12 ungdomar fast i grotta i norra Thailand

Endast fyra pojkar är ute , nu skall man vila tio timmar , och det har börjat regna kraftigt nu :(

Snyggt jobbat , duktiga killar , dem är hjältar:nod: ,dykarna menar jag då samt alla som hjälper till där nere i vattnet , inte han som var vuxen och inte använde klumpen mellan axlarna , och det påståendet står jag upp för:(
Nu har nog klumpen mellan axlarna stor erfarenhet, grabbarna hade aldrig överlevt utan hans kunskaper.
Du har ingen aning om hans bakgrund.
Kan väl tillägga att gå inn i grottan är en manlighets ritual som utövats under många år bland ungdomar, man skall längst inn i grottan o skriva sina namn i berget

Nu har nog klumpen mellan axlarna stor erfarenhet, grabbarna hade aldrig överlevt utan hans kunskaper.
Kan väl tillägga att gå inn i grottan är en manlighets ritual som utövats under många år bland ungdomar, man skall längst inn i grottan o skriva sina namn i berget
Om det är 25-åringen ni skriver om, är det som Holmen säger, han har dessutom mediterat med barnen för att få dem lugna, här nere har jag bara hört gott om han.

Om det är 25-åringen ni skriver om, är det som Holmen säger, han har dessutom mediterat med barnen för att få dem lugna, här nere har jag bara hört gott om han.
Och så får dom medusin åxå så dom håller sig lugna när det gäller att ta sig ut! Skrev detta tidigare men någon tyckte det var lustigt! Det är en gammalt militäriskt trick att göra så för att klara svåra saker!

555555 Djäkligt manligt och väldigt smart då att gå in slutet av Juni ,, trots att det har en massa korkade manlighetsritualer , men det finns uppenbarligen med tanke på gillanden fler här som skulle ge sig in trots en stor djäkla skylt om att det är livsfarligt under regnsäsong ,:):)

Jo säkert en kille som vill barnens bästa , men om det är smart eller ej kan nog tvistas om, Thaifolket är ju inte kända för att kalkylera risker :rolleyes:

555555 Djäkligt manligt och väldigt smart då att gå in slutet av Juni ,, trots att det har en massa korkade manlighetsritualer , men det finns uppenbarligen med tanke på gillanden fler här som skulle ge sig in trots en stor djäkla skylt om att det är livsfarligt under regnsäsong ,:):)
Kom igen nu Phonta, visst har väl även du som ungdom utforskat farligheter. Ibland går det fel, men ska man hela tiden gå omkring och va rädd för allt,tror jag barnen tillslut blir rädda för sig själva.

Kom igen nu Phonta, visst har väl även du som ungdom utforskat farligheter. Ibland går det fel, men ska man hela tiden gå omkring och va rädd för allt,tror jag barnen tillslut blir rädda för sig själva.
Jag har nog för det mest använt det sunda förnuft min far präntat in i skallen på mig , tycker detta är väldigt signifikant med att köra mc i 120 på fyllan och utan hjälm , detta ser man djäkligt ofta Thai göra , men roligt om detta nu slutar lyckligt , tänker på den stackars fd navy seal som dog i grottan .. Nä,, sorry Krille , jag "kommer inte igen ", olyckor händer , men man behöver inte be om dem , djäkligt onödigt

Alla av oss har väl tagit risker, kalkylerade ibland och ibland inte.
Har man inte det så har man inte levt utan bara tagit upp utrymme på klotet :)

/ SatanG
Min fru brukar säga "unga dumma " Jag har gjort en helv. massa saker i mitt liv, och gör fortfarande , men kalkylerade risker , inte huvudstupa utan en tanke på följderna . Men nog om detta , ni får ha ER åsikt , jag är inte ensam om min. med tanke på hur många Faranger lever i Thailand så förstår jag att det finns gott om den sorten även bland oss västerlänningar , helt utan sans och balans ;)

Du har lite svårt att ta till dig taikulturen, ju närmare regn perioden ju större blir manlighets ritualen. ÄR väl inga problem att gå inn under torrperioden, men det är inte manligt.
Har du aldrig varit ung och utsatt dig för faror, om inte blir man ju då kallad fegis, jag har det i alla fall ett flertal gånger och kunde lika väl slutat med döden, eller svåra skador.

Du har lite svårt att ta till dig taikulturen, ju närmare regn perioden ju större blir manlighets ritualen. ÄR väl inga problem att gå inn under torrperioden, men det är inte manligt.
Har du aldrig varit ung och utsatt dig för faror, om inte blir man ju då kallad fegis, jag har det i alla fall ett flertal gånger och kunde lika väl slutat med döden, eller svåra skador.
Det du skriver är ju verkligen talande ...:rolleyes:

Nu verkar det som så att 25 åringen är ute sedan i går, mådde sämst av alla fick rött kort.
Detta på grund av att han delade med sig av de förnödenheterna de hade.

Min fru brukar säga "unga dumma " Jag har gjort en helv. massa saker i mitt liv, och gör fortfarande , men kalkylerade risker , inte huvudstupa utan en tanke på följderna . Men nog om detta , ni får ha ER åsikt , jag är inte ensam om min. med tanke på hur många Faranger lever i Thailand så förstår jag att det finns gott om den sorten även bland oss västerlänningar , helt utan sans och balans ;)

Håller med om att det finns alldeles för många i Thailand som nog egentligen hade gjort både sig självt och omgivningen en tjänst om de åkte tillbaka till Farangland. Själv köpte jag en enkelbiljett till Thailand när jag var 19 år, ganska uppenbart att det blivit en hel del risker sedan dess både i Thailand och runt jorden. Ibland vinner man, ibland inte men att alltid varit snusförnuftig låter enligt mig som att man aldrig levt. Bara min åsikt, idag är jag torrare än en skinnbit men jag hajar de som behöver lite risk emellanåt, ung som gammal :-)

/ SatanG

Håller med om att det finns alldeles för många i Thailand som nog egentligen hade gjort både sig självt och omgivningen en tjänst om de åkte tillbaka till Farangland. Själv köpte jag en enkelbiljett till Thailand när jag var 19 år, ganska uppenbart att det blivit en hel del risker sedan dess både i Thailand och runt jorden. Ibland vinner man, ibland inte men att alltid varit snusförnuftig låter enligt mig som att man aldrig levt. Bara min åsikt, idag är jag torrare än en skinnbit men jag hajar de som behöver lite risk emellanåt, ung som gammal :)

/ SatanG
De flesta av oss är enkla människor som ibland gör dumheter och lär sig av det, andra har aldrig gjort nåt farligt eller fel (utan att ha noga kalkylerat och beräknat alla ferligheter). Så vi är ju alla olika.....

Jag (och de flesta som överlevt) har blivit visare med åren. Åtminstone jag hade inte alla svar från födseln (inte nu heller).
Nu gör jag mitt bästa för att förmedla mina erfarenheter till nästkommande generation. Men av egen erfarenhet så kan jag nog utgå ifrån att de flesta kommer göra en del egna misstag ändå.:afro:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp