Trevlig midsommar.

Förberedelser i full gång. Dottern har Tyska gäster som vill uppleva Svensk midsommar. Jag har hjälpt till med en hel del därför det är på min brors fastighet intill min, men själv drar jag snart själv iväg till annat ställe. Jag misstänker festen är i full gång när jag kommer hem igen. Röjning imorgon.
BB7095FC-4C8A-4284-BA7A-CAEDC48AB337.jpeg
A23884CA-AA90-4EA3-B538-9A7DDFD5ABC3.jpeg
32B05988-14F5-4882-9698-C91C03AB1190.jpeg
image.jpg
Det blev regn när lekarna och dansandet var slut så dom flyttade till mitt hus för att äta, och dricka. Mötte denna synen när jag kom hem. Några hade däckat redan. Jag tog en GT med dom som var vakna innan läggdags. Tyskarna var jättenöjda med midsommarfirandet. Mycket trevliga gäster alla.
49E31827-7C32-4A18-B04B-8900AA64B628.jpeg
287FC0D9-94D6-4DBD-A2E7-EB3189E08201.jpeg

Har aldrig varit inne i HH bara kört förbi 2 gånger.
Vet inte om jag har missat något ?

Har du kört förbi så har du nog sett allt.
Ärligt talat så vet jag inte. Har inte utforskat någonting mer är gångavstånd från hotell och för fem år sedan var jag på någon strand och ett berg.

Som slapparställe så fungerar det ok med placeringen av hotellet som jag bor på.
Glott på två shoppingmalls, men det är inte i närheten av Bangkoks sämsta...typ.

Nu har jag med morsan och farsan på resan, så jag orkar inte med några större utflykter.

Fick Carbonara till lunch, väldigt god. Minns inte ens middagen. Påminde vår nuvarande ( eminenta kock )om att det svensk midsommar. Frågetecken trots 16 år i bolaget. Frågade om lite lätt vickning till lunch imorgon , sill lax, Jansson,mm
Han kom upp med en tre kilos lax , resignerade och sa kyrillisk språkande befälen uppskattar nog detta fantastiska iniativ. Får fan skylla mig själv, hade helt glömt bort att det var midsommar : )
Annars är det varmt och gott på redden utanför Galveston.

Fick Carbonara till lunch, väldigt god. Minns inte ens middagen. Påminde vår nuvarande ( eminenta kock )om att det svensk midsommar. Frågetecken trots 16 år i bolaget. Frågade om lite lätt vickning till lunch imorgon , sill lax, Jansson,mm
Han kom upp med en tre kilos lax , resignerade och sa kyrillisk språkande befälen uppskattar nog detta fantastiska iniativ. Får fan skylla mig själv, hade helt glömt bort att det var midsommar : )
Annars är det varmt och gott på redden utanför Galveston.
Uppstigen till en strålande morgon. Härlig åtminstone för oss som inte lider av bakfylla. Gott med en ordinarie grötfrukost igen, det saknar jag verkligen på hotell. Det fanns något grötliknande men hoppade den. Det var dock en ypperlig frukostbuffé där, den snåle kunde äta för hela dagen. :)

Uppstigen till en strålande morgon. Härlig åtminstone för oss som inte lider av bakfylla. Gott med en ordinarie grötfrukost igen, det saknar jag verkligen på hotell. Det fanns något grötliknande men hoppade den. Det var dock en ypperlig frukostbuffé där, den snåle kunde äta för hela dagen. :)
Jag är en av de (snåle) passar alltid på att ha ett hotell med frukostbuffé:eek::eek::p:cool:
Eller kanske gillar att äta:eek:

Har du kört förbi så har du nog sett allt.
Ärligt talat så vet jag inte. Har inte utforskat någonting mer är gångavstånd från hotell och för fem år sedan var jag på någon strand och ett berg.

Som slapparställe så fungerar det ok med placeringen av hotellet som jag bor på.
Glott på två shoppingmalls, men det är inte i närheten av Bangkoks sämsta...typ.

Nu har jag med morsan och farsan på resan, så jag orkar inte med några större utflykter.
Du får väl leta upp "plattan" är ju där det händer i HH enligt säkra källor:D;)

Nästa gång du åker till Thailand får du åka och bo på hotellet vi bodde på sist i Phuket, där serverade dom havregrynsgröt vid frukostbuffen ;)

Har precis serverat frugan en Ipren:rolleyes:blev karaoke igår, så hon behövde den:):)

Själv pigg som en mört efter allt zerodrickande igår.
Vart en trevlig midsommarkväll med ett par nya bekantskaper:)
Jag får gå och ge frugan en Voltarenbehandling istället. Hon åkte på en jäkla nackspärr i förrgår så hoppas det hjälper. Usch sånt gör jäkligt ont, har själv drabbats några gånger.

Den här resan har jag hoppat över alla frukostbufféer. Är inte det minsta hungrig på morgonen och vissa dagar blir det bara ett mål om dagen.
En del kaffe på morgonen och sedan är jag nöjd.
Ju jag har sett bilder av din mat!
Om man kan säga att det är mat:eek::p:p
Jag älskar morgonmat innan jag går och sliter arslet av mig på jobbet:cool::eek:

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
1 K
Anonym
A
P
Svar
6
Visningar