A
Anonym
Gäst
"bson " sa:Hann tyvärr inte se mer än vattenlandet av udon thani.
Khon Kaen är eg en rätt ok stad, rejält stor så det tar nog sin tid att lära känna den.
Ikväll drog dom iväg oss en bit in i centrum och vi hamnade på en thai restaurang precis till höger om parkeringen till ett stort tempel om nån känner till det.
Restaurangen såg rätt medioker ut men satan vilket gott käk dom hade.
Åt mitt livs bästa grön curry men det bästa med att gå ut å käka med 20 thailändare är att dom beställer in så mycket skumma rätter man aldrig sett innan varav några var grymt goda. Så tummen upp för det restaurang besöket
På kvällarna finns det hur mycket restauranger som helst men dagtid verkar det bara vara isaan ställen öppna så en vettig lunch gick bara att finna hemma hos ena systern.
Men det mest positiva är familjen, jag har haft en grym tur med min tjej, inte bara att hon själv är fantastisk, hon har en underbar skitrolig och varmhjärtad familj som inte på något sätt vill lugga mig på pengar.
Efter middagen drog vi iväg till ett kareoke ställe, vi fick ett eget rum med en bra kareoke anl och det blev ett jäkla röj, dom spottar inte i glaset precis och alla sjöng å tjoade.
Ena systern bor ju i Frankrike och var här med sin snubbe och 2 tonåringar. Har inte så mycket erfarenhet av fransmän men hört mycket skit, men den här snubben var både ödmjuk och trevlig fast engelskan inte va så bra.
Hade ett intressant samtal i bilen till udon med en av sönerna till äldsta systern, han va polis och hade jobbat undercover tidigare och berättade lite goa historier, bla när dom hade följt heroin handlare in i kambodja och där blivit gripna av den kambodjanska polisen. 3v i finkan blev det, thailand blev tvugna att betala bra för att få dom släppta.
Efter att ha tvingats skjuta 3st till döds tröttnade både han och familjen så nu har han skrivbords tjänst. Grym trubadur visade han sig vara också.
Ja det här familjebesöket utvecklades bättre än väntat så det blir nog återkommande och så blir det Frankrike till sommaren.
Men bo här uppe, nej det finns inte på kartan.
Strul med mobilen men ska ladda upp lite bilder från vanliga kameran när vi kommer hem.
Trevlig berättelse... Och som jag fått erfara också...det finns bra/trevliga familjer...som inte vill "lugga" oss falanger på pengar! Fruns familj som jag känt nu i 8 år har aldrig frågat efter en baht! Ser fram emot bilder från "mitt" älskade Isaan....