Vad minns ni från -70 talet?

Hej

Vem minns inte dom här, visst smakade glassen bättre fört och flera av dessa finns ju kvar ännu.

1613199374758.jpeg

Mvh isan lover
Hej

Merry var god.

1613199571811.jpeg

Mvh isan lover
Hej

Dom flesta här på bilden har man ju käkat, Riff var något av en favorit.

1613199723337.jpeg

Mvh isan lover
Hej

Det här såg vi på TV, tycker att det mesta håller ännu.

1613199899170.jpeg

Mvh isan lover
Hej

Tv-serier man såg och ogärna missade ett avsnitt av.

1613200217933.jpeg

Mvh isan lover
Mina favoriter. Då ska vi se :

Glass.
Storstrut, lyxtopp(blev senare Cornetto), 88:an, tvåsmak och cola(Vilken blev Igloo)

Drycker.
Flesta Apotekarna, trocadero, champis, Loranga och Coca-Cola (Pepsi finns inte på kartan)

Godis.
Riff, bugg o.s.v.

TV.
Anita & Televinken, Beppes godnattstund, bombi bitt å jag(med Stellan Skarsgård) o.s.v.
Snobbar som jobbar, M*A*S*H(min favvo serie, i det militära så hamnade jag där T3 Linköping som ambulansförare), Bonanza, Kojak(även kallad Congac), Helgonet, fam. Machan, Fleksnes faciliteter, Colombo, till sist Albert & Herbert men det finns säkert några man inte minns.

Hej

Mellanölet var ju populärt på 70-talet, hann nog prova dom flesta innan mellanölet försvann.

1613373060160.jpeg

Mvh isan lover
Mmm det låter det. Men om sanningen ska fram, provade du verkligen alla mellan ölen? Eller är det minnet som lurar dig?

Jag vill också ha prova dem alla men jag hittade bara de vita plast kapsylerna i skogen när jag var 9 år......

TT flaskorna i plats såg man mest

Mmm det låter det. Men om sanningen ska fram, provade du verkligen alla mellan ölen? Eller är det minnet som lurar dig?

Jag vill också ha prova dem alla men jag hittade bara de vita plast kapsylerna i skogen när jag var 9 år......

Hej

Ja jag gillade öl redan som ung precis som mina kompisar, så det blev många mellanöl och jag tror knappt vi missade någon sort som fanns att köpa, det var sorg bland ungdomarna när mellanölet stoppades.

Mvh isan lover

Gamla Rigello flaskan. Den har man sett farsan dra i sig några stycken på 70 talet.
5d89cd21624347dc0ca2ec881c90be09.jpg

Gamla Rigello flaskan. Den har man sett farsan dra i sig några stycken på 70 talet.
5d89cd21624347dc0ca2ec881c90be09.jpg
Jag sommarjobbade på Tetra Pak i Lund 1974 när jag hade fyllt 18. Fick vara på avdelningen där plasten till Rigelloflaskorna tillverkades. Det var stora maskiner där den heta plasten extruderades ur breda munstycken och sedan gick upp och ner i banor och genom olika vätskebad. Det var en känslig process, blev det brott i plasten var det ett tungt jobb att få allt på plats igen. Det var skiftarbete, jag jobbade mest natt, det gav mer pengar som sedan betalade mitt körkort.

Jäklar vad snygga Pucharna är (Florida, Dakota). Dappe och Compact (Sachs motor) gillade jag inte lika mycket.

Hej

Samma här, Sachs motorerna var så högvarviga och gick inte att trimma lika mycket som ex.vis Zundapp och Puch, det fanns även en modell som hette Victoria den gick också bra att trimma.

För min egen del var det Zundapp som gällde, men det var nästan 50/50 mellan Zundapp och Puch bland kompisarna.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp