Thailändskor i löpspåret (och hur får man dom att snöra på sig ett par löparskor?)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Samma med min gumma, när hon kom hit första dan skulle vi gå och handla på Lidl, det är ca: 1 km dit och halvvägs dit frågade hon om vi kunde ta en taxi resten av vägen, då sa jag att det finns inga taxibilar i detta område då dom inte vill åka in i detta område så då hade hon inget annat val än att gå. Efter ett tag gick hon flera km om det inte regnade, då vart det tunnelbanan.

Haha! Ja, det är ju ganska sällan man stöter på några thailändskor i löpspåret... Verkar tycka om att ta det ganska lugnt, dricka drink och käka kolhydrater. Får se till att lära henne uppskatta pulshöjande aktiviteter... Faktiskt sjukt svårt att se min tjej snöra på sig löparskor och sticka ut i det svenska höstmörkret!

Har ni några kommentarer angående hur thailändskor generellt ställer sig till befintliga barn? Jag har två barn sedan tidigare och har inga planer på fler, tjejen har också barn så med lite tur vill hon inte ha fler. Kommer hon ta avstånd från mina barn tror ni, eller är det inget att oroa sig för? Helt grön på området så frågorna är många och förmodligen lite dumma...

Min fru kunde inte tänka sig bli ihop med någon som redan har barn. Men jag hade inga heller så det var ju lugnt. Jag vet flera thailändskor som inte verkar tycka det är något fel i det. Alla är olika. Det var mest tur att jag och min fru hade samma uppfattning i just den frågan.

Jag känner två svenska killar som tar hand om sin thailändska frus barn. Sedan har dom såklart skaffat gemensamma barn också. Upp till var och en. Man får väl diskutera ämnet i god tid så slipper det bli ett problem längre fram.

Ärligt? Ok kanske inte så mycket i Isaan men även uppe i norr såg jag både motionister plus cyckel lag som tränade.
Här nere så räcker det jag går 20m så är det fullt av Thai som motionerar deras joggingrunda går här.
Ser mer Thai på spåret här som löper än i Sverige så de skiljer sig nog. Ok att isaan folket ligger på rygg men sen generalisera att thai gör det?

Så irriterande som vanligt proffessionelt utryck från självklart dagliga motionärer ifrån Sverige om hur dåliga ALLA Thai är på att röra på sig, för vi är ju bäst köper ett gymkort runt nyår och kan kost cirkeln?

Ber om ursäkt om du har tolkat mitt språk som generaliserande, det var verkligen inte min avsikt. Givetvis finns det lika stora variationer mellan thailändskor som svenskor, jag har aldrig trott något annat. För mig som tränar 5ggr/v är det dock en stor del av mitt liv och det är ju kul om det går att träna tillsammans ibland.

Tack för övriga svar! Jag har ju varit öppen med att jag har barn som jag vill fortsätta ha en god kontakt med och än så länge har hon inte uttryckt några invändningar, vilket ju är skönt.

Ber om ursäkt om du har tolkat mitt språk som generaliserande, det var verkligen inte min avsikt. Givetvis finns det lika stora variationer mellan thailändskor som svenskor, jag har aldrig trott något annat. För mig som tränar 5ggr/v är det dock en stor del av mitt liv och det är ju kul om det går att träna tillsammans ibland.

Tack för övriga svar! Jag har ju varit öppen med att jag har barn som jag vill fortsätta ha en god kontakt med och än så länge har hon inte uttryckt några invändningar, vilket ju är skönt.

Behöver du inte ta åt dig min kommentar var mer generell om hur det låter många gngr angående Thais motion.
Var inte riktat mot dig.
Men jag ser dagligen väldigt vältränade motionärer här och att som händer många gngr här dömma ut ett helt folk som soffliggare blir fel.

Behöver du inte ta åt dig min kommentar var mer generell om hur det låter många gngr angående Thais motion.
Var inte riktat mot dig.
Men jag ser dagligen väldigt vältränade motionärer här och att som händer många gngr här dömma ut ett helt folk som soffliggare blir fel.

Men att döma ut folk från Isaan är okej? ;)

Men att döma ut folk från Isaan är okej? ;)
Ja det var också fel skrivet av mig.
Då jag såg cyckelmotionärer där och faktist en aktivitet i fottboll.

Men kanske borde varit tydligare att jag ser större motionär aktivitet hör nere än vad jag gjorde där uppe fast den existerade.

Men skall jag vara ärlig såg jag mer gubbar med lao khao och i hängmattan i norr om man jämför med här nere.

Men det betyder ju inte att jag dömmer ut ett folk vi är olika. Kolla Norrmännen lataste gubbarna du kan tänka dig på en arbetsplats men hurtiga och friska när helgen närmar sig och gå på tur.
Svenskarna motsatsen slitvargar på jobb men slappar när Fredagen kommer.

Hon kommer från Bangkok, har familjen kvar i en förort och åker hem ett par gånger om året. Hon vill att jag följer med henne nästa gång... Väljer att tolka det positivt. Hon har en utbildning så jag tror inte att hon har varit barflicka men jag kan ha fel. Egentligen spelar det ingen roll men jag misstänker att det kan finnas en trasig människa bakom fasaden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonymius
A
W
Svar