En prisvärd och trevlig tur att göra på floden i Bangkok.

 
Jag har gjort ett antal sådana kryssningar i Bangkok och det är trevligt.
Undvik bara de billigaste alternativen.
Det skiljer mycket på båtarnas klass och på maten.
De bättre har också bra underhållning med livedans och musik.

Hej

Håller med, just flodturer är det bästa med Bangkok, skulle vilja ta med frugan och pojken på en sån här kryssning nästa gång vi kommer dit.

Mvh isan lover
 
 
Ja som @kurant skriver pruta inte så ni kommer med billigaste alternativen.
Det misstaget gjorde jag ena gången.
Samma bolag, systerbåt men stor skillnad på mat, inredning, entertainment.
Den ene som vi åkte med första gången var riktad mot farangturister och var första klass på allt.
Den vi hamnade på när jag prutade på priset till 500 baht var riktad mot Asiater, dålig buffe, skrikiga högtalare, pinnstolar och rangliga bord.
Ene i sällskapet blev magsjuk.
Så man får vad man betalar för.
På utsidan såg båtarna identiska ut var när man kom ombord man märkte klasskillnaden.
 
Jag har gjort ett antal sådana kryssningar i Bangkok och det är trevligt.
Undvik bara de billigaste alternativen.
Det skiljer mycket på båtarnas klass och på maten.
De bättre har också bra underhållning med livedans och musik.
Denna båt i ILs video hade både livemusic och dans.
 
Ja som @kurant skriver pruta inte så ni kommer med billigaste alternativen.
Det misstaget gjorde jag ena gången.
Samma bolag, systerbåt men stor skillnad på mat, inredning, entertainment.
Den ene som vi åkte med första gången var riktad mot farangturister och var första klass på allt.
Den vi hamnade på när jag prutade på priset till 500 baht var riktad mot Asiater, dålig buffe, skrikiga högtalare, pinnstolar och rangliga bord.
Ene i sällskapet blev magsjuk.
Så man får vad man betalar för.
På utsidan såg båtarna identiska ut var när man kom ombord man märkte klasskillnaden.
Jag har gjort många turer på Chao Praya.

Den dyraste var när min son och flickvän med hennes föräldrar och vi alla råkade vara i Bkk. Min extjejs systers man jobbade på Shangrilaa och bokade via han. Han kunde inte fixa rabatt men kunde se till att vi fick bästa bordet på kryssningen. Båten startade naturligtvis från Shangrilaa hotel. Vi åt och drack, beställde 2 flaskor vin och jag stod för notan, 18.000 baht. Var bara att bita ihop och betala. Har aldrig vågat säga till min son vad kalaset kostade.
 
Hej

En kvällskrysdning på Chao Phraya med massor av god mat för 650 baht.


Mvh isan lover
Själv försöker jag åka en tur varje gång jag är i Thailand. Har haft tur med mat och underhållning.

Jag tycker också om att åka med de långa båtarna som har regelbundna turer och kostar omkring 15 B. Mycket nöje för en billig slant. Åker man från startstationen till slutstationen tar det drygt en timme. Väl framme brukar vi proviantera och äta oss mätta på återfärden med div thaimat främst bröd och juice. Konsten är att få platser på skuggsidan.
 
Själv försöker jag åka en tur varje gång jag är i Thailand. Har haft tur med mat och underhållning.

Jag tycker också om att åka med de långa båtarna som har regelbundna turer och kostar omkring 15 B. Mycket nöje för en billig slant. Åker man från startstationen till slutstationen tar det drygt en timme. Väl framme brukar vi proviantera och äta oss mätta på återfärden med div thaimat främst bröd och juice. Konsten är att få platser på skuggsidan.

Hej

Dom vanliga långa båtarna som transporterar folk längs floden brukar jag också åka med om vi är i Bangkok, kul att åka med någon timma eller två uppströms och tillbaka igen, kostar som du säger nästan ingenting, det finns mycket att titta på långs floden och man kan ju göra ett stopp om man ser något man vill titta närmare på eller bara för att gå och käka och ta en öl.

Mvh isan lover
 
Jag och frugan åkte för snart 5 år sedan, minns inte med vilket bolag. Det blev en minnesvärd tur på åtminstone två sätt. Vyerna från floden med alla ljus är oförglömliga. Men minnet veckan efter blev en plåga för oss båda, vi drabbades av en efterhängsen babianröv. Buffén var alltså inte av bästa klass så se till att ni är försiktiga med vad ni äter.

Jag gjorde misstaget att nysa ett par dagar efter kryssningen, kalsongerna jag hade på då fick dumpas i en papperskorg. Tur att det fanns rövdusch, annars katastrof. Så allmän varning, vi tog ändå ett ganska dyrt alternativ.
 
Själv försöker jag åka en tur varje gång jag är i Thailand. Har haft tur med mat och underhållning.

Jag tycker också om att åka med de långa båtarna som har regelbundna turer och kostar omkring 15 B. Mycket nöje för en billig slant. Åker man från startstationen till slutstationen tar det drygt en timme. Väl framme brukar vi proviantera och äta oss mätta på återfärden med div thaimat främst bröd och juice. Konsten är att få platser på skuggsidan.

Var några år sedan sist men håller med, trevligt att åka lite på floden. Åker man norröver och går av vid Nonthaburi så har man ett lite udda klocktorn föröver samt ökända Bang Kwang (Big Tiger/Bangkok Hilton) på vänster sida. Håll dig bara på rätt sida av muren :)

/ SatanG
 
Jag och frugan åkte för snart 5 år sedan, minns inte med vilket bolag. Det blev en minnesvärd tur på åtminstone två sätt. Vyerna från floden med alla ljus är oförglömliga. Men minnet veckan efter blev en plåga för oss båda, vi drabbades av en efterhängsen babianröv. Buffén var alltså inte av bästa klass så se till att ni är försiktiga med vad ni äter.

Jag gjorde misstaget att nysa ett par dagar efter kryssningen, kalsongerna jag hade på då fick dumpas i en papperskorg. Tur att det fanns rövdusch, annars katastrof. Så allmän varning, vi tog ändå ett ganska dyrt alternativ.
Vad jag vill minnas åkte ni med samma bolag som vi gjorde andra gången och du skrev att ni betala 500 baht.
Så ni kanske hamna på asien båten?
Första gången vi åkte betala vi 1000 baht och hamnade på farangbåten med riktigt bra buffe fintbmöbelemang med bra livemusik och dans.

Var stor skillnad på maten på 500 bahtsturen och 1000 bahtsturen.
 
Vad jag vill minnas åkte ni med samma bolag som vi gjorde andra gången och du skrev att ni betala 500 baht.
Så ni kanske hamna på asien båten?
Första gången vi åkte betala vi 1000 baht och hamnade på farangbåten med riktigt bra buffe fintbmöbelemang med bra livemusik och dans.

Var stor skillnad på maten på 500 bahtsturen och 1000 bahtsturen.
Kan vara så, minns inte priset, kanske ett ålderssyndrom. Men efter den hemska upplevelsen är jag väldigt försiktig med bufféer, äter hellre a la carte om det finns. Särskilt i värmen.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp