Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.

Faktiskt så har han bra koll på just såna här saker , gäller det navigering så litar jag mer på Berra , han är ju kapten :rolleyes:
Fast kaptener navigerar sällan många har inte gjort på många år och är inte fullt insatta i allt det nya ;)

Jag frågade på flygplatsen igår om dom inte skulle ta mitt tm30 ur passet, nä det var dom inte intresserade av.

Fast kaptener navigerar sällan många har inte gjort på många år och är inte fullt insatta i allt det nya ;)

Jag frågade på flygplatsen igår om dom inte skulle ta mitt tm30 ur passet, nä det var dom inte intresserade av.
Jag vet att det du som är den som navigerar , Kapten kan väl sova tryggt med dig som förste styrman kan kan jag tänka . har en polare som var förstestyrman i en massa djäkla år innan han fick sin eget fartyg , nu gör han mindre , men har större ansvar som Kapten ..

Kul detta med TM 30 :sad_tranparent: skapar problem för oss , men kollar inte upp allt i slutändan, så det fyller mao ingen funktion då ??

Passkontrollanterna brukar inte hantera TM30 så det är förståeligt.

Jag vet att det du som är den som navigerar , Kapten kan väl sova tryggt med dig som förste styrman kan kan jag tänka . har en polare som var förstestyrman i en massa djäkla år innan han fick sin eget fartyg , nu gör han mindre , men har större ansvar som Kapten ..

Kul detta med TM 30 :sad_tranparent: skapar problem för oss , men kollar inte upp allt i slutändan, så det fyller mao ingen funktion då ??
Jag navigerar inte heller, inte gjort sen November, överstyrman på våra båtar är vaktfria, därför det kan vara många år sen kapten navigerade, på vissa rederier när han var 2ndre styrman.

Jag navigerar inte heller, inte gjort sen November, överstyrman på våra båtar är vaktfria, därför det kan vara många år sen kapten navigerade, på vissa rederier när han var 2ndre styrman.
Kanske skall vi känna oss övevakade , nytt för immigrationspolisen bilar

1565782873776.png

1565782873776.png

Är ganska väl insatt ändå, man måste hålla koll på nya styrmän. På vissa ställen kör jag själv, då får styrmännen kontrollera och säga ifrån om något är galet. Challenge and Response heter det visst. Ett exempel är delar av Öresund.

Är ganska väl insatt ändå, man måste hålla koll på nya styrmän. På vissa ställen kör jag själv, då får styrmännen kontrollera och säga ifrån om något är galet. Challenge and Response heter det visst. Ett exempel är delar av Öresund.
Ja vi går ju med lots ifrån Skagen till Bornholm om vi går där.

Listan blir bara längre och längre, och inget stopp synes än, varför befinna sig på en trottoar, när man ändock inte är mer värd än en hundskit som befinner sig på trottoaren? kan inte komma ifrån att, absolut att detta känns obehagligt, övervakad in absurdum...

Haha, tänk dig detta kopplat till ansiktsigenkänningsprogram med foto från ditt pass när du anlände senast.

Tänk dig när du kommer in på immigration för 90 dagars-rapporten och du på en skärm får se dig själv på fest i en stad du inte rapporterat adressen i.
Teknik är inte bara av godo när det gäller den personliga integriteten.

Haha, tänk dig detta kopplat till ansiktsigenkänningsprogram med foto från ditt pass när du anlände senast.

Tänk dig när du kommer in på immigration för 90 dagars-rapporten och du på en skärm får se dig själv på fest i en stad du inte rapporterat adressen i.
Teknik är inte bara av godo när det gäller den personliga integriteten.
Det kan du nog räkna med att de redan kör med , inga dåliga kameror
1565796030134.png

1565796030134.png

Motorstyrda , svängern runt och fotar vem som helst utan att denne vet ett skit , och i vilket syfte kan man fråga sig , dessa finns i Udon Thani nu, samt att de går runt på barer samt restauranger och bara kliver fram " Hello mister , where do you come from , do you have relatives here in Thailand , please , can i see your passport and papers . Why you are visiting Thailand , how long will you stay . Which hotel you stay in " Trevligt och väldigt välkomnande i Land of smile :sad_tranparent:

Det kan du nog räkna med att de redan kör med , inga dåliga kameror
Ja det är senaste trenden bland poliser över hela världen.
Dock skall du veta att ansiktsigenkänning är inte en 100% vetenskap inom machinevision.
Den har hjälpt polis att arrestera några brottslingar och stoppat terrorister, men det är mycket manuell bearbetning.
Det började med avläsning av registreringsskyltar med automatisk varning om något med det fordonet väckte intresse.

Om jag inte minns fel så fanns det på förslag tidigare att utrusta falanger, besökare i landet med elektroniska armband (samma som fotboja) , och här behöver man inte fråga efter pass eller ID, bara att skanna av folket som passerar, detta kopplat till en databas, och med detta system så skulle man hinna kontrollera betydligt fler personer, kanske man sätter upp elektroniken vid ingångarna vid butiker, barer, andra folktäta områden, undantaget immigration, för dit går knappast detta folk ändå, ser nu att jag får ta ett nytt blad och fortsätta skriva på listan, varför man inte ska ödsla sin tid i...

Om jag inte minns fel så fanns det på förslag tidigare att utrusta falanger, besökare i landet med elektroniska armband (samma som fotboja) , och här behöver man inte fråga efter pass eller ID, bara att skanna av folket som passerar, detta kopplat till en databas, och med detta system så skulle man hinna kontrollera betydligt fler personer, kanske man sätter upp elektroniken vid ingångarna vid butiker, barer, andra folktäta områden, undantaget immigration, för dit går knappast detta folk ändå, ser nu att jag får ta ett nytt blad och fortsätta skriva på listan, varför man inte ska ödsla sin tid i...
Den listan kan du bli lika rik på som med BC.
Glöm eller göm den inte i källaren bara.
Skaffa en förläggare som tar hand om allt.
Även översättningar till olika språk.

Jag skiter egentligen i detta , låt de fota om de gillar det, jag har inget att dölja ,, Lite krångel med pappersexercisen men kan det göra Thailand säkrare så ok för mig , Skulle vilja se dessa kameror lite överallt i Sverige med , mer övervakning på stan , I LOS finns de ju överallt i stort sett

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar