Zlatan malmöpågen... Jag spelar inte för pengarna

Om man som knarkhandlaren klarat sig undan straff så är han också förlåten då..?
Tror du familjerna till de döda tänker samma sak?
Knarkhandlarens affärer är kanske också preskriberade från 80 - 90-talet..?
Knarkhandlaren är svensk, och spelar inte fotboll som sagt.
Knarkhandlaren han solar sig i glansen nu av kungligheter och riksdag.. Men kanske preskriberat..
Jag tror snarare en del inlägg här handlar mer om att försvara en fotbollshjälte, eftersom de gillar fotboll..
Till 99 % försvarar man ZLATAN oavsett vad han gjort..
Låter som en riktig gangster den där Zlatan!Vilka brott är han dömd för?

Hej

Håller med, efter avtjänat straff eller betald bot för ett lättare brott borde straffet upphöra och livet gå vidare, det ska väl också gälla alla oavsett vad denne heter, att fortsätta straffa någon livet ut för ett mindre fel denne begick i sin ungdom låter väldigt hårt, för att inte säga direkt felaktigt och kontraproduktivt.

Självklart ska man få en ny chans att sköta sig och komma in i samhället, göra rätt för sig, jobba, vara med och finansiera vår välfärd o.s.v, att utestänga och isolera lär knappast göra en ung individ bättre.

Mvh isan lover
Men om dom inte sedan sköter sig så då från man ta fram storsläggan och drämma till där det mest gör ont!:mad:

... där man slänger ut bilar lite var som helst med nycklarna i tändningslåset och sedan kommer det någon latino eller liknande och tar bilen för dom fattar inte bättre! Sedan gör polisen ett hjälte-jobb (enligt dom själva ) när dom tar dessa "kriminella"!

Ingen dum idé, så borde vi göra i Sverige också! :thumbsup:

En tjuv är en tjuv, för inte hade väl du stulit en bil bara för att någon hade glömt att låsa den? :police:

Jag tror snarare en del inlägg här handlar mer om att försvara en fotbollshjälte, eftersom de gillar fotboll..
Till 99 % försvarar man ZLATAN oavsett vad han gjort..
Jag är helt ointresserad av all typ av idrott och har inget till övers för förortsgangsters i det stora hela. Men jag vänder mig emot påståendet att "en gång kriminell, alltid kriminell" och jag tror inte Zlatan hade tid att ställa till med så mycket skit eftersom han gissningsvis var upptagen med sin sport? Men jag känner inte honom så jag vet inte. Vet du?
Du återkommer gärna till denna "knarkhandlare" visst, det är inte bra med droger i allmänhet men det brukar väl vara så att narkomaner använder droger i allra högsta grad frivilligt? Själv tycker jag det är värre med våldsbrott. Dessutom finns det människor som tar livet av betydligt fler utan att åka dit för det men de är i allmänhet makthavare och då är det inte ens ett brott.

Senast ändrad:
Ingen dum idé, så borde vi göra i Sverige också! :thumbsup:

En tjuv är en tjuv, för inte hade väl du stulit en bil bara för att någon hade glömt att låsa den? :police:
Aldrig stulit en bil , nej! Men i Sverige har vi inte 600,000 poliser som i så fall kunde stävja detta brott!:police:

Nu vet jag inte om Zlatan är dömd för några brott men om så inte är fallet skall man väl anses som oskyldig tills motsatsen har bevisats.
Nu är väl många fall av brottslighet en juridisk fråga som kan dras till sin spets om man vill skönförklara någon..
Ex 1: Ett par killar (smågangstrar) utövar utpressning mot en liten affär för att tjäna pengar. Affärsinnehavaren vill inte betala.. Affärsinnehavaren får ett ultimatum.. Betala eller att vi eldar upp din butik..
Veckan efter brinner hans affär och närliggande affärer stryker med i branden..
Polisen anser sig inte kunna bevisa vem som gjort det.. Alltså anses killarna inte ha någon skuld och blir inte dömda.
Skumma typer.. Men oskyldiga.. :(
Ex 2: En som importerar knark och använder andra till att ta in det. Han blir aldrig åtalad för något eftersom han hotar de som fört in knarket. Officiellt själv inte begått något brott. Nu rik affärsman.
Att inte blivit fälld för ett brott innebär inte att man är oskyldig..
Ex 3: Ditt 13 åriga barn blir rånad och våldtagen av en typ.. Men ditt barn är så rädd att hon inte kan bevisa vem som utförde det. Enligt tidigare inlägg så är personen som utförde våldtäkten oskyldig tills motsatsen är bevisad... :mad: Personen som utförde dådet skrattar åt dig i domstolen... :p:p:mad::mad:

Men om det är en hjälte så skall han förlåtas... Glöm det som varit och gå vidare... :(:(:(
Häng inte upp dig på gamla saker som hänt... Nu är ju personen en gooo kille... ;)

Nu är väl många fall av brottslighet en juridisk fråga som kan dras till sin spets om man vill skönförklara någon..
Ex 1: Ett par killar (smågangstrar) utövar utpressning mot en liten affär för att tjäna pengar. Affärsinnehavaren vill inte betala.. Affärsinnehavaren får ett ultimatum.. Betala eller att vi eldar upp din butik..
Veckan efter brinner hans affär och närliggande affärer stryker med i branden..
Polisen anser sig inte kunna bevisa vem som gjort det.. Alltså anses killarna inte ha någon skuld och blir inte dömda.
Skumma typer.. Men oskyldiga.. :(
Ex 2: En som importerar knark och använder andra till att ta in det. Han blir aldrig åtalad för något eftersom han hotar de som fört in knarket. Officiellt själv inte begått något brott. Nu rik affärsman.
Att inte blivit fälld för ett brott innebär inte att man är oskyldig..
Ex 3: Ditt 13 åriga barn blir rånad och våldtagen av en typ.. Men ditt barn är så rädd att hon inte kan bevisa vem som utförde det. Enligt tidigare inlägg så är personen som utförde våldtäkten oskyldig tills motsatsen är bevisad... :mad: Personen som utförde dådet skrattar åt dig i domstolen... :p:p:mad::mad:

Men om det är en hjälte så skall han förlåtas... Glöm det som varit och gå vidare... :(:(:(
Häng inte upp dig på gamla saker som hänt... Nu är ju personen en gooo kille... ;)
Nu vet jag inte vad du känner till om Zlatan men det enda jag vet är att han har betytt oerhört mycket för svensk fotboll, den störste genom alla tider. Jag vet vad som kan hända i Rosengård men det är många år sedan han bodde där och jag kan inte inse betydelsen av att irritera sig över det som eventuellt hände i hans gröna ungdom. Jag försvarar inte honom på något vis men hänger inte upp mig på hans ungdomsliv heller så länge det inte rör sig om bevisad knarklangning, beskyddarverksamhet mm mm.

Nu vet jag inte vad du känner till om Zlatan men det enda jag vet är att han har betytt oerhört mycket för svensk fotboll, den störste genom alla tider. Jag vet vad som kan hända i Rosengård men det är många år sedan han bodde där och jag kan inte inse betydelsen av att irritera sig över det som eventuellt hände i hans gröna ungdom. Jag försvarar inte honom på något vis men hänger inte upp mig på hans ungdomsliv heller så länge det inte rör sig om bevisad knarklangning, beskyddarverksamhet mm mm.
Personligen skiter jag i Zlatan.... Det som stör mig mest är att så fort man blir en kändis och tjänar storkovan så skall man glömma... Läs gärna mitt inlägg en gång till... Alla 3 exemplen. Så gott som alla svaren i tråden handlar om att hylla en fotbollshjälte i stället för att ställning till sakfrågan.. Flera säger "Visa bevis".. Läs då mitt tidigare inlägg 49.

Hypotes: Jag misshandlar ditt barn.. Du har inga bevis.. Är jag oskyldig då?? :mad::mad::mad::mad:

Jag spelar inte för pengarna ; står det i tråd texten.

Pssst!! Ska jag berätta en sak: Jag jobbar inte heller för pengarna

De kommer bara ner ramlande som manna från himlen, vete f--n hur det går till.. o_O :eek: o_O

Skithög är väl lindrigt sagt.. Hur man kan bete sig när man har för mycket pengar...
Lite böter skiter han fullständigt i.. 1000 kr... So what..!! Småskrammel i fickan..:eek:
Att utnyttja handikapp parkering rör honom inte röven... :D Han visar bara fingret åt det svenska samhället...
Samtidigt går han in som delägare i ett bettingföretag inom sporten där han skall tjäna mellan 80 - 100 miljoner.
Snacka om korrupt fotbolls spelare.. ( Team Bethard.com )..
Han om någon kan väl påverka resultaten i satsningar på bettingsajten..
OBS! Han får enligt FIFA's etiska regler inte spela i VM om han är delägare, aktivt eller passivt i ett bettingföretag/spelbolag.. :eek::eek:
Grabben vet han är på utförsbacke snart... Åldern tar ut sin rätt.. Så han måste säkra sina miljarder... :)
:wai::wai::wai::wai:

En annan aspekt gällande Zlatan som nu alla älskar såååå..
Om han nu vill parkera på handikapp parkeringar så borde han väl ansöka om ett parkeringstillstånd hos kommunen.
Varje dag förlorar 1000-tals personer med grava handikapp sina parkeringstillstånd eftersom kommunerna skall spara pengar..
Regeln nu är om du med hjälpmedel kan ta dig fram per fot 100 meter skall du inte beviljas handikapps parkeringstillstånd.. :( Klarar du dig fram med rollator anses du inte behöva ett parkeringstillstånd.. :(
Zlatan borde kanske åberopa sinnes slöhet för att få ett parkerings tillstånd.. :eek::eek::eek:
Eller så kan han ju köpa hela djävla parkeringen utanför ICA MAXI... "Bara för Zlatan"...
Ni andra kan väl köpa er egen djävla parkering... :cool::cool::cool: Inte mer än rättvist!!!

En annan aspekt gällande Zlatan som nu alla älskar såååå..
Om han nu vill parkera på handikapp parkeringar så borde han väl ansöka om ett parkeringstillstånd hos kommunen.
Varje dag förlorar 1000-tals personer med grava handikapp sina parkeringstillstånd eftersom kommunerna skall spara pengar..
Regeln nu är om du med hjälpmedel kan ta dig fram per fot 100 meter skall du inte beviljas handikapps parkeringstillstånd.. :( Klarar du dig fram med rollator anses du inte behöva ett parkeringstillstånd.. :(
Zlatan borde kanske åberopa sinnes slöhet för att få ett parkerings tillstånd.. :eek::eek::eek:
Eller så kan han ju köpa hela djävla parkeringen utanför ICA MAXI... "Bara för Zlatan"...
Ni andra kan väl köpa er egen djävla parkering... :cool::cool::cool: Inte mer än rättvist!!!
Jag tror du trollar, eller så har du lika lite annat att bekymra dig om i ditt privatliv som min farsa. Han brukar hetsa upp sig över påven....

Själv tycker jag att han är en fjant som vi gärna kunde sluppit i landslaget för länge sedan. Nä fy aldrig gillat honom.

Tillbaka
Topp