Trevlig midsommar.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Trevlig midsommar på er allihop, som traditionen bjuder här hos oss blir det till att dröja makrill nu på morgonen, jag och grannen tar med en kasse öl och går på sjön nu kl 8, sen blir det till att röka en del innan gästerna anländer vid 13-tiden, nyrökt makrill, sill och nubbe, sen blir det resande av midsommarstång kl 15 och avslutningsvis ett besök på den lokala krogen.

1561093952730.jpeg

Mvh isan lover

Tack detsamma! För oss blir det först frukost på hotellet, sedan några timmar i djurparken innan vi kör hemåt. Så det blir en nykter midsommarafton på E4:an med förhoppningsvis lugn trafik. Men inköp av jordgubbar och potatis blir det i alla fall plus att frugan skall hämta lite thaidelikatesser som hon har beställt i Linköping.

Trevlig midsomnar till alla på TS.
Har aldrig firat midsommar som flesta gör i Sverige.
Saknar då jordgubba :mad: å go glass.
Sill å kavring:mad:.
Jobbar på två fronter, företag å hobby:cool:
Varmt är det säger frugan :eek: bara 38c säger jag:p
Hundarna å frugan är inomhus, svalare säger hon :p:p:p
Snart BKK:eek:
Ha det från spenaten.:wai:

Ju på lördag är det Sankt Hans afton och på söndag Sankt Hans.
De är efter med 1 dag
Dom går efter fast datum väl Sankt Hans dagen 24 Juni?
Svensk midsommarafton är på olika datum varje år
Det är på Fredagen som infaller 19-25 Juni i Sverige.
På internet står det att sankt hans afton är på Söndag i år, 23 Juni och sankt hans dagen är på Måndag i år, 24 Juni.

Förberedelser i full gång. Dottern har Tyska gäster som vill uppleva Svensk midsommar. Jag har hjälpt till med en hel del därför det är på min brors fastighet intill min, men själv drar jag snart själv iväg till annat ställe. Jag misstänker festen är i full gång när jag kommer hem igen. Röjning imorgon.
BB7095FC-4C8A-4284-BA7A-CAEDC48AB337.jpeg
A23884CA-AA90-4EA3-B538-9A7DDFD5ABC3.jpeg
32B05988-14F5-4882-9698-C91C03AB1190.jpeg
image.jpg

Hej

Trevlig midsommar på er allihop, som traditionen bjuder här hos oss blir det till att dröja makrill nu på morgonen, jag och grannen tar med en kasse öl och går på sjön nu kl 8, sen blir det till att röka en del innan gästerna anländer vid 13-tiden, nyrökt makrill, sill och nubbe, sen blir det resande av midsommarstång kl 15 och avslutningsvis ett besök på den lokala krogen.

1561093952730.jpeg

Mvh isan lover

Tack detsamma!

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
1 K
Anonym
A
P