Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h.

Givetvis så ska samtliga regeringar efter att lagen infördes 1979 ha kritik för att den inte har ändrats eller avskaffats!
Till råga på allt har det ju varit val i år, så att anklaga att det är diktatur fortfarande blir ju lite fel.
Till och med verkar valen vara godkända av internationella organisationer och EU.
Så dagens ”civila” regering verkar vara den enda som kan och följer lagarna.

Givetvis så ska samtliga regeringar efter att lagen infördes 1979 ha kritik för att den inte har ändrats eller avskaffats!

Hej

Dom folkvalda regeringarnas del i dessa lagar som militärjuntorna har infört kan man möjligtvis ha olika syn på, men du måste ändå medge att dom folkvalda regeringarna åtminstone inte använde denna idiotiska lag, det är bara två regimer som har gjort detta, det är den junta som styrde när lagen infördes 1979 och den senaste militärjuntan som tog makten 2014.

Mvh isan lover

Jag skulle nog inte vilja leva med att grannarna har kameror som övervakar vad jag gör hemma men att företag skulle ha rätt att sätta upp kameror, det håller jag med om för det finns alldeles för många anställda som inte sköter sina arbeten och då skulle det vara enkelt att byta ut dem mot andra som sköter sina arbete ordentligt!

Hej

Själv skulle jag absolut inte ha något emot att mina grannar satte upp kameror, men dom borde naturligtvis inte riktas så att dom kan se in i mitt hus.

Mvh isan lover

Längs villagens vägar finns det kameror som täcker upp alla gatorna, det är helt ok, har vakterna översikt vad som sker i området.
Men dom har inte kameror riktade in mot husen men går inte sig till och från ett hus utan att komma med på film.

Finns nog ingen som sitter och kollar på dom skärmarna, kanske inspelning är möjlig men det händer nog inte.

/ SatanG

Hej

Dom folkvalda regeringarnas del i dessa lagar som militärjuntorna har infört kan man möjligtvis ha olika syn på, men du måste ändå medge att dom folkvalda regeringarna åtminstone inte använde denna idiotiska lag, det är bara två regimer som har gjort detta, det är den junta som styrde när lagen infördes 1979 och den senaste militärjuntan som tog makten 2014.

Mvh isan lover

Nä men när "din" regering skapar war-rooms och utökar censuren på medborgarna gör det inget.

/ SatanG

Hej

Mvh isan lover

Jag anser fortfarande att samtliga regeringar som suttit sedan -79 ska ha kritik, det är ju IM som valt om de ska använda lagen eller inte.

Till råga på allt har det ju varit val i år, så att anklaga att det är diktatur fortfarande blir ju lite fel.
Till och med verkar valen vara godkända av internationella organisationer och EU.
Så dagens ”civila” regering verkar vara den enda som kan och följer lagarna.

Hej

Själv har jag inte tagit del av någon rapport där vare sig någon internationell organisation, valövervakare, EU eller något enskilt demokratiskt land har ansett att vare sig den militära konstitutionen, valrörelsen, själva valet eller rösträkningen var demokratisk, transparent och rättvis.

Du får gärna länka till några såna rapporter och godkännanden ifrån internationella organisationer och EU.

Mvh isan lover

Jag anser fortfarande att samtliga regeringar som suttit sedan -79 ska ha kritik, det är ju IM som valt om de ska använda lagen eller inte.

Hej

Här har du direkt fel, det var den nuvarande militärjuntan som dammade av denna gamla lag och beordrade immigration att börja tillämpa den, åtminstone om man ska tro på juntan själv och medias rapporter i ärendet.

Mvh isan lover

Finns nog ingen som sitter och kollar på dom skärmarna, kanske inspelning är möjlig men det händer nog inte.

/ SatanG
Nej men har rätt hög säkerhet i villagen, alla som inte bor där får lämna ifrån sig ID i gaten och får visitor bricka, huset dom besöker måste stämpla en besöksticket som visar att dom har vart och besökt det huset, varje hus har egen stämpel.
Dom måste regelbundet åka och kolla alla gator vid slutet av varje soi finns en QR code som skall scannas in.
Men hur mycket dom tittar på kamerabilderna vet man ju inte, men dom har monitors stående i vaktbåset där dom sitter iallafall vid gaten.

Hej

Nu kan man själv ta del av TM30 debatten i en video.

Mvh isan lover

Hej

Själv vågar jag nog ändå påstå att en lag som inte tillämpats överhuvudtaget sen 1979-1980 inte har varit speciellt känd vare sig bland landets politiker eller medborgare i Thailand, men jag håller dig om att den borde ha tagits bort och förpassats till papperskorgen, det gäller väl för övrigt i princip alla lagar och regler som är framtagna av militärjuntor under rådande diktatur.

Lagar och regler ska föreslås, utredas och stiftas inom det demokratiska systemet av folkvalda och inte militärer.

Mvh isan lover
Jo det har vi nog fn märkt , dvs att det skall utredas , sen händer inget under en mansålder , jag säger "Bara käbbel bara Käbbel " 555 :rolleyes:

Hej

Själv har jag inte tagit del av någon rapport där vare sig någon internationell organisation, valövervakare, EU eller något enskilt demokratiskt land har ansett att vare sig den militära konstitutionen, valrörelsen, själva valet eller rösträkningen var demokratisk, transparent och rättvis.

Du får gärna länka till några såna rapporter och godkännanden ifrån internationella organisationer och EU.

Mvh isan lover
Länka gärna till länder, internationella organisationer, FN och EU som inte har godkänt både valet och dagens regering.

Nu finns det inte en riktig demokrati i landet eller i Asien så det spelar ingen roll om det är rättvist och transparent.

Så med detta anser omvärlden att det råder demokrati i Thailand och civilt styre idag.
Till och med regeringspartiet förlorar omröstningar som i en vanlig demokrati, det händer aldrig i en diktatur.

Länka gärna till länder, internationella organisationer, FN och EU som inte har godkänt både valet och dagens regering.

Nu finns det inte en riktig demokrati i landet eller i Asien så det spelar ingen roll om det är rättvist och transparent.

Så med detta anser omvärlden att det råder demokrati i Thailand och civilt styre idag.
Till och med regeringspartiet förlorar omröstningar som i en vanlig demokrati, det händer aldrig i en diktatur.

Hej

Du alltså ingen grund för ditt påstående när du skrev det här ”Till och med verkar valen vara godkända av internationella organisationer och EU.” ?

Det var precis vad jag misstänkte eftersom jag är intresserad av Thailändsk politik och borde ha känt till om någon internationell organisation eller EU skulle ha godkänt det spektakel till val som hölls.

Mvh isan lover

Hej

Du alltså ingen grund för ditt påstående när du skrev det här ”Till och med verkar valen vara godkända av internationella organisationer och EU.” ?

Det var precis vad jag misstänkte eftersom jag är intresserad av Thailändsk politik och borde ha känt till om någon internationell organisation eller EU skulle ha godkänt det spektakel till val som hölls.

Mvh isan lover
EU och andra demokratiska länder brukar inte gå ut och säga att dom godkänner ett lands val.
Däremot brukar dom gå ut och säga om dom inte godkänner, anser valfusk har förekommit etc.
Så är väl allt du som får visa på att dom har gått ut med det, har dom inte gjort det så har dom godtagit valresultatet.

EU och andra demokratiska länder brukar inte gå ut och säga att dom godkänner ett lands val.
Däremot brukar dom gå ut och säga om dom inte godkänner, anser valfusk har förekommit etc.
Så är väl allt du som får visa på att dom har gått ut med det, har dom inte gjort det så har dom godtagit valresultatet.

Hej

Ok, ska kolla upp detta med EU.

Vilka internationella organisationer är det då som du och Kurant anser ha godkänt dom Thailändska valen?

Själv känner jag inte till dessa.

Mvh isan lover

Hej

Vilka internationella organisationer är det då som du och Kurant anser ha godkänt dom Thailändska valen?

Mvh isan lover
Som jag skrev jag har aldrig hört om internationella organisationer som går ut och godkänner demokratiska val?
Isåfall har dom nog inte godkänt valet i Sverige heller för jag har inte läst att dessa organisationer du pratar om har gått ut med det ;)

Däremot har jag hört många gånger när dom fördömmer, anklagar för valfusk, våld, hot bla bla efter val, men jag kan inte påminna mig om att jag läst att något land eller organisation utanför Thailand har gjort det efter valet?

Hej

Mvh isan lover
Du känner heller inte till några som inte godkänt nuvarande regering och protesterat?
Hela världen har normala förbindelser med landet på både handel och diplomati.
Det är faktiskt väldigt ovanligt att omvärlden godkänner val som anses normala för en region.
Bara när det är ”onormalt” brukar omvärlden reagera med fördömanden och i allvarliga fall sanktioner.

Val i demokratiska länder behöver inte få godkänt av andra länder.
Du får nog acceptera att landet numera är en demokrati med samma brister som tidigare folkvalda regeringar haft.
Nu verkar dock juntan och dess allierade ändå få svårt att vinna omröstningar mot Thaksin och hans allians.

En junta mot en utlandsägd motpart är demokrati som i en sagobok.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
3 K
Phirawan
P
L
Svar
4
Visningar