Visste att detta skulle komma att ske.

Hej

I min värld är det helt normalt att man ska betala för det man vill ha, att bara försöka roffa åt sig och åka snålskjuts på andra är ingen bra egenskap och att man med den inställningen kan få problem med omgivningen överraskar åtminstone inte mig.

Mvh isan lover

Men om man inte vill ha ett medlemskap i facket så är det inte valfritt utan då kommer du och dina kriminella kompisar och misshandlar. Inte alls samma sak som att tjuvåka på bussen då du där gör ett val att du vill åka med den bussen men skiter i att betala för det.

Men om man inte vill ha ett medlemskap i facket så är det inte valfritt utan då kommer du och dina kriminella kompisar och misshandlar. Inte alls samma sak som att tjuvåka på bussen då du där gör ett val att du vill åka med den bussen men skiter i att betala för det.

Hej

Alla har nog förstått att du tycker att det är ok att åka snålskjuts på sina arbetskamrater, samt att jag ogillar detta och tycker att var och en ska betala för sig.

Vi har ju diskuterat detta många gånger förut och vi lär inte bli ense den här gången heller, känns som lite slöseri med tid att dra den diskussionen igen.

Mvh isan lover

Hej

Själv tycker jag att det är rätt att slänga av fripassagerare på tåg och bussar.

Men det är kanske en generationsfråga, yngre människor tycker kanske att det är normalt att skita i att beta för sig.

Mvh isan lover
Nja när vänsterslusk beter sig så är det enligt herrn ok.
Varför framställer du dig som en av stenkastarna i ena meningen och i nästa som ett offer?
Som sjukvården i valfritt jävla land, eller?
phili. Det verkar gälla nu. Snikhögarna söker sig ditåt.

Hej

Alla har nog förstått att du tycker att det är ok att åka snålskjuts på sina arbetskamrater, samt att jag ogillar detta och tycker att var och en ska betala för sig.

Vi har ju diskuterat detta många gånger förut och vi lär inte bli ense den här gången heller, känns som lite slöseri med tid att dra den diskussionen igen.

Mvh isan lover

Har väl inte påstått någonstans att det är ok att åka snålskjuts på arbetskramraterna? Du behöver inte ljuga om mina åsikter för att försvara dina kriminella tendenser.

Har redan träffat på sådana kriminella kräk under en stor del av mitt liv. Fegisar som tycker om att gå på många mot en men skiter ner sig när man letar upp dem en och en i deras hem eller vars kompisar springer när första ligger ner.

Hej

Mvh isan lover

Ah, som sjukvården i valfritt land....

Därav att man funderar varför föräldrar skickar ut sina barn till slagfältet. Det är deras ansvar att skydda barnet. För det är ju inte direkt så att Greta har svaren. Inte ens frågorna. För dom har ställts tidigare.

I just detta fall är det beklämmande utstuderat. Men det får man inte säga. Då är man en hater. Det nya hatet. Att ifrågasätta och ha en annan åsikt. Och folk köper detta. Unga som gamla. Märkligt.
Ja snacka om att hon är utnyttjad, men det finns gott om folk som inte ser skogen pga träden som står i vägen.

Hej

Tycker att din jämförelse här haltar betydligt, själv förstår jag inte ens hur man kan se någon likhet alls i vuxnas mobbing och kränkningar mot barn och vuxnas ogillande och avståndstagande mot arbetskamrater som åker snålskjuts på sina kollegor och vill ha samma rättigheter utan att betala för sig, tycker du även att det är normalt att åka tåg och buss utan att betala för sig också?

Mvh isan lover
Så vuxenmobbing är ok enligt dig, du tom ägnar dig åt det.

Därav att man funderar varför föräldrar skickar ut sina barn till slagfältet. Det är deras ansvar att skydda barnet. För det är ju inte direkt så att Greta har svaren. Inte ens frågorna. För dom har ställts tidigare.

I just detta fall är det beklämmande utstuderat. Men det får man inte säga. Då är man en hater. Det nya hatet. Att ifrågasätta och ha en annan åsikt. Och folk köper detta. Unga som gamla. Märkligt.
Var det ju inte åsiktsskillnad och ifrågasättande jag skrev om.
Du kanske inte får upp likadana inlägg som jag på din fb men det är rena hatkampanjer mot person som bedrivs.
Bara rena personangrepp som går ut på att måla ut henne som en utvecklingsstörd och efterbliven unge och dom som lägger ut är oftas män i övre medelåldern och upp med lite WT stämpel över sig.

Har väl inte påstått någonstans att det är ok att åka snålskjuts på arbetskramraterna? Du behöver inte ljuga om mina åsikter för att försvara dina kriminella tendenser.

Har redan träffat på sådana kriminella kräk under en stor del av mitt liv. Fegisar som tycker om att gå på många mot en men skiter ner sig när man letar upp dem en och en i deras hem eller vars kompisar springer när första ligger ner.
Det finns rikspuckon överallt, skulle själv vilja skriva ett par fina rader till honom men inte värt besväret, väggen du vet...
Bara å ignorera å göra som PanPan om han dyker upp irl.

Du kanske inte får upp likadana inlägg som jag på din fb men det är rena hatkampanjer mot person som bedrivs.
Bara rena personangrepp som går ut på att måla ut henne som en utvecklingsstörd och efterbliven unge och dom som lägger ut är oftas män i övre medelåldern och upp med lite WT stämpel över sig.
Hat är alltid fel. Men. Varför förvånad? Det går igen som en röd (Tihi) tråd. Sticker någon ut så blir det svettigt. Hat eller ogillande. Stor skillnad enligt mig.
Och åter igen. Ett barn som redan har issues är väldigt tacksam att göra profet av. MEN varför låter föräldrar detta ske?
Kan det vara egen ekonomisk tillskanskning, narssisism eller ren och skär desperation? Endast mor och far vet. Vad vi vet är att far är en tämligen misslyckad figur. Mor en slocknad stjärna.
Men böcker och filmer kommer. Var så säker.
Sen kan man sitta på en stenbänk, krabbskal eller vad som. Lyfter man inte blicken och ser bortom partipolitik är man ett enkelt byte.

Nätet är fullt av mobbare och inte minst på fb. Vi har ju haft dem även här på TS men numera livstidsavstängd. Ser hur samma person fortsatt ägnar sig åt det på fb och blir bannad i grupp efter grupp även där.

Men det är även vanligt att folk drar mobbing kortet så fort nån kritiserar Greta eller säger som jag att hon är styrd av andra.
Samma personer som drar nasse kortet om SD.

Jag gillar inte Greta men det är inte hennes person jag ogillar utan rörelsen bakom och att dom utnyttjar henne för att sprida sitt budskap. Det jag ogillar mest är att folk köper det, är ju tack vare sånt som Sverige är där det är idag.

Finns en snubbe här i HH som älskar Greta och alla andra trädkramare, han blev skogstokig när jag frågade om nån ville haka på till Pattis och kolla fyrverketifestivalen, han hatar fyrverkerier för att det förstör miljön.
Vi hade ett samtal om båtliv och skärgård, jag gillar ju detta så det var ett trevligt samtal, ända till jag sa att jag hellre åker motorbåt än seglar, då blev han skitarg och vände sig om.
Han vurmar nåt enormt för miljön säger han och det är väl fint men flyga fram och tillbaka mellan Sverige och Thailand och runt i Asien det gör han utan skrupler.
När sådana människor utnyttjar barn för att sprida sitt budskap så trycker inte jag på gilla knappen.

En del gubbar kan sitta och hylla Greta och kalla dem som ogillar henne för barnmobbare och i nästa stund går dom in på en bar och tar med en 50 år yngre tös upp på rummet.

Senast redigerad av en moderator:
Nätet är fullt av mobbare och inte minst på fb. Vi har ju haft dem även här på TS men numera livstidsavstängd. Ser hur samma person fortsatt ägnar sig åt det på fb och blir bannad i grupp efter grupp även där.

Men det är även vanligt att folk drar mobbing kortet så fort nån kritiserar Greta eller säger som jag att hon är styrd av andra.
Samma personer som drar nasse kortet om SD.

Jag gillar inte Greta men det är inte hennes person jag ogillar utan rörelsen bakom och att dom utnyttjar henne för att sprida sitt budskap. Det jag ogillar mest är att folk köper det, är ju tack vare sånt som Sverige är där det är idag.

Finns en snubbe här i HH som älskar Greta och alla andra trädkramare, han blev skogstokig när jag frågade om nån ville haka på till Pattis och kolla fyrverketifestivalen, han hatar fyrverkerier för att det förstör miljön.
Vi hade ett samtal om båtliv och skärgård, jag gillar ju detta så det var ett trevligt samtal, ända till jag sa att jag hellre åker motorbåt än seglar, då blev han skitarg och vände sig om.
Han vurmar nåt enormt för miljön säger han och det är väl fint men flyga fram och tillbaka mellan Sverige och Thailand och runt i Asien det gör han utan skrupler.
När sådana människor utnyttjar barn för att sprida sitt budskap så trycker inte jag på gilla knappen.

En del gubbar kan sitta och hylla Greta och kalla dem som ogillar henne för barnmobbare och i nästa stund går dom in på en bar och tar med en 50 år yngre tös upp på rummet.
Jag gillar Greta och jag seglar hellre än åker motorbåt om jag inte ska åka vattenskidor förstås dessutom gillar jag nästan all motorsport å sen röstar jag på vänstern hur faan hänger det ihop 555

Jag gillar Greta och jag seglar hellre än åker motorbåt om jag inte ska åka vattenskidor förstås dessutom gillar jag nästan all motorsport å sen röstar jag på vänstern hur faan hänger det ihop 555
Själv gillar jag bra miljö. Bra klimat. Men vafan. Kör mitt strå till stacken. Så måste det vara. Alla kan inte vara Jesus.

E98C33C5-B909-49FC-BABE-7890DA2BABB4.jpeg

Hej

Tycker att din jämförelse här haltar betydligt, själv förstår jag inte ens hur man kan se någon likhet alls i vuxnas mobbing och kränkningar mot barn och vuxnas ogillande och avståndstagande mot arbetskamrater som åker snålskjuts på sina kollegor och vill ha samma rättigheter utan att betala för sig, tycker du även att det är normalt att åka tåg och buss utan att betala för sig också?

Mvh isan lover

Men att vissa ska kunna bo i Thailand utan försäkring och åka snålskjuts på andra tycker du går bra!

Hur kan du åka snålskjuts på andra, om du ingen försäkring har, kan du förklara dig.
Jag har ingen försäkring, hur skall jag då bete mig för att åka snålskjuts.
Berätta hur.

Jag tycker du börja med att svara en gammal fråga från mej om vad du tycker om civilminister Ardalan Shekarabis mygel!!
Länkar har du fått flera gånger så det får du inga fler!
Lycka till och ha ett gott nytt år i dimmans värld!

Men att vissa ska kunna bo i Thailand utan försäkring och åka snålskjuts på andra tycker du går bra!
Stor humor. Ska man bo i Thailand och varfansomhelst borde det vara självklart att man ska kunna rå sig själv. Vad som än händer.
Det är min filosofi. Kommer aldrig snika in mig eller försöka snylta. Jag har valt mitt liv efter mina förutsättningar. Jag står för det.
Inga dammiga gator, buffelrövar eller kojor för mig. Men alla har vi olika förutsättningar och så är det. Bara stor humor att pangisar men noll och inget spelar apa på forum. Humor. Sa jag det? Stor humor :laugh_transparent:

Om man verkligen brinner för nånting så som Greta tycks göra och åker jorden runt och håller tal och försakar allt annat i livet så blir man inte mållös av en enkel fråga från en journalist. Då drar man något av sina mantra och ber om ett glas vatten och drar dom igen.

Jag betvivlar inte alls att Greta brinner för detta, hon är fostrad till dessa åsikter av sina föräldrar. Men jag är helt övertygad om att hon som klimataktivist/lobbyist är en bluff för alla hennes tal är skrivna av någon annan och hon sätter själv inte agendan för nånting av det hon gör.
Troligtvis så vill hon eg hellre gå i skolan och umgås med sina kompisar och så känner inte nån som är äkta.

Lite Mikael Jackson fenomen över det hela, visst han gillade att sjunga men drevs/tvingades fram av andra.
Utnyttjades är ett annat ord.

Tillbaka
Topp