Varför gifter man sig med en thailändska?

Testköra då menar du?:))

Nej någon thailändska som bor i Sverige skulle det aldrig bli tal om. Det var inte ens på tapeten på 90 talet.

Leva med en thailändska är nog bäst i hennes naturliga miljö.

Jag tror väldigt många thaitjejer är ganska olyckliga i Sverige. Dom flesta längtar nog tillbaka till somtamen och värmen.

BTT

Vette fan om dom längtar till värmen. Dom verkar trivas bättre i svenskt klimat.
Som Tam kan man få även i Sverige.

Testköra då menar du?:))

Nej någon thailändska som bor i Sverige skulle det aldrig bli tal om. Det var inte ens på tapeten på 90 talet.

Leva med en thailändska är nog bäst i hennes naturliga miljö.

Jag tror väldigt många thaitjejer är ganska olyckliga i Sverige. Dom flesta längtar nog tillbaka till somtamen och värmen.

BTT
Hej

Kan ju bara uttala mig för min egen del och om jag ser till frugan och många av hennes väninnor så trivs dom väldigt bra i Sverige, dom är väl etablerade här, behärskar språket, har bra välbetalda jobb, har familj och många vänner som är både Svenska och Thai.

Jag tror inte att frugan kommer att flytta tillbaka till Thailand den dag jag går bort heller, när det gäller att resa till Thailand så är nog jag och pojken mer intresserade av det än frugan, båda hennes föräldrar har ju gått bort och det påverkar ju behovet av att resa dit, nu i vinter kommer ju jag att stanna i Sverige p.g.a läkares önskan efter min hjärtoperation, jag har sagt till frugan att hon kan åka ned ändå men hon vill inte.

Även klimatet här i Sverige verkar dom flesta Thailändskor acklimatisera sig till ganska bra, dom verkar inte direkt sakna värmen i Thailand alls, men dom har väl lite varmare kläder på sig än många svenskfödda.

Dom som längtar hem är nog mest dom som inte har lärt sig tillräckligt av språket, inte har ett intressant jobb, inte har kommit in i samhället fullt ut, nästan bara har Thailändska vänner, kanske också saknar barn här o.s.v.

Mvh isan lover

Tror det ligger mycket i det som Isan Lover skriver.

Vet att föräldrarnas bekantas thaidam älskar Sverige. Hon till och med älskar vintern och snö och har noll och inga ambitioner på att åka hem till Thailand mer än på 4 veckors semester varje år för att hälsa på släkt och vänner. Hon jobbar och har vänner och bekanta i Sverige och stortrivs här.

Min gamle äventyrliga barndomsbekante ville bo i Thailand men det ville definitivt inte hans thaidam utan hon ville bo i Sverige och skaffa barn och bilda familj i Sverige och dom bråk som dom två hade rörde sig ofta om vart dom skulle bo Thailand eller Sverige.

Vet andra thaidamer som jag kännt här i Sverige som mer än gärna väljer Sverige framför Thailand alla dagar i veckan.

För oss svenskar är Thailand ett varmt semesterparadis där vi kan leva fritt i solens sken men för thailändare är det en diktatur med enorma klasskillnader mellan rik och fattig och utan skyddsnät för den som är fattig och har man ingen familj att förlita sig på så är man rökt och Sverige är då ett rent paradis i jämförelse trotts kalla vintrar.

Det går inte att komma ifrån rasistkortet om du inte är rasist så är du iaf smygrasist dvs du vet inte om att du är rasist
Rasist är ett så jävla uttjatat ord som i dagsläget förlorat mer eller mindre all mening.

I dagens Sverige så kan numera allt och inget vara rasism,man kan till och med vara rasist utan att ens veta om det.

Det är troligtvis rasism att andas i en mörkhyad persons närhet då jag som vit priviligerad heteroman stjäl luften som en svart behövt bättre än mig.

När någon kallar mig rasist numera så bara jag skrockar på huvudet då det har kommit att bli ett ord som förlorat allt sitt värde i samhället.

Hej

Kan ju bara uttala mig för min egen del och om jag ser till frugan och många av hennes väninnor så trivs dom väldigt bra i Sverige, dom är väl etablerade här, behärskar språket, har bra välbetalda jobb, har familj och många vänner som är både Svenska och Thai.

Jag tror inte att frugan kommer att flytta tillbaka till Thailand den dag jag går bort heller, när det gäller att resa till Thailand så är nog jag och pojken mer intresserade av det än frugan, båda hennes föräldrar har ju gått bort och det påverkar ju behovet av att resa dit, nu i vinter kommer ju jag att stanna i Sverige p.g.a läkares önskan efter min hjärtoperation, jag har sagt till frugan att hon kan åka ned ändå men hon vill inte.

Även klimatet här i Sverige verkar dom flesta Thailändskor acklimatisera sig till ganska bra, dom verkar inte direkt sakna värmen i Thailand alls, men dom har väl lite varmare kläder på sig än många svenskfödda.

Dom som längtar hem är nog mest dom som inte har lärt sig tillräckligt av språket, inte har ett intressant jobb, inte har kommit in i samhället fullt ut, nästan bara har Thailändska vänner, kanske också saknar barn här o.s.v.

Mvh isan lover
Ja det är samma jag tycker mig se då jag träffar familjer med Thai fruar med eller utan barn i Sverige. Och det verkar ju som det är rätt många av forumets medlemmar som bor/är i Sverige (väldigt mycket mera än i Thailand) och har Thai fruar/sambos har anpassat sig väldigt väl och vill bo i Sverige för alltid enligt vad de säger…Vet dock om några äldre Thai kvinnor som är änkor och som blivit pensionärer som valt att flytta ifrån Sverige till Thailand. De gick väl då miste om den del de kanske hade som garantipension men de kände väl sig mer hemma i Thailand trots allt och det går ju leva betydligt billigare i Thailand än i Sverige.

Nu kan det som med allt vara olika och vad det gäller mig och min fru så är vi för länge sedan förbi den tid då vi hade barn att ta hand om och ingen av oss jobbar längre. När det gäller min fru om hon skulle välja mellan att bo i antingen Sverige eller Thailand så är det tveklöst det senare.
Men jag skulle själv välja Sverige i det ytterlighetsvalet. Men nu är det så att vi kan bo i både Sverige och Thailand och min fru säger att hon tycker om att bo i Sverige sen vår till höst och övrig tid i Thailand och på ett ungefär så passar dig mig också bra även om jag ser till att ha ”min stadigvarande vistelse i Sverige enligt skatteverkets regler och tolkningar” samt även ser till att jag håller mig under 180 dagar i Thailand per kalenderår för att inte räknas som skyldig att deklarera även i Thailand och eventuellt även betala skatt till Thailand.

Ja det är samma jag tycker mig se då jag träffar familjer med Thai fruar med eller utan barn i Sverige. Och det verkar ju som det är rätt många av forumets medlemmar som bor/är i Sverige (väldigt mycket mera än i Thailand) och har Thai fruar/sambos har anpassat sig väldigt väl och vill bo i Sverige för alltid enligt vad de säger…Vet dock om några äldre Thai kvinnor som är änkor och som blivit pensionärer som valt att flytta ifrån Sverige till Thailand. De gick väl då miste om den del de kanske hade som garantipension men de kände väl sig mer hemma i Thailand trots allt och det går ju leva betydligt billigare i Thailand än i Sverige.

Nu kan det som med allt vara olika och vad det gäller mig och min fru så är vi för länge sedan förbi den tid då vi hade barn att ta hand om och ingen av oss jobbar längre. När det gäller min fru om hon skulle välja mellan att bo i antingen Sverige eller Thailand så är det tveklöst det senare.
Men jag skulle själv välja Sverige i det ytterlighetsvalet. Men nu är det så att vi kan bo i både Sverige och Thailand och min fru säger att hon tycker om att bo i Sverige sen vår till höst och övrig tid i Thailand och på ett ungefär så passar dig mig också bra även om jag ser till att ha ”min stadigvarande vistelse i Sverige enligt skatteverkets regler och tolkningar” samt även ser till att jag håller mig under 180 dagar i Thailand per kalenderår för att inte räknas som skyldig att deklarera även i Thailand och eventuellt även betala skatt till Thailand.

Stämmer säkert in på många, har också sett det.
Frugan gillar många saker med Sverige, att folk håller ordning i sina trädgårdar, att lagar och regler följs, ren luft och ingen korruption i ansiktet iaf. etc etc.
Så framöver kommer vi säkert också dela upp tiden lite annorlunda, men för tillfället är det härnere som gäller. Framöver hade en internförflyttning till Sverige kunnat bli intressant. Men som sagt, vi blir nog kvar här minst 6 år till om det inte händer något oplanerat.
Passar mig utmärkt, gillar att vara här.

/ SatanG

Stämmer säkert in på många, har också sett det.
Frugan gillar många saker med Sverige, att folk håller ordning i sina trädgårdar, att lagar och regler följs, ren luft och ingen korruption i ansiktet iaf. etc etc.
Så framöver kommer vi säkert också dela upp tiden lite annorlunda, men för tillfället är det härnere som gäller. Framöver hade en internförflyttning till Sverige kunnat bli intressant. Men som sagt, vi blir nog kvar här minst 6 år till om det inte händer något oplanerat.
Passar mig utmärkt, gillar att vara här.

/ SatanG

Det finns mycket som jag tycker är bättre i Thailand eller i Sverige som t.ex. det du nämner. Luftföroreningarna som blir här i Thailand från speciellt slutat av januari t.o.m. slutet av april är något som verkligen är hemskt och som jag fått ta åtgärder emot genom att rena luften och hålla mig inne huvudsakligen när det är riktigt dålig luft!

För frugans del så har hon ett mycket större socialt kontaktverk speciellt här i Udon Thani och en del är faktiskt tidigare klasskamrater från den lokala skolan en bit bort som finns fortfarande. Här har hon ett flertal kompisar som hon kan träffa även på dagtid och på kvällar då de inte jobbar. De flesta av hennes kompisar i Sverige bor inte några minuter bort som här och de jobbar också och flera heltid.

Jag har inte alls samma sociala behov att träffa andra människor och har väsentligt lättare att hitta på saker jag gillar att göra i Sverige i alla fall under sommarhalvåret. Men nu använder jag en del av min tid till att läsa Thai igen och känner att jag i stort sett har kommit ikapp ungefär där jag var i början av 2020 då jag lämnade Thailand p.g,a. Covid och först kom tillbaka i februari i år igen och jag inte pluggat någon Thai under tiden jag inte varit i Thailand.

Man får försöka göra det bästa av det man har och under de förhållanden man lever under och tänka positivt så går saker ofta bra! :)

Senast redigerad av en moderator:

Hej

Här hos oss är det också främst äldre Thailändskor som har slutat arbeta och vars man har gått bort som flyttar hem, men dom är ganska få och dom flesta i den här gruppen har väl fortsatt att leva som Thailändskor och tillsammans med Thailändskor här i Sverige så då känns det nog naturligt att återvända på äldre dagar.

Vår plan är numera att göra precis som ni gör, våra tidigare 3 månader per år ska bli längre så fort vi vågar lämna pojken ensam hemma i Sverige, kanske blir det redan till vintern 2025/2026, att ha det bästa av två världar verkar vara en bra lösning.

Mvh isan lover

De

Det finns inget ord som missbrukas så mycket som ordet rasist. Det tar man till så fort det är något man inte gillar. :thumbsdown:

Jag hatar araber som ställer till problem i Sverige.

Gängvåld, våldtäkter, rån, misshandel, mord,stöld etc etc. Listan kan göras lång.

Men det betyder inte att jag är rasist.

Det finns även många laglydiga och ordentliga araber i Sverige och dom har jag absolut inget emot.

BTT

Gängvåld, våldtäkter, rån, misshandel, mord,stöld etc etc. Listan kan göras lång.

Det finns även många laglydiga och ordentliga araber i Sverige och dom har jag absolut inget emot.

BTT
Jag är nog fulländad rasist.
Jag ser upp till svenskar som beter sig, måste inte vara mr duktig, lite hembränt och svartsprit är ok.
Ser nog ner på dom flesta nationaliteter som inte är svenska, finska, danska och norska.

Jag ser upp till svenskar som beter sig, måste inte vara mr duktig, lite hembränt och svartsprit är ok.
Ser nog ner på dom flesta nationaliteter som inte är svenska, finska, danska och norska.
555 och av en slump så spelades det i köket 6 pistols I wanna be in anarchy 5555.
Samtidigt som jag skrev.

Tror dom flesta här har ett lite rasistiskt tänkande.
Vita västerlänningar är bättre, vita bättre miljö tänk, vita bättre utveckling industri, vita bättre tänk barnavård, vita bättre tänk ekonomi, vita bättre tänk humanitet.

Men låt mig vara rasist då, jag tänker som vit människa, jag fostras inte att tänka som staten bestämmer, jag utvecklas.

BTT
Jag tror det är så dom flesta personer tänker.

Jag har inte heller något emot personer ifrån andra kulturer som kommit till Sverige och som sköter sig men idioter som inte kan uppföra sig har inte i Sverige att göra.

Men jag lägger ingen vikt vid deras etnicitet,det spelar ingen roll om dom är araber,mörkhyade afrikaner,asiater,vita europeer utan är man en idiot som ställer till problem oavsett vart man kommer ifrån så har man inte här att göra

Jag tror det är så dom flesta personer tänker.

Jag har inte heller något emot personer ifrån andra kulturer som kommit till Sverige och som sköter sig men idioter som inte kan uppföra sig har inte i Sverige att göra.

Men jag lägger ingen vikt vid deras etnicitet,det spelar ingen roll om dom är araber,mörkhyade afrikaner,asiater,vita europeer utan är man en idiot som ställer till problem oavsett vart man kommer ifrån så har man inte här att göra
Btt menar att alla som röstade på Trump är lågintelligenta. Detsamma tycker nog de flesta på detta forum. Och Btt drar då paralleller mellan låg intelligens (trumpröstare) och olika raser. Den svarta amerikanska befolkningen fick högst IQ och den asiatiska fick lägst.

Ibland undrar man hur det står till med broderns egna intelligenskvot

Btt menar att alla som röstade på Trump är lågintelligenta. Detsamma tycker nog de flesta på detta forum. Och Btt drar då paralleller mellan låg intelligens (trumpröstare) och olika raser. Den svarta amerikanska befolkningen fick högst IQ och den asiatiska fick lägst.

Ibland undrar man hur det står till med broderns egna intelligenskvot
FINNS INGEN

Liknande trådar

Tillbaka
Topp