Krungthep
Aktiv medlem
Jepp, den funkar ocksåTrocadero...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Jepp, den funkar ocksåTrocadero...
Hej
Vem minns inte dom här, visst smakade glassen bättre fört och flera av dessa finns ju kvar ännu.
Mvh isan lover
Hej
Merry var god.
Mvh isan lover
Hej
Dom flesta här på bilden har man ju käkat, Riff var något av en favorit.
Mvh isan lover
Hej
Det här såg vi på TV, tycker att det mesta håller ännu.
Mvh isan lover
Mina favoriter. Då ska vi se :Hej
Tv-serier man såg och ogärna missade ett avsnitt av.
Mvh isan lover
Mmm det låter det. Men om sanningen ska fram, provade du verkligen alla mellan ölen? Eller är det minnet som lurar dig?Hej
Mellanölet var ju populärt på 70-talet, hann nog prova dom flesta innan mellanölet försvann.
Mvh isan lover
Mmm det låter det. Men om sanningen ska fram, provade du verkligen alla mellan ölen? Eller är det minnet som lurar dig?
Jag vill också ha prova dem alla men jag hittade bara de vita plast kapsylerna i skogen när jag var 9 år......
TT flaskorna i plats såg man mest
Gamla Rigello flaskan. Den har man sett farsan dra i sig några stycken på 70 talet.Mmm det låter det. Men om sanningen ska fram, provade du verkligen alla mellan ölen? Eller är det minnet som lurar dig?
Jag vill också ha prova dem alla men jag hittade bara de vita plast kapsylerna i skogen när jag var 9 år......
TT flaskorna i plats såg man mest
HejBazooka !
JappHej
Dom kunde man göra stora bubblor med.
Mvh isan lover
Japp
Min favorit var Riff för dom smakade väldigt gott Lakrits
Fanns 4 smaker. Finns även en facebook-grupp som kämpar för att få tillbaka RiffHej
Ja den var mycket god, vill minnas att det fanns Riff med två smaker?
Mvh isan lover
Fanns 4 smaker. Finns även en facebook-grupp som kämpar för att få tillbaka Riff
Jag sommarjobbade på Tetra Pak i Lund 1974 när jag hade fyllt 18. Fick vara på avdelningen där plasten till Rigelloflaskorna tillverkades. Det var stora maskiner där den heta plasten extruderades ur breda munstycken och sedan gick upp och ner i banor och genom olika vätskebad. Det var en känslig process, blev det brott i plasten var det ett tungt jobb att få allt på plats igen. Det var skiftarbete, jag jobbade mest natt, det gav mer pengar som sedan betalade mitt körkort.Gamla Rigello flaskan. Den har man sett farsan dra i sig några stycken på 70 talet.
Jäklar vad snygga Pucharna är (Florida, Dakota). Dappe och Compact (Sachs motor) gillade jag inte lika mycket.Hej
Dom här mopederna dominerade på skolan.
Mvh isan lover
Jäklar vad snygga Pucharna är (Florida, Dakota). Dappe och Compact (Sachs motor) gillade jag inte lika mycket.