Nam Falang
Forumveteran
Vi bor ju på en liten resort nära hembyn här uppe i Isaan. Rent och snyggt, skön säng och AC som jag återkommer till. Vi betalar 1200baht för 3 nätter. Normalt bor vi i en liten stuga på 22kvm som ligger bakom svärföräldrarnas hus på samma tomt. Dom byggde det till oss för ett antal år sedan. Eftersom dom installerade AC där då dom byggde det plus att det är lättare att hålla rent så bor svärfar där nu när han är sjuk och inte mår så bra.
Åter till ämnet för tråden. När vi byggde vårt hus i Bang Saray så satsade vi på inverter modell på AC för sovrummen. I vardagsrum och kök sitter en stor vanligt vilket jag ångrat i efterhand. Samtliga av våra AC är av märket Mitsubishi. Här på resorten har dom såklart sparat in och köpt billigare AC. Men jösses vilken skillnad. Våra Mitsubishi inverters hemma i huset hör man knappt. Dom håller jämn temperatur och kyler utan man knappt känner att det fläktar.
Här på resorten sitter det Samsung AC. Dom låter som attan, både innedel och utedel. Ojämn temperatur. Men största felet är oljudet.
Så till er som vill ha extra komfort satsa på inverter av välkänt märke.
Åter till ämnet för tråden. När vi byggde vårt hus i Bang Saray så satsade vi på inverter modell på AC för sovrummen. I vardagsrum och kök sitter en stor vanligt vilket jag ångrat i efterhand. Samtliga av våra AC är av märket Mitsubishi. Här på resorten har dom såklart sparat in och köpt billigare AC. Men jösses vilken skillnad. Våra Mitsubishi inverters hemma i huset hör man knappt. Dom håller jämn temperatur och kyler utan man knappt känner att det fläktar.
Här på resorten sitter det Samsung AC. Dom låter som attan, både innedel och utedel. Ojämn temperatur. Men största felet är oljudet.
Så till er som vill ha extra komfort satsa på inverter av välkänt märke.