Vad minns ni från -70 talet?

Kommer i håg då Ingemar Stenmark tävlade & åkte,då avbröt vi lektionerna i plugget och fröken slog på Tv:n.
Vi hejjade och skrek,det var tider det.
Jag var på plats och hejade när han vann i Åre

Åre världskuppen Stenmark (3).JPG

Jag mins min astrimmade puch dakota, har ett minne från den än idag efter en vurpa där ljuddämparen landade på min vad;)
Hej

Ja att trimma mopeder var något man tyckte var kul, polisen jagade oss hela tiden men det tyckte vi bara var roligt, minns en gång när en kompis skjutsade mig på sin Mamba som gjorde 90-100, han körde förbi en buss på en 70 sträcka, när vi kom förbi bussen låg det en polisbil framför, vi låg jämsides ett ögonblick.

Kompisen släppte på gasen och gled ner bakom bussen igen och sen var jakten igång, men polisen hade nästa aldrig någon chans eftersom vi kunde alla småvägar och visste var betongsuggorna stod och polisbilen inte kunde komma fram.

Mvh isan lover

"The King" slutade sina dagar 1977 i augusti om jag inte minns fel och året efter 1978 efter gick vår största F1 förare ur tiden Ronnie Pettersson i september månad, ganska nära varandra månads mässigt.
1977 sommarjobbade jag som lärling i yrket som skulle bli min karriär kommande 20 åren och med en fruktansvärt hög inkomst på hela 1,500kr i månaden den sommaren.
Årsskiftet 78-79 efter skoltrötthet och andra orsaker så flyttade/des jag till Örebro och började på Tullängsskolan för påbörja det som skulle bli start i yrkeslivet som glasmästare.
Stämmer bra med aug -77 den 16e. Jag har fortsatt lyssna på Elvis ända sedan jag var liten. Har oändligt med skivor. Har besökt Graceland två gånger. Han är verkligen the King för mig.
Ronnie Pettersson har jag först på senare år verkligen förstått hur stor han var och vilken talang han var.

Ja härligt, hela Sverige slöt upp bakom vår idol och förebild. Det behövs fler Stenmark.
Tror inte det kommer att hända igen !

Som det är nu i dagsläget så verkar det som att den som gör det mest spektakulära, häpnadsväckande o.s.v. typ "Wahlgrens värld" eller "Filip & Fredrik".
Och när det kommer till komedi, har en polare som är helt sänkt på "Solsidan" han kan sitta och tok garva över saker och ting som händer i serien, själv de få avsnitt en annan sett blir det bara ett stort frågetecken och en förundran över vad som händer.

Tillbaka till frågan, vi har ju haft "Pernilla Wiberg" & "Anja Pärson" i slalombacken och på landbacken i alla Stadiumevenemang så är det väl "Armand Duplantis" är den som skimrar för tillfället över vår bästa höjdhoppare från 70-talet, Kjell Isaksson.

Tillbaka
Topp