Thailändsk polis slog till mot Pokémon Go-bilister

Lara Croft

Medlem
Polisen i Bangkok grep i helgen tolv bilister sedan de spelat Pokémon Go i sina mobiltelefoner medan de körde längs några av stadens hårdast trafikerade gator.

Källa: DN

Vem är förvånad? Den siste idioten är inte född än. Förbjud eländet, vilket vansinnigt påfund.
Kunde folk använt det normalt kanske det vart bra för folkhälsan ;) folk som jag vet har legat hemma mest och tjockat ner sig är nu ute och jagar Phokemon till fots och istället för att bara sitta vid tv:n så är dom nu ute och går runt 1 mil om dagen och jagar sådana här.

Bästa hade väl varit om dom placera alla Phokemons runt vandringsleder och motionsspår ;)

Kunde folk använt det normalt kanske det vart bra för folkhälsan ;) folk som jag vet har legat hemma mest och tjockat ner sig är nu ute och jagar Phokemon till fots och istället för att bara sitta vid tv:n så är dom nu ute och går runt 1 mil om dagen och jagar sådana här.

Bästa hade väl varit om dom placera alla Phokemons runt vandringsleder och motionsspår ;)
Det låter nästan som att du själv är ute på jakt på ledig tid. :D ;)

Frugan och grabben jagar. För grabben är det bra som får röra på sig mer och lära sig läsa karta. Frugan motionerar tillräckligt ändå ...

Skulle vara intressant att koppla inkomsterna för de som kör detta skräp mot samhällets utgifter för olyckor av olika slag . Dessutom så drabbar detta inte bara de som jagar runt som idioter utan även andra människor som dras med i trafikolyckor mm ... Förbjud skiten NU !!

Skulle vara intressant att koppla inkomsterna för de som kör detta skräp mot samhällets utgifter för olyckor av olika slag . Dessutom så drabbar detta inte bara de som jagar runt som idioter utan även andra människor som dras med i trafikolyckor mm ... Förbjud skiten NU !!
Det skriver jag under på! Det finns bättre och säkrare sätt för folk att röra på sig, jag Pokémon med bil, fullständigt vansinnigt. :eek:

Det finns ju redan lag på, i Sverige, att man inte får använda mobilen om det inverkar på framförandet av fordonet. Att förbjuda Pokemon Go är väl att gå lite för långt. Som allting annat måste man väl använda det med sunt förnuft.

Sen kan man väl tycka att spelet självt borde vara lite smart, förflyttar man sig mer än ex.vis 20 km/h borde det inte gå använda ...

Men det finns ju stor uppsida med spelet, att folk tar sig ur sin soffa och aktiverar sig och träffar nya människor.

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp