Var det ju inte åsiktsskillnad och ifrågasättande jag skrev om.
Du kanske inte får upp likadana inlägg som jag på din fb men det är rena hatkampanjer mot person som bedrivs.
Bara rena personangrepp som går ut på att måla ut henne som en utvecklingsstörd och efterbliven unge och dom som lägger ut är oftas män i övre medelåldern och upp med lite WT stämpel över sig.
Nätet är fullt av mobbare och inte minst på fb. Vi har ju haft dem även här på TS men numera livstidsavstängd. Ser hur samma person fortsatt ägnar sig åt det på fb och blir bannad i grupp efter grupp även där.
Men det är även vanligt att folk drar mobbing kortet så fort nån kritiserar Greta eller säger som jag att hon är styrd av andra.
Samma personer som drar nasse kortet om SD.
Jag gillar inte Greta men det är inte hennes person jag ogillar utan rörelsen bakom och att dom utnyttjar henne för att sprida sitt budskap. Det jag ogillar mest är att folk köper det, är ju tack vare sånt som Sverige är där det är idag.
Finns en snubbe här i HH som älskar Greta och alla andra trädkramare, han blev skogstokig när jag frågade om nån ville haka på till Pattis och kolla fyrverketifestivalen, han hatar fyrverkerier för att det förstör miljön.
Vi hade ett samtal om båtliv och skärgård, jag gillar ju detta så det var ett trevligt samtal, ända till jag sa att jag hellre åker motorbåt än seglar, då blev han skitarg och vände sig om.
Han vurmar nåt enormt för miljön säger han och det är väl fint men flyga fram och tillbaka mellan Sverige och Thailand och runt i Asien det gör han utan skrupler.
När sådana människor utnyttjar barn för att sprida sitt budskap så trycker inte jag på gilla knappen.
En del gubbar kan sitta och hylla Greta och kalla dem som ogillar henne för barnmobbare och i nästa stund går dom in på en bar och tar med en 50 år yngre tös upp på rummet.