Var åker ni som bor i Thailand på semester?

Jag har en tendens att svettas lätt och i mängder. Är värmekänslig. Sedan solbränna på det och man har en känsla av att 'är jag inte framme snart?" Och så pressar man på och stressar. Minns de andra med touringbikes som bara kastar sig in bland bilarna i kön till rödljusen och marginalerna är små.

Nä tar biken ner till Centrum eller till butiken. Det får räcka.
Jag kör med goda marginaler, är ingen hetsare och njuter av hojåkat, men väljer gärna bort de värsta trafiktiderna

Har hört att skitit äckligt vatten runt ön?
Vem vill åka till en Ö man inte kan bada i rent vatten på, låter tom som ett sämre alternativ än Koh Chang, Koh Chang har ju rent vatten iaf ;)
En Ö med isolering och den tristess det många gånger för med sig som man inte kan bada vid 555555 sicket paradis, nä kör till Phuket istället, inte många mil extra ;)
Du ska inte tro på allting som du hör.
Speciellt inte i Thailand. Och i Norge.
Knappast en isolerad ö med tristess.
Åk dit själv och kolla.
Tror nog att det hade varit slutsnackat om en av världens vackraste stränder om du gjorde det.

Nää Phuket suger, då drar jag hellre ner kustvägen och stannar till där Gottland huserade förut, där kan jag både bada och fiska utan vidriga fulla faranger runt hasorna :) Älskar Pattaya, men en vecka är ok. Börjar bli gammal märker jag, men har Iofs aldrig gillat fyllskallar, folk blir ofta dryga och dumma när de dricker. En del grymt trevliga, men hör till undantagen :rolleyes: Det räcker med en vecka på dessa ställen sen hem till lugna Isaan
Ja Kao Lak där var det nice att bada. Det havet är något helt annat än Bangkok bukten.

Åk dit själv och kolla.
Tror nog att det hade varit slutsnackat om en av världens vackraste stränder om du gjorde det.
Kho Samui har fina stränder med fint vatten, bara att det var plast i havet just där färjan gick. Det var pga av vindriktningen . Varför skulle vattnet runt Kho Samui vara sämre än det runt Chonburi

Kho Samui har fina stränder med fint vatten, bara att det var plast i havet just där färjan gick. Det var pga av vindriktningen . Varför skulle vattnet runt Kho Samui vara sämre än det runt Chonburi
Sa inte att det var sämre än runt Chonburi, jag badar inte runt Chonburi, har bara doppat fötterna i Pattaya när jag bordat båt eller jetski.
Koh Tao som tillhör ögruppen runt Koh Samui tog jag mitt dyk cert ok men polaren som var med och vart på koh samui sa att vattnet var mycket sketnare på Koh Samui.

Åk dit själv och kolla.
Vad finns det där att göra då som är så kul??
Tycker mest det handlar om barliv när man hör om Koh Samui.
Är ju inte så kul så det räcker för en längre vistelse.
Förstår inte hur man kan bosätta sig på en Ö, har dock bott på Ö själv iofs i Sverige och fyfan va booring.
Smögen, turisterna ser det som ett paradis oooh så fantastiskt få bo där, ja du testa en längre tid så får du se hur boooring det är i längden.
Nä fastland och en stad med närhet till allt om man skall bo någonstans längre än en vecka...

Sa inte att det var sämre än runt Chonburi, jag badar inte runt Chonburi, har bara doppat fötterna i Pattaya när jag bordat båt eller jetski.
Koh Tao som tillhör ögruppen runt Koh Samui tog jag mitt dyk cert ok men polaren som var med och vart på koh samui sa att vattnet var mycket sketnare på Koh Samui.
Du säger ju själv att man inte skall lyssna på andra :) utan skaffa sig en egen uppfattning, jag anser att din polare möjligtvis har rätt i "sin" uppfattning just när han var där. När jag var där december 2019 så var det helt ok siktdjup där jag fiskade, mycket fint vatten tyckte jag. Sen kan det nog skifta mycket med strömmar mm dvs från ett tillfälle till ett annat, Finns ju som du säger inte så mycket att göra på denna ö om man ex. inte gillar fiske eller badliv och barliv. Men så är det ju på många turistställen

Du säger ju själv att man inte skall lyssna på andra :) utan skaffa sig en egen uppfattning, jag anser att din polare möjligtvis har rätt i "sin" uppfattning just när han var där. När jag var där december 2019 så var det helt ok siktdjup där jag fiskade, mycket fint vatten tyckte jag. Sen kan det nog skifta mycket med strömmar mm dvs från ett tillfälle till ett annat, Finns ju som du säger inte så mycket att göra på denna ö om man ex. inte gillar fiske eller badliv och barliv. Men så är det ju på många turistställen
Har aldrig sagt att man aldrig skall lyssna på andra. Kommer inte långt om man inte lyssnar men sen när möjligt så är ens egna uppfattning det som räknas för en själv.
Men är det gnällgubbar runt ett stenbord då slår jag hellre dövörat till dom brukar bara se negativt på hela tillvaron, livet och allt ;)

Sim sagt jag tog dykcert i dom vattnena, var det strandnära vattnet han tyckte var sämre än grannöarnas men kan ju berott på nåt....

Vattnet på Samui är klart och fint.
Men dykning och snorkling är ganska kasst där.
Dykningen på Koh Tao är i världsklass och även snorklingen är utmärkt.

Vad finns det där att göra då som är så kul??
Tycker mest det handlar om barliv när man hör om Koh Samui.
Är ju inte så kul så det räcker för en längre vistelse.
Förstår inte hur man kan bosätta sig på en Ö, har dock bott på Ö själv iofs i Sverige och fyfan va booring.
Smögen, turisterna ser det som ett paradis oooh så fantastiskt få bo där, ja du testa en längre tid så får du se hur boooring det är i längden.
Nä fastland och en stad med närhet till allt om man skall bo någonstans längre än en vecka...
Ja det är ju bara barliv på Samui.
Inte alls som i lugna Pattaya.

Sällan jag har långtråkigt där.
Kan ju knappast jämföras med Smögen.

Samui har det mesta som Pattaya har fast i mindre format:
Gogo barer
Alkisar
Trafik
Kassa trottoarer
Mutade snutar
Taximaffia
Listan kan göras lång.

Vill jag ha mer av det jag nämnde så tar jag bara flyget till Pattaya.

Ja det är ju bara barliv på Samui.
Inte alls som i lugna Pattaya.

Sällan jag har långtråkigt där.
Kan ju knappast jämföras med Smögen.

Samui har det mesta som Pattaya har fast i mindre format:
Gogo barer
Alkisar
Trafik
Kassa trottoarer
Mutade snutar
Taximaffia
Listan kan göras lång.

Vill jag ha mer av det jag nämnde så tar jag bara flyget till Pattaya.
Vilken otroligt positiv lista. :laugh2:

Taxipriserna på Samui är med Thailandsmått rätt höga. Betalade 700 b från flygplatsen till Lamai när jag var där i december. Tror resan tog 15-20 minuter.

Vilken otroligt positiv lista. :laugh2:

Taxipriserna på Samui är med Thailandsmått rätt höga. Betalade 700 b från flygplatsen till Lamai när jag var där i december. Tror resan tog 15-20 minuter.
Som kuriosa kan jag berätta att taxichauffören hade klistrat svarta lappar över instrumentpanelen, för att dölja alla röda och gula felmeddelande/ikoner som dök upp på displayen. Det man inte ser, finns inte. :laugh2:

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar