Trevlig midsommar.

Ju jag har sett bilder av din mat!
Om man kan säga att det är mat:eek::p:p
Jag älskar morgonmat innan jag går och sliter arslet av mig på jobbet:cool::eek:

Jag kan äta vad som helst när jag jobbar. Är jag hemma eller på semester så blir det lite annat.
Har dock bara lyckats äta farangmat två gånger hittills...eller tre om man räknar med en snabb lunchburgare på Burger King.
Annars har det bara blivit thaimat. Sällan att jag ens äter lunch den här semestern. Normalt sett så finns det inga gränser på hur mycket jag äter i Thailand. Kanske jag börjar oroa mig för min växande mage och bilringar?

Jag kan äta vad som helst när jag jobbar. Är jag hemma eller på semester så blir det lite annat.
Har dock bara lyckats äta farangmat två gånger hittills...eller tre om man räknar med en snabb lunchburgare på Burger King.
Annars har det bara blivit thaimat. Sällan att jag ens äter lunch den här semestern. Normalt sett så finns det inga gränser på hur mycket jag äter i Thailand. Kanske jag börjar oroa mig för min växande mage och bilringar?
Växande mage!
Har du bulle i ugnen!:eek::xmas_smiley:

Hoppas alla fick en trevlig midsommarafton. Här blev det en tillställning med familjen, lite grilla osv, det var lugnt och alkoholfritt. :)

Jag håller med anderlind. Min egen midsommarafton blev något annorlunda. Efter en nykter lunch med ungdomarna på landet hade jag och frun bokat in oss på thaibuffé. När vi framrykte mot busshållplatsen såg vi att den var indragen p g a bråk, vi vandrade vidare till nästa. Den var indragen p g a vägarbete. Nästa visade sig vara förflyttad ett antal hundratal meter. Då hade tiden redan passerats för vår bordsbeställning varför det blev ett återbud. Vi kände oss hungriga efter promenaden och till slut hittade vi ett öppet swedisställe ägt av några araber. Där blev det fläskfillé. Helt OK.

Sammanfattningsvis blev det en ovanlig midsommarafton i nykterhet (nästan) med mycket motion och frisk luft med arabisk swedismat och längtan efter thaibuffé.

Precis så tänker jag alltid , En dag i morgon också :thumbsup:

Nu har jag upplevt hur dagen efter går till bland en stor del av swedisarna.

Det började med en sedvanlig affärskommendering. Kör till IKEA. Där var det stängt varför vi efter några försök hittade en p-plats nära out-let Barkarbystaden. Där var det överfullt av målinriktade människor av alla sorter. De grävde sig igenom alla erbjudanden mellan 0 och 70%. Gräv där du står föreföll att vara standard. Därefter bars en mängd påsar i papper och plast (diskuteras på annan plats) ut till väntande bilar. Glass- och matsäljare föreföll att göra lysande affärer.

Slutsatsen är väl närmast: Efter fest följer shopping och välsignelse av plastkorten!?

Nu har jag upplevt hur dagen efter går till bland en stor del av swedisarna.

Det började med en sedvanlig affärskommendering. Kör till IKEA. Där var det stängt varför vi efter några försök hittade en p-plats nära out-let Barkarbystaden. Där var det överfullt av målinriktade människor av alla sorter. De grävde sig igenom alla erbjudanden mellan 0 och 70%. Gräv där du står föreföll att vara standard. Därefter bars en mängd påsar i papper och plast (diskuteras på annan plats) ut till väntande bilar. Glass- och matsäljare föreföll att göra lysande affärer.

Slutsatsen är väl närmast: Efter fest följer shopping och välsignelse av plastkorten!?
Så en återställare så man inte kan köra, så slipper man den svängen med plastkorten;)

En kompis till mig med intresse för filosofi har uttryckt det hela som: Mannens viktigaste uppgift är att hålla frun på gott humör till lägsta möjliga kostnad. Håller du med om detta?
Nja, jag är ingen snålpelle, dessutom tjänar frugan egna pengar. Så har svårt att stå emot om hon vill konsumera;)

Men att hålla henne på gott humör håller jag med om alla dagar i veckan, blir så mycket lättare då:)

Nja, jag är ingen snålpelle, dessutom tjänar frugan egna pengar. Så har svårt att stå emot om hon vill konsumera;)

Men att hålla henne på gott humör håller jag med om alla dagar i veckan, blir så mycket lättare då:)

Kraven kan vara olika men slutsatsen kanske håller som en generell slutsats utan anspråk på detaljer!?

Hej

Trevlig midsommar ifrån mig också.

1592513141742.jpeg

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
1 K
Anonym
A