Ta hand om er och berätta vid en olycka.

Hej

Normalt får man ingenting om den skyldige saknar tillgångar.

Mvh isan lover

Helt sjukt :(

Men vad kan det kosta att ligga kvar på "rätt" avdelning ett litet tag till? Om vården på den avdelningen behövs så måste det väl gå att ordna på något sätt? Vore ju förjävligt om han ska bli mer lidande bara för att den som körde på honom var oförsäkrad!

Helt sjukt :(

Men vad kan det kosta att ligga kvar på "rätt" avdelning ett litet tag till? Om vården på den avdelningen behövs så måste det väl gå att ordna på något sätt? Vore ju förjävligt om han ska bli mer lidande bara för att den som körde på honom var oförsäkrad!

Hej

Ja är det så borde det kanske gå att dra igång en insamling här på forumet?
Men det kräver ju att någon medlem som befinner sig på platsen är villig att hålla i detta,

Mvh isan lover

Hej

Ja är det så borde det kanske gå att dra igång en insamling här på forumet?
Men det kräver ju att någon medlem som befinner sig på platsen är villig att hålla i detta,

Mvh isan lover

Lite det jag funderade över om det var något som kunde hjälpa hans hälsa. Även en liten slant på man måste väl åtminstone kunna ge han ett lite behagligare rum.

Ja bara resan med ambulans till Chon Buri hospital tog runt en timme. Dom ville inte köra honom till ett privat sjukhus i Pattaya då försäkringsfrågan inte gick att reda ut. Jag måste säga att min tidsuppfattning är lite suddig från kvällen för olyckan. Tyckte allt gick ganska fort men det var mycket som hände och situationen var jobbig. Kände mig väldigt ensam och liten stundom. Tur att jag hade frun att ringa. Hon kämpade tappert från Sverige. Har fått mig en rejäl tankeställare för framtiden kan jag intyga. Många av frågetecknen den kvällen hade kunnat rätas ut med enkel information som får plats på en lapp i plånboken.

Säkert någon annan som har hamnat i liknande situation. Vilken typ av dokumentation bär ni på er vid utlandsvistelse?
I telefonen har jag ICE nummer i båda länderna samt info om försäkring skrivet på Thai plånboken samt frugan nummer även där

Han var för gammal för att få teckna en försäkring när han flyttade hit men pengar saknar han inte, enligt vad han sa till mig så är han miljonär i sek.
Men han kan väl inte kommunicera med sjukhuset?

Han var för gammal för att få teckna en försäkring när han flyttade hit men pengar saknar han inte, enligt vad han sa till mig så är han miljonär i sek.
Men han kan väl inte kommunicera med sjukhuset?
Men nu släpper vi detta NMax .både du och jag vet att han just fyllt 70 .han kom väl för ca 12 år sen .
Och så diskuterar vi inte hans ekonomi .han hade ingen förs.

Men nu släpper vi detta NMax .både du och jag vet att han just fyllt 70 .han kom väl för ca 12 år sen .
Och så diskuterar vi inte hans ekonomi .han hade ingen förs.
Till mig sa han för 6 år sen att han var 67 år och hade då bott här 3-4 år.
Problemet nu vårdmässigt om det är nåt är väl att han inte kan kommunicera med sjukhuset eller har jag fel?

Jag hoppas verkligen att han får den vård han behöver och blir återställd.
Men jag vet att då för 6 år sen iaf när jag bodde hos honom ett tag så ville han inte berätta för sin tjej om sin ekonomi, om det nu är hon som tar hand om honom och kommunicerar med sjukhuset så kan hennes bild vara att han inte har pengar för han levde rätt enkelt.
Kan vara så att det behövs hjälp av någon annan att kommunicera med sjukhuset.
Panpan borde ha en färskare inblick i detta tror jag.

Jag hoppas verkligen att han får den vård han behöver och blir återställd.
Men jag vet att då för 6 år sen iaf när jag bodde hos honom ett tag så ville han inte berätta för sin tjej om sin ekonomi, om det nu är hon som tar hand om honom och kommunicerar med sjukhuset så kan hennes bild vara att han inte har pengar för han levde rätt enkelt.
Kan vara så att det behövs hjälp av någon annan att kommunicera med sjukhuset.
Panpan borde ha en färskare inblick i detta tror jag.
Vi är nog ett par stycken som har insikt i hur det ser ut ,, kanske inget vi skall fördjupa oss i vidare , Bara vad jag tycker

Vi är nog ett par stycken som har insikt i hur det ser ut ,, kanske inget vi skall fördjupa oss i vidare , Bara vad jag tycker
Om det nu är så att Långeman har medel som kan ge honom bättre vård så att han har bättre chanser att överleva/lindra skadorna så har jag utomordentligt svårt att tro att han inte vill att sjukhuset ska få reda på det. Vissa har ju talat om att dra igång en insamling för att ge honom bättre vård så uppenbarligen spelar ju pengar stor roll för hans välmående. Jag har bara träffat honom en gång, och gillar honom skarpt, så jag vet naturligtvis inte hur det ligger till egentligen.

Om det nu är så att Långeman har medel som kan ge honom bättre vård så att han har bättre chanser att överleva/lindra skadorna så har jag utomordentligt svårt att tro att han inte vill att sjukhuset ska få reda på det. Vissa har ju talat om att dra igång en insamling för att ge honom bättre vård så uppenbarligen spelar ju pengar stor roll för hans välmående. Jag har bara träffat honom en gång, och gillar honom skarpt, så jag vet naturligtvis inte hur det ligger till egentligen.
Dom som tror att det saknas pengar för en advekat vård spekulerar nog mest, ingen här vet väl eg varför han flyttats från intensiven?
Inte alls säkert att det handlar om pengar, men som sagt jag tror att bästa hjälpen vore om nån åkte dit och pratade lite med sjukhuset om hur det eg står till.

För att avsluta denna diskussion så vill jag säga att om Långeman är miljonär i sek så skulle han ha en försäkring vilket han inte har .. han är en klok kille som i så fall skulle sett om sitt hus , kan vi inte släppa denna fråga nu ? börjar bli jobbig tycker jag , Tycker vi vilar med såna här frågor då de flesta knappt känner honom , de som känner honom vet nog vad som gäller .. och uppdaterar oss nog hela tiden .. Även jag kan göra det när jag hör något , Min fru pratar med Långemans sons mamma nästan varje dag :(

Dom som tror att det saknas pengar för en advekat vård spekulerar nog mest, ingen här vet väl eg varför han flyttats från intensiven?
Inte alls säkert att det handlar om pengar, men som sagt jag tror att bästa hjälpen vore om nån åkte dit och pratade lite med sjukhuset om hur det eg står till.
Vi är några som vet hur det står till från dag till dag , han flyttades från intensiven för att de som Pan Pan skrev inte anser att intensivvården ger något extra som det ser ut just nu . De väntar precis som vi och hoppas att svullnaden skall gå ner samt att skadorna inte har blivit alltför stora .

I telefonen har jag ICE nummer i båda länderna samt info om försäkring skrivet på Thai plånboken samt frugan nummer även där

Nu kanske detta är en dum fråga, men jag har nyss köpt en ny mobil där man antingen måste använda fingeravtryck eller en 6-siffrig kod för att öppna, hur gör polis eller vård då?

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp