JanneMan61
Forumräv
Är det någon som upplever problem med för låg/hög spänning på elnätet ute i byarna eller annorstädes. Någon som använder en spännings stabilisator?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi har inga problem med elen, där i mot med vattnet. Vi kommer borra efter eget vatten nästa resa.Är det någon som upplever problem med för låg/hög spänning på elnätet ute i byarna eller annorstädes. Någon som använder en spännings stabilisator?
Svärmor och svärfar borrade efter vatten för drygt ett år sedan. Totalkostnad ca 35 000 Bath (totalkostnad med installation, pump, rördragning, vatten garanti. borrade två gånger pga grumligt vatten men gratis andra gången) De är mycket nöjda och glada över säker vattentillgång ..Vi har inga problem med elen, där i mot med vattnet. Vi kommer borra efter eget vatten nästa resa.
Torkan som varit sista tiden slår hårt i byarna.
Skiljer sig stort på priset över landet, vattentillgången.Svärmor och svärfar borrade efter vatten för drygt ett år sedan. Totalkostnad ca 35 000 Bath (totalkostnad med installation, pump, rördragning, vatten garanti. borrade två gånger pga grumligt vatten men gratis andra gången) De är mycket nöjda och glada över säker vattentillgång ..
Här kom en lastbil med borrtorn och de borrade ca 60 meter. 35 000 var med pump och allt. Detta var nog normalpris i byn. Jag var överhuvudtaget inte inblandad i det hela. Men jag råkade vara i byn när de borrade..Skiljer sig stort på priset över landet, vattentillgången.
Jag betala 500 baht plus att vi dela på en flaska Hong Thong.
Första vi fråga ville ha 5000 baht, men det tyckte Thaisen var för dyrt, så hitta dom en som gjorde det för 500 baht.
Men hört dom som betalat närmare 100.000 baht.
I svärföräldrarnas by säger frugan runt 20.000 men där har vi aldrig borrat.
Så här såg det ut när de borrade.. Den förste som ser det anmärkningsvärda på bilden vinner äran i att vara snabbtänkt
![]()
![]()
Här kom en lastbil med borrtorn och de borrade ca 60 meter. 35 000 var med pump och allt. Detta var nog normalpris i byn. Jag var överhuvudtaget inte inblandad i det hela. Men jag råkade vara i byn när de borrade..
Helt rätt!!Dom använder hjälm
Kan säkert påverka att byn ligger längs kanten av ett berg. ..60m! Det var djupt. Frågade faktiskt när vi var uppe i byn nu. Frugans släkting med farmen hade fått borrat 35m för 15k baht. Endast borrningen om jag förstod rätt.
HejHej, jag undrar är den någon som har blivit lurad av husbyggare.
Jag bygger ett hus och har betalat ur 90% av avtalat pris men det saknas en hel del av
Av saker som skulle redan vara klara..
Har man möjligheter att anmäla byggfirma ?
Hur ska man göra ?
Tacksam för tips
IsaZek
Ja du har möjlighet att anmäla, jag är väl lite på och skall ha det jag köpte.Hej, jag undrar är den någon som har blivit lurad av husbyggare.
Jag bygger ett hus och har betalat ur 90% av avtalat pris men det saknas en hel del av
Av saker som skulle redan vara klara..
Har man möjligheter att anmäla byggfirma ?
Hur ska man göra ?
Tacksam för tips
IsaZek
Ja eller att ha taksprång på 3 meter eller tjocka lättbetong block typ itmonbau funkar bra hos oss dubbel vägg kan vara bra om dom förstår annars bostad för diverse kryp!Med facit i hand skulle jag byggt dubbel vägg med luftspalt, ingen astronomisk uppoffring ekonomiskt.
Hej! Jag har itmonbau väggar det blir rätt tyst och glöm inte isolering i taket! Jag tror att det blir ungefär lika tyst som dubbel vägg vi valde lite tjockare väggarJag kan börja med att säga att jag läst hela din "byggtråd" flera gånger om. Tack för en trivsam och givande läsning..
Har du någon uppfattning om hus stor skillnad det gör på enkelvägg kontra dubbelvägg när det gäller värme eller ljudisolering?
HejJa eller att ha taksprång på 3 meter eller tjocka lättbetong block typ itmonbau funkar bra hos oss dubbel vägg kan vara bra om dom förstår annars bostad för diverse kryp!