Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tuk-Tuk sprider sig bortom sydostasien- Snart i en stad nära dig
Nu när ämnet blivit så brett (ok, kanske mest mitt eget fel som drog iväg från gbg till hela världen), så tycker jag det är lite synd att alla Cyclos som en gång fanns i Saigon är förbjudna idag. Att de slöar ner trafik förstår jag, att de skulle vara en trafikfara har jag svårare att förstå, i vart fall i ett land med så slappa trafikregler som Vietnam.
Tror fortfarande man kan finna ett fåtal i Kambodja, men de flesta är de den mer Thailändska/Indiska modellen av sam-lor som EV lade in ett foto på ovan (Veteran tuktuk)
Men cyclos hade sin egen charm. 2006 hittade man fortfarande många i Phnom Penh. Men den staden ändras fort :/
Holländska företaget Tuk tuk Factory bestämde sig för att börja göra elektrisk tuktuk for några
år sedan och har nu infört den till den Eropeiska marknaden .
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.