Hej
Kan ju bara uttala mig för min egen del och om jag ser till frugan och många av hennes väninnor så trivs dom väldigt bra i Sverige, dom är väl etablerade här, behärskar språket, har bra välbetalda jobb, har familj och många vänner som är både Svenska och Thai.
Jag tror inte att frugan kommer att flytta tillbaka till Thailand den dag jag går bort heller, när det gäller att resa till Thailand så är nog jag och pojken mer intresserade av det än frugan, båda hennes föräldrar har ju gått bort och det påverkar ju behovet av att resa dit, nu i vinter kommer ju jag att stanna i Sverige p.g.a läkares önskan efter min hjärtoperation, jag har sagt till frugan att hon kan åka ned ändå men hon vill inte.
Även klimatet här i Sverige verkar dom flesta Thailändskor acklimatisera sig till ganska bra, dom verkar inte direkt sakna värmen i Thailand alls, men dom har väl lite varmare kläder på sig än många svenskfödda.
Dom som längtar hem är nog mest dom som inte har lärt sig tillräckligt av språket, inte har ett intressant jobb, inte har kommit in i samhället fullt ut, nästan bara har Thailändska vänner, kanske också saknar barn här o.s.v.
Mvh isan lover