Videosnuttar från Thailändsk trafik

mackes

Forumveteran
Jag har ju satt in en kamera i bilen och får spelat in många sekvenser från hur det går till här. Jag tror det är svårt att förstå om man inte bor här, jag är inte förvånad över att Thailand är bland världens sämsta på trafik.

Detta är från en helt vanlig dag på väg hem från stan, saker som är så självklara i Sverige som inte funkar här. Bidrag gärna med din video

Har dom världens sämsta trafik, jag trodde det var den dödligaste, kan räkna upp många länder med mycket sämre trafik.
Kommer ihåg syrrans första kommentar när hon kom hit till Thailand och hälsade på, "trafiken är ju så lugn och civiliserad här kändes som jag kunde slänga ut ungarna på motorvägen och leka"
Det var när hon kom ifrån Indien och hälsade på här, hon bodde i Indien med familjen i 3 år.
Anledningen till att det inte var mer dödsolyckor var att det var sånt trafikkaos så trafiken kröp fram så ingen dog när dom blev påkörda ;)
Manila var ju mycket värre än Bangkok, stora skillnaden där var ju att det var inte så mycket motorcyklar i trafiken.
Så sämsta vet jag inte men världens dödligaste är det...

Har dom världens sämsta trafik, jag trodde det var den dödligaste, kan räkna upp många länder med mycket sämre trafik.
Kommer ihåg syrrans första kommentar när hon kom hit till Thailand och hälsade på, "trafiken är ju så lugn och civiliserad här kändes som jag kunde slänga ut ungarna på motorvägen och leka"
Det var när hon kom ifrån Indien och hälsade på här, hon bodde i Indien med familjen i 3 år.
Anledningen till att det inte var mer dödsolyckor var att det var sånt trafikkaos så trafiken kröp fram så ingen dog när dom blev påkörda ;)
Manila var ju mycket värre än Bangkok, stora skillnaden där var ju att det var inte så mycket motorcyklar i trafiken.
Så sämsta vet jag inte men världens dödligaste är det...

Det känns inte så intressant hur trafiken rent tekniskt fungerar om man riskerar att inte komma fram alls. Men dåligt ordval, skulle varit dödligast.

Blixtlåsprincipen fungerar inte i Thailand, de vägrar släppa in som oftast så bara fram med armbågarna här. Sen tycker jag sällan de släpper fram utryckningsfordon, ganska vanligt att man inte gör det i tredje värden. Sett det i många länder. Polis släpper man fram, men sällan ambulanser ...

Liknande trådar

H
Svar
20
Visningar
4 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp