Var åker ni som bor i Thailand på semester?

Vilken otroligt positiv lista. :laugh2:

Taxipriserna på Samui är med Thailandsmått rätt höga. Betalade 700 b från flygplatsen till Lamai när jag var där i december. Tror resan tog 15-20 minuter.
Det stämmer.
Väldigt dyrt med taxi.
Delad minivan om du är själv 180 baht.
Grab finns men funkar inte.
Ingen taxi som nappar på deras priser.

Ni som bor i Thailand var åker ni på semester?
Sonen har ju sommarlov när jag kommer hem.
Sitter själv och kollar resmål, vill ju hitta någonstans där det är lätt att ta sig runt med barnvagn.

Funderar på kryssning i Asien.

Hongkong och gå på Disneyland.

Singapore, Marina bay sands sparar jag till senare. Men fanns ju andra mer prisvärda hotell Grand Park city hall såg fint ut.

Bila runt Chiang Mai - Chiang Rai och någon vecka i byn i Isaan, men det vart inte frugan och sonen så pigg på dom vill åka utomlands ;)
Åk en vecka till landet Sverige, där kan ni lära Er ett och annat om Arabisk och Somalisk kultur, en del om urinnevånarnas seder och bruk mm :love_transparent:

Åk en vecka till landet Sverige, där kan ni lära Er ett och annat om Arabisk och Somalisk kultur, en del om urinnevånarnas seder och bruk mm :love_transparent:
Du kommenterar inlägg nu i trådar som är innan pandemin.
Svårt att svara när någon skall börja läsa och svara på några år gammla inlägg.
Vi skall inte resa utomlands överhuvudtaget nu och inga planer på det.

Var i Sverige förra månaden, bara positiva upplevelser men det beror ju självklart på vart man vistas.
Faktiskt så positivt så kanske rycker med mig ungarna i slutet på Sep och tar en repa till, tyvärr kommer inte frugan loss denna gången.
Vet att vädret är nyckfullt och troligen inget vidare i Sverige då men jag jobbar på en kombo med Sverige samt en födelsedagsfest i Cadiz/Sevilla i början på Okt. Där borde det finnas lite kultur och historia, spaniens äldsta stad samt tillräckligt med pooler åt kidsen om det är för kallt i havet.
Mest en impuls än så länge, får se om alla bitar faller på plats.

/ SatanG

Var i Sverige förra månaden, bara positiva upplevelser men det beror ju självklart på vart man vistas.
Faktiskt så positivt så kanske rycker med mig ungarna i slutet på Sep och tar en repa till, tyvärr kommer inte frugan loss denna gången.
Vet att vädret är nyckfullt och troligen inget vidare i Sverige då men jag jobbar på en kombo med Sverige samt en födelsedagsfest i Cadiz/Sevilla i början på Okt. Där borde det finnas lite kultur och historia, spaniens äldsta stad samt tillräckligt med pooler åt kidsen om det är för kallt i havet.

/ SatanG
Sverige är ett underbart land, vackert som få länder, tyvärr så finns det alltför mycket problem på vissa och alltför många platser, hoppas på att du slipper uppleva detta då /om ni åker hem ett tag, nu till och med i Falsterbo där min polare har en lägenhet i Falsterbohus, till och med i den idyllen pistolrånas det nu :(

/ SatanG
Hej

Håller med helt, Sverige är ett härligt land och trivs man inte där så beror det nog mer en själv än landet. Numera är ju september en sommarmånad också, åtminstone på västkusten och i södra Sverige.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0