Thailändsk mobilkort som fungerar utanför landet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Chevrolet-48

Forumräv
Hejsan!

Kommer ner snart till Thailand, vet någon om det finns något mobilkort som man kan använda utanför Thailand, t ex i Sverige? Pga. IBanking (de skickar ut sms Bangkok Bank.)
Med vänliga hälsningar
Jörgen, Hallstavik

Kan de inte koppla ett svenskt mobilnummer till IBanking? Vi hade tänkt göra så nästa gång!

Annars fungerar väl de flesta SIM korten i utlandet, men man måste ju kunna köpa kredit på nätet, sen kommer det ju oftast massa sms med massa reklam, får man inte betala en avgift för det också, dvs så krediten sjunker snabbt?

Så nej jag vet inte men skulle vilja ändra till svenskt nummer.

"Janne " sa:
Kan de inte koppla ett svenskt mobilnummer till IBanking? Vi hade tänkt göra så nästa gång!

Annars fungerar väl de flesta SIM korten i utlandet, men man måste ju kunna köpa kredit på nätet, sen kommer det ju oftast massa sms med massa reklam, får man inte betala en avgift för det också, dvs så krediten sjunker snabbt?

Så nej jag vet inte men skulle vilja ändra till svenskt nummer.

Ang. reklam mm. så kontakt din operatör så spärrar dom detta otyg.
Har AIS dom gör i alla fall detta och har dessutom bra täckning.

Ang det andra så varför inte ett internet abbonemang så du akn kolla själv med jämna mellanrum.

Du betalar inget för mottagna SMS, du kan ha 0 på kontot får fortsatt dina SMS.

Jag har AIS och sköter mina bankärenden på internet banken från dom flesta länder längs med kusten här i Europa utan problem även med 0 på kontot, som sagt kostar inget att ta imot SMS.

En sak som är viktig se till så dom har lagt in så du kan koppla upp dig på internationellt nätverk, det är inte standard när du köper simkortet utan dom får programera något på AIS.

Detta råkade jag ut för när jag bytte sim-kort för några månader sen kom ombord skulle betala räkning, kunde inte koppla upp mig mot nätverk i Europa, gick till AIS på flygplatsen när jag landa fick dom slå in något på datorn så funkade det.

Enda gången det kan vara problem för min del är ute till sjöss i Norge, riggarna har Telenor och där kan du inte koppla dig upp med AIS, antagligen för Telenor äger Dtac.

Skulle du behöva pengar på ditt telefonkort så går det att fylla upp på internetbanken iallafall på Kasikorn.

Problemet som kvarstår är väl att efter några månader, om man inte fyller på det så spärras det så operatören kan återanvända numret. Kan man då fylla på det via banken är det lungt.

Till Långeman, jo IBanking är just internet bank. Men ska man betala eller flytta pengar ska man signera med en kod banken skickar med sms till det telefonnummer man angett.

"Janne " sa:
Problemet som kvarstår är väl att efter några månader, om man inte fyller på det så spärras det så operatören kan återanvända numret. Kan man då fylla på det via banken är det lungt.

Till Långeman, jo IBanking är just internet bank. Men ska man betala eller flytta pengar ska man signera med en kod banken skickar med sms till det telefonnummer man angett.

Ja men samtidigt som du ber dom ordna för internationelt nätverk så säger du till dom att det är ditt fasta nr som du skall behålla så får du 1 års bindning som kontantkorten hemma och inte bara någon månad som annars är fallet i Thailand.

Är väl för att så mycket turism som köper sim kort och skulle ju legat en himla massa nummer ute som inte användes om dom inte hade den korta bindningstiden som standard, men som sagt går att få förlängt jag har det på mitt kontantkort.

Tror inte du kan koppla Svenskt nummer till om jag inte minns fel ett av sakerna som står att behövs för att få internet bank är thailändskt telefon nummer.

"Jonas " sa:
Ja men samtidigt som du ber dom ordna för internationelt nätverk så säger du till dom att det är ditt fasta nr som du skall behålla så får du 1 års bindning som kontantkorten hemma och inte bara någon månad som annars är fallet i Thailand.

Är väl för att så mycket turism som köper sim kort och skulle ju legat en himla massa nummer ute som inte användes om dom inte hade den korta bindningstiden som standard, men som sagt går att få förlängt jag har det på mitt kontantkort.

Tror inte du kan koppla Svenskt nummer till om jag inte minns fel ett av sakerna som står att behövs för att få internet bank är thailändskt telefon nummer.
Ok, tack för infon. Min fru får kolla lite om man kan få till det ... men TS hinner kanske före.

När du landar går du direkt till AIS båset som kommer efter tullen dom fixar det åt dig.

Perfekt, det är där jag brukar köpa mitt kort. De är hjälpsamma ... men man får se upp att man får behålla sitt svenska SIM-kort då de är superhjälpsamma med att se att surf och byter SIM kort etc.

Men bra och trevliga.

Jag har DTAC kontant ( happy) mobil och Kasikorn som bank. Funkar i princip som Jonas beskrivit med AIS. Funkar hur bra som helst även i Sverige och andra länder.
DTAC fyller du på via deras hemsida + ditt kontokort. Eller gör en överföring från
ditt bank konto till ditt DTAC nummer.

Tack för infon blir väl att ha ett extra simkort då som vi ber AIS aktivera internationellt och att det inte blir för gammalt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp