Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"För att ett körkort från en stat utanför EES ska vara giltigt i Sverige gäller följande:
Körkortet måste vara giltigt i det land där det har utfärdats.
Körkortet får inte ha bytts ut mot ett svenskt.
Du får inte ha varit folkbokförd i Sverige i mer än ett år, med undantag om körkortet är från Storbritannien eller Färöarna. Om du har ett körkort från Storbritannien eller Färöarna kan du använda det i Sverige, även om du har varit folkbokförd i landet i mer än ett år."
Ett internationellt körkort är inget egentligt körkort i sig utan enbart en översättning till ett antal språk av ditt nationella körkort så att polisen i det land du befinner sig i inte skall tvingas kunna läsa alla möjliga länders språk på deras körkort. Ett thailändskt körkort är även på engelska och innehåller namn, bild etc så att använda ett thailändskt körkort i sverige kräver inte att du också bär med dig ett internationellt körkort för översättning.
Tvärt om så är det svenska körkortet enbart på svenska och därav kravet att du även har ett internationellt körkort med när du kör i Thailand med ditt svenska körkort
Konstig tråd detta. Brister i läsförståelse blandas med påhopp med bibliotekskort och rena fakta. Hur kan man hoppa på någon med ett kort från biblioteket, det är nog bara aphjärnan som kan förklara det.
Lycka till med lappen, ni som håller på.
Så ä dä, jag började min bana som trafikant med MC 16 år bil lastbil trafikkort flygcert thaikörkort men är mycket osäker på att jag skulle klara ett svenskt körkort i dag,
Ja när jag tog körkort på 70-talet så räckte det med att tänka på vad som var vettigast. Idag har de lagt in en massa om klimat och moral. Behöver en viss matematisk kompetens och kemikunskaper för att klara det.
Ja när jag tog körkort på 70-talet så räckte det med att tänka på vad som var vettigast. Idag har de lagt in en massa om klimat och moral. Behöver en viss matematisk kompetens och kemikunskaper för att klara det.
Efter mina år i thai trafiken tycker ja att ja lärt mej en del, vilken typ av fordon som ofta kör hur som helst vilka som kör bra. Att. Dom inte håller avstånd till framförvarande är ett problem, men i de stora hela funkar de bra
Efter mina år i thai trafiken tycker ja att ja lärt mej en del, vilken typ av fordon som ofta kör hur som helst vilka som kör bra. Att. Dom inte håller avstånd till framförvarande är ett problem, men i de stora hela funkar de bra
jag tror att det beror på att dom tror att det sparar bränsle, jag sa till min fru att hon skulle berätta att det sliter på bilen och att det känns obehabligt att hela tiden axa å släppa men det ville hon inte (upp to henne)
Efter mina år i thai trafiken tycker ja att ja lärt mej en del, vilken typ av fordon som ofta kör hur som helst vilka som kör bra. Att. Dom inte håller avstånd till framförvarande är ett problem, men i de stora hela funkar de bra
jag brukar alltid hålla avstånd (särskilt i thailand) pga att man vet aldrig vad framförvarande kan hitta på, men så gott som alltid kommer nån idiot å tränger sej in framför i min säkerhetslucka
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.