PeterSfa
Forumveteran
Jag hade några fler på Svempas bärgare.Jag såg Svempas bärgare på bilutställning i Tönsberg/norge 1979
Bor dessutom bara några hundra meter från "Svempas" idag
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade några fler på Svempas bärgare.Jag såg Svempas bärgare på bilutställning i Tönsberg/norge 1979
Bor dessutom bara några hundra meter från "Svempas" idag
![]()
Vah, sket du på dig?![]()
På tal om idrottsreferat och Bengt Grive: Jag glömmer aldrig hans klassiska referat "Vilken Prick". Någon som minns vad och vem det referatet gällde?Ralf Edströms volleyskott mot Västtyskland i VM 1974 och Bengt Grives fråga vad är klockan.
Fotbollen hade ett annat skimmer på den tiden när man bara var 11 år.
STT
Han sa vall natt om Bo HanssonPå tal om idrottsreferat och Bengt Grive: Jag glömmer aldrig hans klassiska referat "Vilken Prick". Någon som minns vad och vem det referatet gällde?
Nej, referatet jag tänkte på gällde Ulrika Knapes guldhopp i München-OS 1972. Det minns jag mer än väl! Grive t o m grät.Han sa vall natt om Bo Hansson
Då var en annan inte ens född, var väl svartvit tv då?Nej, referatet jag tänkte på gällde Ulrika Knapes guldhopp i München-OS 1972. Det minns jag mer än väl! Grive t o m grät.
Jo nog var det svartvitt. Färg fick vi några år senare. Vi hade också husvagn på den tiden och höll mest till i Österrike. Det var en SMV.Då var en annan inte ens född, var väl svartvit tv då?
Kanske jag har nåt minne från 70 talet eller flera men jag mins att vi hade husvagn på Almöns camping på tjörn och en svartvit tv i den![]()
Jag titta jämt på Humle och Dumle...Då var en annan inte ens född, var väl svartvit tv då?
Kanske jag har nåt minne från 70 talet eller flera men jag mins att vi hade husvagn på Almöns camping på tjörn och en svartvit tv i den![]()
Sigge Nilsson...Hmm!
Började i skolan hösten 69 Katarina Södra Södermalm och flyttade till en annan skola och slutade ettan 70 på vårkanten uppe på Henriksdalsberget och efter första sommarlovet när hösten kom och skolstarten var i antågande, då fick jag börjar i ettan igen. Som den gamla filmen "2 år i samma klass".![]()
Just det! Morsan gjorde flera stycken till mig. Mormor hade ju garnaffär då så material fanns det gott om.Mössan...
![]()
Jag började första klass samma år Elvis dog. Spelade ofta morsans Elvis LP hemma. Snodde med mig hela samlingen då jag flyttade hemifrån.![]()