blivit förstört numera pga de ryssar som beter sig illa där i from av snobbighet,språkbegränsning-Bara skyltar på ryssiska-snudd på rasistiskt,fylla,och rök.

Ironiskt nog så biter dom sin egen hand hela tiden då turismen dit har minskat pga dem själva.Ett flertal bartjejer som jag känner upplever detta som en kris då barer har tvingats slå igen,begränsa antagningar då de inte kommer in lika mycket västerlänningar som ger dricks.Och varje gång som jag vart dit och även nu senast så upplever jag staden som alltmer skum och kontrollerat av de ryssar som befinner sig där.

Jag vill påstå att 2009 var det sista bästa året i Pattaya som vi har sett om inget drastiskt sker.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar