Thailändska tangentbord?

• Trådstartare Trådstartare Byscha
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Byscha

Gäst
Hej,

Är det någon som vet om man måste köpa ett tangentbord från Thailand för att kunna skriva med thailändska tecken?
Eller kan man ändra någon inställning på datorn så att man slipper köpa ett nytt?

Har för mig att man i alla fall kunde ändra så det blir en engelsk/amerikansk layout på tangentbordet och å, ä, ö försvinner men som sagt inget jag vet med säkerhet.

вг лфт ылкшмф зх шдлуе ызкхл вг мшдд
Aj fasen det blev kirgiz

Har inte en aning om vad du skriver och det hade inte heller google översätt. Men jag tackar för hjälpen för jag utgår från att jag inte behöver köpa ett thailändsk tangentbord, såvida du inte har ett ryskt vill säga. :D

Nej dä är inte ryska. Förutsätter att du kör Windows och har en genuin CD, i så fall kan du installera i stort sett alla skriftspråk som existerar. Kan bli svårt att hitta tecknen på tangentbordet.

SV: Thailändska tangentbord?

Ja det kan ju visserligen men man borde ju kunna skriva ut en bild på detta https://thaisnack.se/thai_keyboard.php och sen klistra lite snyggt...då det är på "tjejens" laptop en acer aspire one så finns det ju ingen CD att köra med.

"Byscha " sa:
Hej,

Är det någon som vet om man måste köpa ett tangentbord från Thailand för att kunna skriva med thailändska tecken?
Eller kan man ändra någon inställning på datorn så att man slipper köpa ett nytt?

Har för mig att man i alla fall kunde ändra så det blir en engelsk/amerikansk layout på tangentbordet och å, ä, ö försvinner men som sagt inget jag vet med säkerhet.

Du behöver inte köpa något nytt tangentbord, du behöver bara hitta bild på ett thailänds tangentbord och ändra vilket tangentbordslayout du önskar använda.

Om du inte redan har en liten fyrkant i aktivitetsfältet längst till höger närmast klockan, där det står SV så gör som följer.
Under windows, högerklicka i aktivitetsfält och välj verktygsfält i menyn som dyker upp, klicka på språkfältet
så det blir en bock. Nu skall det vara ett litet fält i aktivitetsfältet närmast klockan på höger sida.

Högerklicka på fyrkanten där det står SV och välj inställningar i menyn som visas.
Under fliken inställningar kan du nu lägga till vilket språk som helst..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp